13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ezri Dax

voorkomen dat macbook in slaap valt, met klep dicht

Hoi,

Gezocht hiernaar, maar niks kunnen vinden, de onderwerp titel is mijn zoek regel geweest, iets gevonden wat er op lijkt, maar de dingen die daar in genoemd worden (energie etc) werken niet.

Wat wil ik:

1. thuis ligt mijn macbook, scherm dicht
    2. teamview draait
    3. op mijn werk wil ik mijn macbook benaderen, gaat niet.

als ik mijn scherm open laat staan gaat het wel, maar dat wil ik niet.

Iemand tips? In het energiescherm staat alles op nooit btw.

Bijdrager
    Macosxachist

Insomniax?

Of het verstandig is om een gesloten Macbook onbeheerd de hele dag aan te laten staan, is vers twee natuurlijk.

Bijdrager
    The JM
    Macosxachist op 23 november 2010

Of het verstandig is om een gesloten Macbook onbeheerd de hele dag aan te laten staan, is vers twee natuurlijk.

Je suggereert dat het dicht gebruiken van een macbook slecht is, maar dat is niet zo.

Bijdrager
    prullenbak

Je suggereert dat het dicht gebruiken van een macbook slecht is, maar dat is niet zo.

Het lijkt mij ook niet goed (ivm warmte)…

Bijdrager
    The JM

De Mac kan de warmte prima kwijt. Apple schrijft het zelf ook voor in de documentatie. Dus slecht kan het zeker niet zijn. Mijn MBP is meer dan de helft van de tijd ook gesloten.

Bijdrager
    prullenbak

Mijn MBP is meer dan de helft van de tijd ook gesloten.

Ja de mijne ook, maar dan staat ‘ie stand by. Ik heb m weleens gesloten gebruikt op een monitor, maar ik merkte toch wel dat ie buitensporig warm wordt. Misschien heb je gelijk en kan het geen kwaad, maar het lijkt me nog altijd beter van niet.

Bijdrager
    McShamus

Dat ‘ie uberhaupt blijft werken wil zeggen dat ‘ie niet buitensporig warm wordt. Anders schakelt een MB zichzelf gewoon uit… Die buitensporigheid zit tussen je oren.:)

Bijdrager
    Macosxachist
    The op 23 november 2010

Nee, dat suggereer ik helemaal niet. Sterker nog: zelf doe ik niet anders.

Lees mijn reactie nog maar eens, en let op het negende woord van die o-zo-lange zin.

Bijdrager
    Ezri Dax

Hoe hou je hem aan? Ik heb volgens mij nu alle “gewone” dingen geprobeerd.

De reden dat hij dicht moet is heel simpel. Een dichte computer heeft minder aantrekkingskracht op 4-jarige meisjes. Ze weet mijn iMac al aan te krijgen en te surfen naar haar favoriete Dora spelletjes. Nu kan ik de MacBook gewoon in de kast leggen.

Inactief
    Anoniem

probeer InsomniaX eens.

Bijdrager
    Macosxachist

@MadDonna: zie mijn eerste tip, die gelijk is aan die van bootsman.

Overigens, ‘in de kast leggen’ lijkt mij niet verstandig, tenzij die verrekte goed geventileerd is. Een Macbook is nu eenmaal geen server!

Bijdrager
    Ezri Dax

Kast = planken aan de muur zonder deuren e.d. maar te hoog voor kleine meisjes. insomniaX ga ik eens proberen.

Bijdrager
    The JM
    Macosxachist op 23 november 2010
    The op 23 november 2010

Nee, dat suggereer ik helemaal niet. Sterker nog: zelf doe ik niet anders.

Lees mijn reactie nog maar eens, en let op het negende woord van die o-zo-lange zin.

Excuus, daar had ik toen overheen gelezen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.