3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Speedooo

Voorwaardelijke opmaak met afbeelding

OMT’ers,

Ik zou mijzelf redelijk bedreven willen noemen met Excel en ook met Numbers. Diverse formules? Geen probleem. Automatische begrotingen? Iets moeilijker, maar nog geen obstructie. Nu loop ik echter wel tegen iets aan wat een stuk moeilijker is, maar het lijkt zo simpel.

Samenvattend wat ik wil:
    Je hebt 2 cellen. Een functioneert om gegevens in te vullen, de tweede cel functioneert als controle met een afbeelding. Bijvoorbeeld: Je tikt in de eerste cel je naam in en daarnaast komt dan een groene afbeelding te staan met een V. Laat je de cel leeg dan moet er een afbeelding naast komen met een X.

Zover mij lukt werkt de voorwaardelijke alleen met tekst en kan de cel bijvoorbeeld niet opgevuld worden met een afbeelding. Daarnaast ook geprobeerd om iets met VERT.ZOEKEN of HORIZ.ZOEKEN uit te werken, maar deze neemt geen afbeelding over.

Hopelijk is mijn idee een klein beetje duidelijk anders zal ik een afbeelding maken in Photoshop met wat ik bedoel.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Moet het persé een afbeelding zijn? Want je kunt namelijk zo’n vinkje of kruisje ook als puur tekst doen:

Als het goed is zou je met bovenstaande afbeelding het voorbeeld precies moeten kunnen namaken. De benodigde tekens kun je vinden via het menu Wijzig ? Speciale tekens…:

Als Opsommingstekens/sterren daar niet in het lijstje staat kun je dat toevoegen met het tandwielknopje linksboven.

Let alleen wel op dat je de tekens blijkbaar niet naar het tekstvak in het venster Voorwaardelijke Opmaak kunt slepen, maar door te kopiëren en plakken kun je ze daar wel in krijgen.

Bijdrager
    Speedooo

@Jakko Westerbeke, bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat deze manier maar even de oplossing moet worden. Had het helaas anders gezien, but this will do! Thanks voor je oplossing.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.