7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

Voorkeurenfout

Ik heb 2 iMac’s:
    A) OS X 10.11.6 El Capitan
    B) OS X 10.6.8 Leopard

Aan iMac A hangt een externe schijf. Tot voor kort kon ik via “delen” die externe schijf benaderen vanuit iMac B. Plots gaat dat niet meer.
    Ik probeer op mijn iMac A via Systeemvoorkeuren/Delen na te gaan of alles nog juist geconfigureerd staat. Wanneer ik echter op het icoontje “Delen ” klik krijg ik een venstertje met de boodschap: Voorkeurenfout/ Het voorkeurenpaneel “Delen” kan niet worden geladen.
    Wat nu?

Bijdrager
    koen

Heb je recentelijk iets geïnstalleerd, geüpgrade, veranderd, schoongemaakt op (één van je) iMacs?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.

Bijdrager
    MDW

Merkwaardig is dat ik in de finder van iMac B de bewuste externe schijf zie staan. Als ik er echter op klik dan krijg ik de boodschap: De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het origineel onderdeel ‘LaCie’ onvindbaar is.

Bijdrager
    MDW

Neen ik heb niets extra geïnstalleerd.

Bijdrager
    koen

Zie je de externe schijf in DiskUtility? Misschien alles eens herstarten?

Bijdrager
    MDW

Ja, ik zie de schijf met de DiskUtility.
    Ik heb alles eens herstart, … maar geen resultaat

Bijdrager
    MDW

Heb vandaag een automatische update laten uitveren op iMac A, … en ik zie de externe harde schijf terug op iMac B. Maar het is nog niet helemaal ok.

Op die externe schijf heb ik onder de root 3 mappen (Map1, Map2, Map3).
    Hiervan wil ik alleen Map1 delen, en heb dit ook zo op iMac A ingesteld via “Delen”.
    Op iMac B zie ik nu echter de externe harde schijf in zijn geheel, en kan daar Map1, Map2 en Map3 selecteren. Deze 2 laatste mappen hebben nochtans geen rechten gekregen.
    Het lijkt me alsof het onderdeel “Delen” van systeemvoordeuren helemaal in de war is. Kan ik dit resetten?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.