3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac-Boy

VPC hoe zit het met beveiliging?

Helaas kom ik er niet onderuit, ik moet VPC met windows XP gaan gebruiken in verband met een calculatieprogramma. Weet iemand hoe het zit met de beveiliging ten opzichte van virussen enz. Ik wil de mogelijkheid om via XP het internet op te gaan op de een of andere manier uitschakelen, maar ik weet niet of het calculatie programma een soort update module heeft die misschien via het net werkt?
    Moet ik nu net als alle andere windows gebruikers ook nog veel geld gaan uitgeven aan antivirus software en draait zoiets in combinatie met VPC?

Bijdrager
    t-kom

Je kan in vpc7 de netwerk functie uit zetten.

Bijdrager
    Pbook

In principe heb je de beschikking over een gewone Windoes machine. Hij gebruikt echter standaard de firewall en het ip nummer van je mac. Je hebt dus enige bescherming. Verder is de machine net zo onveilig als een standaar windows machine. Ikzelf gebruik hem zo min mogelijk. Vanwege de snelheid heb ik ook geen virusscanner en anti spyware software geinstalleerd. Gewoon een beetje goed opletten en je mail en internetten op de mac doen. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de netwerkverbinding helemaal uit te zetten. In het begin zal je hem wel nodig hebben om je verse installatie te updaten en je XP te registreren. Houdt er rekening mee dat VPC standaard een virtuele schij aanmaakt die meet dan 10GB groot is. 15 geloof ik. Er zijn een paar mogelijkhedenn om hem kleiner te maken. De mijne is nu 4GB.

Pbook.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.