15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Multispace

voorkeursnetwerk op iPhone?

Ik heb sinds een tijdje Ziggi hotspots geactiveerd, zodat je buiten gebruik kan maken van wifi.
    Maar nu zendt m’n eigen modem ook een hotspot signaal uit wat m’n iPhone vaak oppikt in plaats van m’n eigen wifi netwerk.

Mijn vraag is nu: kun je op de iPhone (ik zit nog op iOS6 vanwege iPhone 3GS) ook aangeven, zoals op de Mac, welke wifi netwerk voorrang moet krijgen?

Nu moet ik telkens handmatig m’n eigen wifi netwerk kiezen als hij de Ziggo hotspot weer heeft gepakt voor wifi.

Hotspot is trager en bovendien zit ik dan niet op m’n eigen netwerk voor bijv. airplay.

Bijdrager
    Targaryen

In de Wi-Fi instellingen van je iPhone klik je op het ( i ) icoontje naast de hotspot en je tikt op ‘vergeet dit netwerk’. Als je iPhone nu verbinding maakt via Wi-Fi gaat hij niet automatisch verbinden met de hotspot, maar met het netwerk dat je het meest gebruikt; je thuisnetwerk dus.

Bijdrager
    MrBelloNLD

meestal heeft het laatst ingestelde netwerk de voorkeur,
    dus niet de “ziggo” verwidjeren, maar je “thuisnetwerk,
    om deze vervolgens weer opnieuw te koppelen, zodat het de meest recente is, en dus de voorkeur geniet.

Bijdrager
    stefonline

@MrBelloNLD en dit moet je dus bij elke thuiskomst doen. (als je ziggo buiten de deur ook wilt gebruiken) Dus leuk dat ziggo hotspot maar zeer irritant voor IOS. Het komt er dus op neer dat als je je iphone/ipad als je naar buiten de deur bent geweest en ziggo hotspot hebt gebruikt(ook als je dit niet expres gedaan hebt) en zodra je thuis komt weer aanmelden op je thuisnetwerk. Voor mij een reden ziggo hotspot niet te gebruiken, waar het niet dat mijn ziggo modem thuis zo oud is en geen wifi inzit. Ik heb er dus geen last van.

Bijdrager
    Ostinato

Herkenbaar probleem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verschil in snelheid merk tussen het thuisnetwerk en de ‘thuis-hotspot’.

Maar het zou wel fijn zijn als je op de iPhone een voorkeur kon aangeven. In iOS7 kan het volgens mij niet (eerdere versies ook niet, toch?). Had Apple niet een pagina waar je suggesties kan doen voor nieuwe functies? Weet iemand het adres toevallig?

Aan de andere kant: handmatig je thuisnetwerk selecteren is een fluitje van een cent.

Bijdrager
    stefonline

@Ostinato snelheids verschil is er wel degelijk maar dat ligt aan je eisen denk ik. Ik moet en wil gewoon in mijn thuisnetwerk zijn i.v.m. bestandsdeling, airplay en ga zo maar door.

Aan de andere kant: handmatig je thuisnetwerk selecteren is een fluitje van een cent.

Ook geen optie voor mij. Als ik elke dag 2 keer thuis kom en meestal is dat vaker en vooral in het weekend dan moet ik ongeveer 30 keer per week bij binnenkomst mijn iPhone op het juiste netwerk zetten en dan sleep ik ook regelmatig mijn iPad mee dus maken we er 40 keer per week van.
    40 keer per week IOS instellen bij thuiskomst dat wil ik niet en zeker niet bij een apparaat waarbij gebruikers gemak……….. bla bla bla

Bijdrager
    Ostinato

Ik heb een request voor een functie voor voorkeursnetwerk gedaan op http://www.apple.com/feedback. Misschien ook even doen? Hoe meer verzoeken Apple krijgt, hoe groter de kans dat ze de functie gaan inbouwen in iOS.

Bijdrager
    MrBelloNLD

mijn macbook pro en iPhone (ios6) hebben nog steeds de voorkeur voor het laatst ingestelde netwerk, dus:

1. 01-10-2013 thuisnetwerk geselecteerd
    2. 02-10-2013 ziggo netwerk toegevoegd (vanaf nu heeft ziggo de voorkeur)
    3. 03-10-2013 thuisnetwerk verwijderd (laten vergeten)
    4. 04-10-2013 thuisnetwerk toegevoegd (vanaf nu heeft thuisnetwerk weer de voorkeur)

Bijdrager
    Ostinato

Lijkt me toch wat makkelijker om een vinkje te kunnen zetten bij het netwerk van je voorkeur. Heeft iemand gecheckt of jouw oplossing werkt in iOS7?

Bijdrager
    Multispace

Bedankt voor jullie reacties, ik ben niet de enige die hier tegenaan loopt, zie ik;)
    Ik had vergeten dat ik op de hoogte gehouden wou worden via e-mail voor reakties op m’n bericht, vandaar m’n late reaktie…

Het laatst gekozen netwerk lijkt inderdaad de voorkeur te krijgen, wat bij mij dan m’n thuisnetwerk is. Maar als daar niet snel genoeg verbinding mee kan worden gemaakt, gaat ie naar de Ziggo hotspot. Het lijkt wel of er makkelijker verbinding wordt gemaakt met de hotspot dan met m’n eigen netwerk en dat daarom vaak verbinding met de hotspot wordt gemaakt.

Bijdrager
    whaha

Weet iemand al of dit inmiddels al veranderd is?
    Een vriend van mij woont op de eerste verdieping van mijn appartementencomplex en ik op de tweede en op de weg naar boven pakt de WiFi van mijn iPhone zijn netwerk. Als ik dan bij mij thuis bijvoorbeeld telefoontjes door wil sturen naar mijn iMac dan kan dit niet, omdat ik dan nog op het netwerk van die vriend van mij zit.
    Zoals hierboven genoemd, kun je dit wel veranderen, maar het zou fijn zijn als dit kon via een widget of als je gewoon, zoals op macOS, kon aangeven wat je voorkeursnetwerken zijn.

Na wat zoeken op andere fora ben ik een heel oude oplossing tegengekomen. Heeft iemand deze wel eens geprobeerd?
    Daarnaast staat dit onderwerp (inmiddels?) in het verkeerde sub-forum.

Bijdrager
    KarelWillem

Na wat zoeken op andere fora ben ik een heel oude oplossing tegengekomen. Heeft iemand deze wel eens geprobeerd?

Nu is het de bedoeling dat wij ook gaan zoeken, en dan gokken of het dezelfde oplossing is die jij hebt gevonden?

Bijdrager
    whaha

Nee, mijn link deed het niet bij bewerken.

Dit had ik gevonden: http://nootrix.com/software/prioritize-wifi-on-iphone/

Bijdrager
    McPim

De ‘iPhone Configuration Utility’ bestaat al een tijdje niet meer, er is nu een ‘Apple Configurator‘. Die lijkt hetzelfde te kunnen doen maar dat zul je zelf even moeten uitproberen. En er is een app die claimt dit te kunnen maar de recensies beloven niet veel goeds.

Bijdrager
    whaha

Het probleem wordt ook opgelost in iOS 11. Alleen heel veel mensen snapten niet waarvoor het oplossing was…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.