6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

Voordeligste oplossing draadloos netwerk

Ik wil graag m’n nintendo DS online gebruiken. Daarvoor heb ik eerst een draadloos netwerk nodig. Nou heb ik een ADSL verbinding (niet draadloos), want heb ik nou nog nodig om het draadloos te kunnen laten communiceren?

Is een WIFI stick voldoende? Nintendo heeft er zelf een, maar daar staat op dat deze alleen maar onder Windows XP draait, maar ik neem aan dat er wel meer van dat soort sticks bestaan.

Of moet ik het over een andere boeg gooien en kan het voordeliger met een airpoortkaart een draadloze modem?

Moderator
    Strifer

je hebt geen draadloos netwerk, dus dat heb je sowieso nodig. dat kun je krijgen door een router te kopen die een draadloos netwerk uitgeeft.

Bijdrager
    Undaunted

Goed punt! en dan kan m’n Mac net zo goed verbinding maken m.b.v. het bekabelde netwerk, en m’n DS via dat draadloze netwerk. Had ik kunnen bedenken, het was nog vroeg;)

Bijdrager
    pmeinma

@Undaunted: er zijn een aantal mogelijkheden

1. Je kunt op je huidige ADSL modem/router/switch kastje een zg. access point aansluiten. Deze werkt als een draadloze hub. Een voorbeeld hiervan is de b.v. de Asus WL-330G.

2. Je zou ook je huidige ADSL modem/router/switch kastje volledig kunnen vervangen door een draadloze modem/router/switch met ingebouwd accesspoint. Let hierbij op Annex A (analoge lijn) en annex B (ISDN). Voorbeeld van zo’n kastje is de Conceptronic Wireless/Wired ADSL Modem/Router Annex A + 4-Port (54Mbps).

3. Als je een Mac hebt met een ingebouwde 54-Mbps AirPort Extreme-kaart (bv. een iMac), dan zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om via de Airport van je Mac een draadloze verbinding op te zetten naar Internet. Nadeel hiervan is dat je Mac dan aan moet staan en echt eenvoudig blijkt het niet te zijn. Volg deze thread.

Over de combinatie Nintendo DS en draadloos Internet: kijk eens hier.

Bijdrager
    apple_mathias

schaf jezelf een router aan van het merk D-link.
    Heb ik mezelf ook gekocht en ben zeer tevreden hiermee.
    ook helemaal niet duur €69

Bijdrager
    Saskia_sas

Ik heb hetzelfde probleem als hier beschreven is, hier staat de oplossing, werkte bij mij meteen:
    http://www.macosxhints.com/article.php?story=20051119155606277

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.