11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    minne

Voorvertoning aanpassen [NewB]

Als je een alias maakt van bijvoorbeeld de Programma’s-map maakt, dan krijgt die alias als voorvertoning een map met een klein alias-pijltje. Onder Windows kun iconen van snelkoppelingen aanpassen. Ik wil namelijk graag een snelkoppeling naar m’n Programma’s-map in m’n Dock, maar het zou fijner zijn als er dan die map met die A erin staat.

Kan ik dus op de een of andere manier de icoon (voorvertoning) van een snelkoppeling veranderen?

Bijdrager
    Urbin Design

Je kunt de map programma’s gewoon boven in het venster zetten van je harde schijf.

Dus naast je thuis/home map. Drag and drop. Dus slepen die map naar je werkbalk in je geopende venster. It is easy is Mac. Tevens kan je onder weergave je werkbalk aanpassen zoals nieuwe map enz.

Zonde om een map met alliassen in je dock te zetten is nergens voor nodig. Laat ff weten of dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben wel eens moeilijk te begrijpen.

Bijdrager
    minne

Ik wil geen map met alliassen in m’n Dock zetten, alleen een verwijzing naar m’n Programma’s-map, zodat ik daar altijd snel kan komen, ook als ik veel vensters heb…

Sorry, ik gebruik het Ga-menu zelden;)

Bijdrager
    Urbin Design
    ”minne”

Ik wil geen map met alliassen in m’n Dock zetten, alleen een verwijzing naar m’n Programma’s-map, zodat ik daar altijd snel kan komen, ook als ik veel vensters heb…

Sorry, ik gebruik het Ga-menu zelden;)

Oke oke, ook goede morgen.

Sleep met appeltje & Alt ingedrukt je programma map op je bureau blad. Nu heb je een alias zonder A. Open je harddisk-> ga naar je programma map-> klik deze 1 keer aan-. dan appeltje i. dan krijg je een klein icoontje te zien met de Amap. selecteer dit icoon door 1 keer op het icoontje te klikken. dan doe je appeltje c-. Ga nu naar de nieuw aangemaakte aliasprogrammamap op je bureau blad en klik deze ook 1 keer aan appeltje i en dan appeltje v. Copie paste ICoon. Hopla een nieuwe map met A.

Bijdrager
    minne

Hee dat werkt:)

Ik had daar al wel zitte kijken, maar had niet gezien dat je dat icoontje kon selecteren. Bedankt!:)

Bijdrager
    Urbin Design

Nieuwe gebruiker Minne? Lekker he een maccie.:lol: :wink:

Bijdrager
    ArthurZZZ

Tis stom om een alias van iets in je dock te gooien, je kan namelijk gewoon ook de echte map Programma’s in je Dock gooien… dan blijft de map Programma’s waar die is maar ook gewoon in de Dock!! Probeer het maar is, want nu heb je dus een map met een A’tje, maar ook nog steeds een pijltje…

Bijdrager
    warnerraven
    ”ArthurZZZ”

Tis stom om een alias van iets in je dock te gooien, je kan namelijk gewoon ook de echte map Programma’s in je Dock gooien… dan blijft de map Programma’s waar die is maar ook gewoon in de Dock!! Probeer het maar is, want nu heb je dus een map met een A’tje, maar ook nog steeds een pijltje…

Precies, eigenlijk is het nog makkelijker dan makkelijk!:wink:

Bijdrager
    verbeek.h
    ”ArthurZZZ”

Ja, maar je krijgt dan wel die hele baggerlijst van alles wat in die programmamapjes zit te zien iedere keer.
    Ik zou een nieuwe map maken, daar alle aliassen van de programma’s zelf ingooien en die map in de dock schuiven. Dan krijg je mooi een lijst met alleen maar de programma’s.
    Die ene map kan je dan met de eerder beschreven methode voorzien van je programmamap icoon.

Nog handiger: probeer eens dock extender. Geeft eindeloze mogelijkheden en je kunt meerdere docks aanmaken, van dock wisselen etc.:
    “DockExtender allows you to organize and access your applications, documents and web sites through custom menus that you create. You can create up to 10 separate menus that you can access through the Dock, menu bar or by pressing a HotKey. Items in your menus can be organized into as many submenus as you want, and sectioned by separator items. Load whole folders into submenus, or have them loaded when you access the menu, giving you the most up-to-date contents at your fingertips. Launch applications, open documents, run AppleScripts, mount remote AppleShare volumes, go to websites, start composing an email and much more from menus that you have total control over. Also, with DockExtender’s MultiDock feature, you can toggle between different Dock configurations, giving you access to those applications and folders that you need, without the need to cram them all into one Dock.

www.codetek.com

Bijdrager
    nankovic

om er een schepje bovenop te doen: nog veel handiger:

LAUNCHBAR

binnen een tel heb je je prog. te pakken zonder je dock te ‘vervuilen’.

Bijdrager
    Schlauhaenchen

Hallo ,

Wat is exact de functie van een allias map ?

Ik heb ook nog een vraag .

Ik wil graag op een of andere manier het zwarte icoon met de muzieknoot in mijn FLAC muziek bestanden wijzigigen in de originele hoes afbeelding welke ook in ITunes aanwezig is.

Moet ik hier een duur programma voor aanschaffen of is er een andere simpelere manier.

Mijn muziekbestanden staan op een externe hard disk in Mac uitgebreid journailed.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.