12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    midas

voorvertoning draaien

als ik in het finder venster een plaatje draai dan blijft de voorvertoning ongedraaid. Sleep ik het ding dan bijv. naar een mailtje dan staat hij daar ook weer ongedraaid.

wat kan ik hier aan doen?

Bijdrager
    Oppie

Hoe doe je dat, in Finder een plaatje draaien?
    Als je ‘m (jpg, pdf, etc) draait in Voorvertoning/Preview.app en ‘m safed, dan blijft ie ook gedraaid.

Bijdrager
    midas

das dus niet waar.

Als je hem weer in voorvertoning opent wel, maar sleep je hem dus naar mail dan staat hij weer scheef. Ook het kleine voorvertoning plaatje draait nooit mee.

Inactief
    Anoniem
    ”Oppie”

Als je ‘m (jpg, pdf, etc) draait in Voorvertoning/Preview.app en ‘m safed, dan blijft ie ook gedraaid.

Was het maar waar. Is een bug in Voorvertoning… alleen Voorvertoning zelf snapt dat het plaatje gedraaid is, andere programma’s niet. Oplossing: gebruik een ander programma.

Bijdrager
    midas

ok wat is een makkelijk prog om alleen ff een plaatje te draaien? ik heb geen zin om daar photoshop voor op te starten natuurlijk:)

Inactief
    Anoniem

Zie net dat freePhotoConverter 3.5 het kan. Dat is echt een lekker kaal programma.

-> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19978

Bijdrager
    PietjePuk

Imagewell:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Photodrop! Ideaal programma.
    Veel fijner dan ImageWell of freePhotoConverter.

http://www.kudurshian.net/photodrop/

Hiermee kun je ‘droplets’ maken die een specifieke taak uitvoeren.
    Een droplet voor aanpassen naar een bepaald formaat.
    Of een droplet voor afbeeldingen die geroteerd moeten worden.

Bijdrager
    n8n

Miss andere makkelijke optie is de afbeelding gedraaid in voorvertoning tonen en met appeltje – $ een screenshot maken van de getoonde afbeelding. om vervolgens het screenshot als bijlage toevoegen, bijkomend voordeel is dat je bijlage op het bureaublad staat en je m erna weg kan knikkeren.
    Nadeel is dat je grootte van de afbeelding beperkt wordt door je schermresolutie en dat het kleurprofiel gewijzigd kan worden.

Bijdrager
    joffrie

En wat als je de Finder herstart? :finderoud:

Bijdrager
    Oppie
    ”Zakske”
    ”Oppie”

Was het maar waar. Is een bug in Voorvertoning… alleen Voorvertoning zelf snapt dat het plaatje gedraaid is, andere programma’s niet.

Ik weet niet welke programma’s jullie draaien, maar bij de meeste van de programma’s
    (idd niet allè) blijft de rotatie gewoon intact.

Inactief
    Anoniem

Damn… je hebt gelijk!:roll:

Heb het net even getest met Mail, Flash, Firefox, SketchBook Pro en GraphicConverter en ze geven hem weer zoals het hoort. Zouden ze die bug er dan inmiddels uitgehaald hebben? Vroeger werkte bewerken in Voorvertoning voor geen meter… en moet toegeven dat ik het voor dergelijke dingen al een hele tijd niet meer gebruikt heb.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.