10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

voorkant / glas iphone 5s gebarsten

Hey allemaal!

Gisteren een leuke avond uit gehad, maar helaas mn telefoon op straat laten vallen en nu zit er een nasty barst door de voorkant heen.

Wat is anno 2015 de beste en goedkoopste manier om dit te laten fixen?

ik heb volgens mij bij aanschaf in de apple store zo’n applecare verzekering ervoor afgesloten; valt dit hieronder?

thanks!

Geblokkeerd
    Anoniem

Zelf doen is het goedkoopst, als je dat niet aandurft zou ik naar de plaatselijke turk gaan. Applecare heb ik geen verstand van.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Het is echt een supersimpel klusje als je het zelf wilt doen. Het is het makkelijkst (maar niet het goedkoopst) om een hele nieuwe assembly (speaker, sensoren, beeldscherm, digitizer + home knop) te kopen. Om deze te installeren heb je een pentalobe schroevendraaier nodig (die wordt vaak met kits meegeleverd) en een #0 kruiskop schroevendraaier. Twee flexkabels lostrekken, alles weer in elkaar duwen en klaar. Op YouTube en iFixit vind je ook nog tutorials, mocht je het proces eerst willen zien.

Volgens mij valt dit inderdaad onder AppleCare+. Maar je betaalt dat wel iets van €60. Ongeveer hetzelfde als een nieuw scherm zou kosten als je het zelf doet dus.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je de Homeknop vervangt heb je geen TouchID meer (zit gelinkt aan het moederbord). Is dit ook zo als je het Apple laat doen? Misschien goed om uit te zoeken.

Bijdrager
    bartb112

Glasschade valt toch onder apple care? En anders onder je inboedel verzekering claimen, alleen zeggen dat hij in huis gevallen is.

Bijdrager
    gerlof92

Je hebt twee soorten AppleCare.
    – AppleCare+
    – AppleCare (de gewone)

AppleCare+ dekt val- en waterschade met een eigen risico van 69 euro.
    AppleCare (de gewone) is enkel garantie uitbreiding dus geen val- of waterschade.

Als je AppleCare+ hebt zal ik aanraden het via Apple te doen aangezien je dan ook je garantie behoudt.
    Als je het zelf gaat doen of iemand laat doen dan zijn dit geen originele schermen en er is dan zelf aan de iPhone geknutseld waardoor de garantie vervalt.

Als je geen AppleCare hebt oid dan kan je het prima zelf doen en het is een stuk makkelijker dan veel mensen denken. Inderdaad een scherm kopen waar alles zoals camera, speaker, sensoren enz al in zit. De homeknop vervang je niet. Deze haal je los van je scherm en zet je over op je nieuwe scherm.
    http://www.ebay.com/itm/131189404739?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Linkje naar een goedkoop scherm wat je nodig hebt.
    iFixit heeft goeie tutorials hoe je het allemaal moet doen.

Bijdrager
    Pietje13

http://iphone5schermvervangen.nl heb ik ooit een scherm gekocht, zat een handige reparatieset bij. Kijk een filmpje op YouTube hoe het moet, en repareer hem zelf. Je kan ook zelf een scherm kopen (stuk goedkoper) bij voorbeeld een aanbieder op Ebay: http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=iphone+5+screen&_sacat=0 (kosten variërend van €25-40). Je hebt dan wel een behoorlijk prutheidsrisico (slechte schermen). Dan kies ik liever voor een Nederlandse leverancier met goede kwaliteit.

Edit: Sorry ik zie nu dat je een iPhone 5S scherm hebt. Daarmee heb ik geen ervaring dus weet niet hoe moeilijk dat is. Lijkt me een stuk lastiger met zo’n Touch ID…

Bijdrager
    RoyB

Touch id hoeft niet vervangen alleen enkel het glas dat is prima te doen ..

Bijdrager
    CMD-Z

thanks guys!
    hier kan ik wat mee

Bijdrager
    Jeddes

Mocht je willen zien hoe je het zelf maakt iPhone 5S scherm vervangen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.