7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jakeh

Voorvertoning geeft PDF'jes volkomen blanco weer

Iets raars, in mijn Lion heb ik wat PDF-jes (witte achtergrond, zwarte letters) maar preview geeft alleen maar blanco bladen weer. Ik weet zeker dat er tekst op de documenten staat. Een oplossing die ik heb is het openen van de documenten in Chrome tabje – maar dat is toch onzinnig.

Iemand enig idee?

* foto’s gaan prima
    * het betreft PDF’jes van een bedrijf, andere pdf’jes van andere herkomst doen het prima

Bijdrager
    MacTS

Hoe worden ze weergegeven in Adobe Reader? Ik weet bijna zeker dat de zwarte teksten in zgn. overdruk staan en ik denk dat Voorvertoning dit niet goed kan weergeven. In Reader staat het ook standaard uit, maar is het in de voorkeuren wel in te stellen.

Bijdrager
    jakeh

Dus het komt door “overdruk” van de zwarte letters? En valt het niet ergens in de instellingen aan te passen als ik het goed begrijp?

Bijdrager
    MacTS

Zoals ik al zei, in Adobe Reader is het in de voorkeuren aan te passen: Categorie Paginaweergave en dan onder het midden Overdrukvoorbeeld gebruiken, kiezen voor Altijd.
    Andere mogelijkheid is om de maker van het pdf-bestand te vragen de teksten niet in overdruk te plaatsen.

Bijdrager
    jakeh

in acrobat reader is het geen enkele probleem, wordt weergegeven zoals het hoort

Bijdrager
    jakeh

en als ik daar overdruk uitschakel blijft het ook goed bij opnieuw inladen. Alleen preview..

Bijdrager
    MacTS

Ik pas…:sad:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.