10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    svenb

Voorvertoning: Foto’s slaan niet op na verkleinen

Hoi,

Ik heb een klein, maar zeeeer irritant probleem met voorvertoning. Ik moet foto’s op een website posten die max. 2MB mogen zijn. De meeste zijn natuurlijk groter. NU probeer ik dit al tig keren met voorvertoning en telkens als ik deze bewerkte en opgeslagen foto terug opendoe blijkt dat hij nog steeds dezelfde MB heeft als ervoor….. Ik dacht dat ik iets verkeerd deed, dus ben het ff gaan opzoeken , ,maar ik lijk alles juist te doen… GGRRR ik snap er niets van! Weet iemand wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    fred44nl

hoe doe je dat dan ??

kijk es naar Voorvertoning – Extra’s – Pas grootte aan….

Bijdrager
    svenb

Ja hoor Fred, doe ik zo. En dan klik ik op bewaar of command + S.. achteraf als ik dit bestand terug open doe zie ik nog steeds dat de vorige MB er staat en begint hij terug te herberekenen, terwijl de aanpassingen wel zijn opgeslagen (bv. van 30 pixels naar 20). In elk geval neemt de website ze niet aan waarop ik ze wil posten. Het bestandtype is ook juist… heel raar. Misschien ligt het wel aan die website…

Bijdrager
    fred44nl

1e afbeelding is van de oorspronkelijke foto:

de 2e afbeelding is van een verkleining:

ook in Finder is de grootte veranderd.

Bijdrager
    svenb

Ja, de eerste keer kan ik het verkleinen en slaat hij het op. Dan ging ik van 3,3 MB naar 2,1 MB. Maar dit was nog te groot. Toon ik probeerde om het nogmaals te verkleinen slaat hij het niet meer op. Ik verklein (zie foto hieronder) naar 1,4 MB, en als ik opsla en terug opendoe is het nog steeds even groot.

Als ik dan op info klik krijg ik terug steeds die 2,1 MB van de eerste verkleining te zien…

Kan je misschien een foto maar & keer verkleinen of vergroten? Misschien kan je dit enkel maar 1X verkleinen van een originele foto met origineel formaat…?

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>svenb op 3 april 2020 om 17:27</p>
    Kan je misschien een foto maar & keer verkleinen of vergroten? Misschien kan je dit enkel maar 1X verkleinen van een originele foto met origineel formaat…?

je kan een foto meedere keren in stapjes verkleinen.

misschien moet je tussen de stappen Voorvertoning afsluiten en opnieuw openen.

Bijdrager
    svenb

Doe ik Fred, Ik sluit telkens af, en start dan terug op en probeer dan opnieuw… heel raar

Bijdrager
    fred44nl

ok, dan neem je een foto en die dupliceer je.

daarna verklein je de kopie.

niet goed ??

weggooien, opnieuw een kopie maken en opnieuw verkleinen, maar dan beter.

niet goed ??

weggooien, etc.etc.etc., net zolang tot ie wel goed is:)

Bijdrager
    svenb

Zal niks anders opzitten 🤷‍♂️🤷‍♂️ Mac is heel goed t.o.v Windows, maar sommige dingen zouden toch veel beter kunnen 😏

Bijdrager
    fred44nl

anders zoek je er een programmatje voor, bijv. ResizeIt van Nobuatsu Sekine

https://apps.apple.com/us/app/resizeit/id416280139?mt=12

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.