6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Voorvertoning uitschakelen in Mail

In het artikel http://www.appletips.nl/mail-de-automatische-voorvertoning-van-bijlagen-uitschakelen/ staat dat je de voorvertoning kunt uitschakelen zodat bij het ontvangen van bijlagen in de berichten alleen nog maar het icoon te zien is. “defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool true” heb ik in de terminal.app via hulpprogramma’s ingevoerd. Desondanks werkt het niet bij mij. Kan dat aan de versie liggen? Ik heb OS X 10.9.2.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je Mail gestopt (⌘Q) en opnieuw gestart nadat je die opdracht ingevoerd hebt? Anders vermoed ik dat hij geen effect gaat hebben.

Het beste is als je Mail stopt, die opdracht in de Terminal intikt (en dan op Return drukt), en daarna pas Mail weer start.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik heb het precies zo gedaan maar helaas lukt mij dat niet.

Sleutelbeheerder
    Night

en als je er SUDO voorzet?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Sudo is hier niet nodig — dat is er alleen om commando’s uit te voeren als een andere gebruiker (meestal als de rootgebruiker), maar het gaat hier om het instellen van een voorkeur voor Mail van de huidige gebruiker, en daarvoor heb je alle rechten die je nodig gaat hebben.

Ik zeg dit met zoveel woorden omdat je jezelf lelijk in de vingers kunt snijden als je meer rechten hebt dan nodig zijn, en je dan onbedoeld iets verkeerd doet. Zoals iJoost op dit forum de neiging had om te zeggen: wie niet weet waar sudo voor is, moet het niet gebruiken, wie wel weet waar het voor is, wil het niet gebruiken.

Wat verder het terminalcommando hier betreft: ik heb het net ook eens geprobeerd, maar het werkt inderdaad niet (Mail 7.2 (1784) onder Mavericks). Wellicht wel met eerdere versies van Mail, maar dat kan ik niet controleren.

Bijdrager
    Vindplaats

Bedankt voor jullie antwoord.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.