5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Kristofke

Voorvertoning meerde PDF openen

Op mijn vorige versie van Mac OS X kon ik meerdere PDF’s in finder gewoon selecteren en openen en dan opende Voorvertoning deze te samen ipv aparte vensters. Dat was handig om die dan allemaal af te drukken.

Nu met Sierra lukt dit niet meer. Ik heb dan zelf gezocht en kwam dit tegen:

https://support.apple.com/nl-be/guide/preview/display-several-files-in-one-preview-window-prvw1085

Ik heb Voorvertoning dus ingesteld om alles in één venster te openen.

Echter wil Voorvertoning niet luisteren. Wanneer ik meerdere PDF’s selecteer in Finder en dubbelklik dan blijft hij gewoon aparte vensters openen.

Ik merk op dat de optie “open alle bestanden in één venster” nu in de tab staat “afbeeldingen” en inderdaad, afbeeldingen opent hij in één venster. Echter PDF’s is deze optie gewoon verdwenen?

Bijdrager
    GideonF

Zelfde probleem hier, ben benieuwd of iemand oplossing heeft.

Moderator
    Night

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Onder 10.12 Sierra (ik heb 10.13 nog niet geïnstalleerd) kun je wel degelijk meerdere PDF’s in één venster openen. Als je in de Finder dubbelklikt op een PDF, dan wordt die in een apart venster geopend; zet je echter de navigatiekolom aan, dan kun je een tweede PDF slepen naar die kolom, onder de al openstaande. Zorg wel dat je hem sleept naar ónder het dunne lijntje dat na de laatste pagina staat (klap eventueel de pagina’s van de eerste PDF in met het driehoekje dat voor de naam ervan staat), want sleep je de tweede PDF boven dat lijntje dan wordt hij samengevoegd met de andere PDF die al openstaat.

Bijdrager
    Kristofke

Klopt de functie is weg sinds High Sierra.

Ik ga voorlopig mij andere twee Macs niet upgraden aangezien ik dit dagelijks gebruikte en dit een groot gemis is. De tabbladen zijn een domme beslissing aangezien het programma voorvertoning heet was het net logisch ze weer te geven zoals vroeger. Tabbladen maakt het net minder overzichtelijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.