4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    EEDEEJEE

Voorwaardelijke opmaak (markering) in Numbers.

Eerst en vooral: AAN ALLE MEDEWERKERS, REAGUURDERS, HULPBEHOEFTIGEN EN HULPVERLENERS VAN OMT EN LAST BUT NOT LEAST OOK DE OUWE ZAKKEN DIE OP IT-VLAK NOG IN HUN KINDERSCHOENEN STAAN:

VAN HARTE DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2016!

Gegeven: laatste versie Numbers en OSX.

Op zoek naar een oplossing om de opmaak van een cel af te laten hangen van het resultaat in (een) andere cel(len) – zoals in excel – vond ik een mogelijke oplossing daterend van 11-07-2011.

Zie: http://www.onemorething.nl/community/topic/voorwaardelijke-opmaak-numbers-functie-gebruiken-in-regel/

Daar staat blijkbaar een oplossing in die ik langs geen kanten vind in mijn huidige Numbers.

Misschien, zoals Prenkema aangeeft in dit topic, via Applescript?

Goed, EEDEEJEE, probeer dàt maar eens. Maar heu, EEDEEJEE heeft nog nooit gehoord vqn Applescript laat staan hoe hij het zou moeten gebruiken als hij het al zou vinden.

Toch maar nog eens mijn broekzakken ondersteboven keren en Excel voor iMAc aanschaffen?

Bijdrager
    EEDEEJEE

Oeps, eventjes net iets te kort door de bocht geweest maar de verstandige lezer zal al wel begrepen hebben dat ik mij maar al te goed zelf herken en identificeer met die ouwe in hun kinderschoenen.:-)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dit is heel eenvoudig.

1. Klik op de cel die de voorwaardelijke opmaak moet krijgen.
    2. Ga in de rechterkolom van Numbers naar het tabblad Cel.
    3. Klik op de knop „Voorwaardelijke markering…”
    4. Klik op de knop „Voeg een regel toe…”
    5. Kies of het om een getalswaarde, tekst, o.i.d. gaat en welk soort regel je wilt.
    6. In het tekstvak waarin je kunt typen, staat rechts een blauw knopje; klik daarop en dan op de cel waarop je de voorwaardelijke opmaak wilt baseren. Dit voegt een verwijzing naar die cel in.
    7. Bouw je formule rondom de verwijzing.
    8. Klik op de knop „Gereed” bovenaan.

Klaar!

Bijdrager
    EEDEEJEE

@ Jakko Westerbeke

Bedankt Jakko, had niet verder geklikt dan punje 4 gezien ik geen mogelijkheid zag. Het zou nu moeten lukken.
    Ik doe alvast vanavond nog een poging.
    Jammer dat de opmaakmogelijkheden beperkter zijn in Voorwaardelijke Markering.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.