7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    5150

Voorvertoningen bijlagen in mail uitzetten

Als ik in mail een PDF of foto toevoeg is meestal de foto of het hele document al te zien. Soms is er wel een icoontje van bijvoorbeeld PDF of jpeg te zien maar meestal is dus het hele document of de hele foto al te zien. Ik zou dat het liefst anders zien, vooral bij een sollicitatie vind ik het veel netter als de motivatiebrief en CV gewoon als aan te klikken pdf iconen zichtbaar zouden zijn.

Ik heb het geprobeerd volgens deze uitleg: https://youtu.be/iNo_Wg5XFlg  maar het lukte niet. De CV was zichtbaar als een PDF icoontje en de brief was gewoon al zichtbaar in de mail (beiden verstuurd als PDF). Ik vind dat er slordig uitzien. De uitleg was voor High Sierra wat ook op de MacBook Pro staat. Volgens de uitleg is het trouwens niet mogelijk deze instelling in mail zelf te wijzigen

Hoe kan ik ervoor zorgen dat bijlagen niet voor vertoond worden in een mailtje?

Alvast bedankt

Bijdrager
    abbenhui

Ik vraag me af of dat bij de ontvanger ook zo is. Volgens mij is de voorvertoning bij jou als afzender niet perse hetzelfde als wat de ontvanger ziet.

Of heb je dat al uitgeprobeerd/nagevraagd?

Bijdrager
    5150

Mijn vriendin en ik hebben eerst geprobeerd het mailtje onderling te versturen en ik ontvangt hem precies zo als zij het verstuurde , dus de CV als klikbaar icoon en de brief ,hoewel verkleind tot ca 30%,  geheel zichtbaar.

Bijdrager
    abbenhui

’t was te proberen 😄

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Er zal zeker verschil zijn met hoe jij het verstuurt en welk e-mail programma de ontvanger gebruikt..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad, eigenlijk álles wat presentatie van mailtjes betreft, is afhankelijk van het programma dat de ontvanger gebruikt. Proberen daaraan in detail te sleutelen is (bijna) helemaal nutteloos, en zeker waar het op de presentatie van bijlages aankomt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>5150 op 21 januari 2019 om 14:03</p>
    Mijn vriendin en ik hebben eerst geprobeerd het mailtje onderling te versturen

Gebruik jij een ander mailprogramma dan zij? Zo niet, dan kun je testmailtjes net zo goed aan jezelf adresseren, dat scheelt een ander ermee te hoeven vermoeien:) (Heel weinig mensen lijken te weten dat e-mail net als echte post is: als je er je eigen adres opzet en het verstuurt, komt het vanzelf weer bij je uit.)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.