30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:
    Bijdrager
    Grasmaaier

Voordelige Macbook voor Student

Hallo,

Ik ben nou dus ongeveer een maand klaar met men middelbare school en ik ga dan ook volgend jaar de opleiding ICT volgen.
    Meestal wordt het aangeraden om dan een dell laptop of wat dan ook te nemen, zolang het maar windows bezit.
    Ik wil echter niks liever dan een apple dus was ik erg blij toen ik bootcamp zag verschijnen die het mogelijk maakte om Windows en overige X86 applicaties te draaien op een Macbook!
    Nu had ik 2 vragen:

1 = Werkt Windows goed met Bootcamp?

2 = Kan ik voor een prijs van 700 Euro aan een Macbook komen?

Alvast bedankt en ik hoop snel van jullie te horen :)

Bijdrager
    Byron
    ”Grasmaaier”

Hallo,

Ik ben nou dus ongeveer een maand klaar met men middelbare school en ik ga dan ook volgend jaar de opleiding ICT volgen.
    Meestal wordt het aangeraden om dan een dell laptop of wat dan ook te nemen, zolang het maar windows bezit.
    Ik wil echter niks liever dan een apple dus was ik erg blij toen ik bootcamp zag verschijnen die het mogelijk maakte om Windows en overige X86 applicaties te draaien op een Macbook!
    Nu had ik 2 vragen:

1 = Werkt Windows goed met Bootcamp?

2 = Kan ik voor een prijs van 700 Euro aan een Macbook komen?

Alvast bedankt en ik hoop snel van jullie te horen :)

Welkom!

Windows werkt goed met bootcamp, de macbook en macbook pro worden nu als de snelste windows machines gezien die er zijn.. Alleen de iSight werkt niet in windows als ik het goed begrepen heb.

Ik denk niet dat je al voor 700 euro een Macbook kan krijgen.. Je zult dus nog even verder moeten sparen..

Bijdrager
    Nikita

1= Ja. Alleen is het allemaal nog wel een Beta dus wordt d’r niks gegarandeerd.
    2= Nee, die dingen zijn net uit dus wat denk je zelf? Hooguit als ze van de vrachtwagen zijn gevallen…

De goedkoopste MacBook, nieuw, is als je een Studentenrekening hebt bij de Postbank. Dan zijn ze standaard 1011 euro.

Bijdrager
    iRick

Was er niet iets van een actie bij mac winkels, wanneer je kunt aantonen dat je na de zomer een nieuwe opleiding begint. Kun je dacht ik iets van 12% korting krijgen..

Bijdrager
    iJet

Apple Store – Nederland – MacBook
    Apple Store voor het Onderwijs
    Studentenmac Een initiatief van Apple Centre Centraal Station Amsterdam en Apple Centre Mac Support Uitgeest

Hoop dat je hier wat mee kunt! Succes

Bijdrager
    Grasmaaier

Maar jullie denken dus niet dat het mogelijk is met 700 euro.
    Hoeveel denken jullie dan nodig te hebben en probeer dit graag zo voordelig mogelijk te houden.

Bijdrager
    Mr.Velvet

Als je ICT gaat volgen, moet je denk ik ook al meer da nde standaart 512 mb ram steken. Dit wil zeggen 1 gig of misschien zelfs 2. Nadeel is wel dat het je direct 100-150 euro duurder uitkomt.
    Maar voor 700 euro kan je geen dell laptop kopen ook niet denk ik. Een deftige laptop draait toch al snel rond de 1100-1300 euro.

Ik denk dat als je echt een macbook wil, dat je minstens 1250 euro moet ophoesten.

Veel succes nog

Bijdrager
    Nikita

Ik weet wel zeker dat het je niet gaat lukken voor 700 euro… Die apparaten zijn krap 3 maanden uitgebracht. Niks aan veranderd sindsdien en de nieuwprijs is nog steeds minimaal 1099 euro, standaard. Daarbij zakt een Mac lang net zo snel in waarde als een gemiddelde standaard Windows-pc of -laptop. Dus tis maar wat je wilt… Vergeet ook niet dat de MacBooks een dual-core processor hebben, niet echt goedkoop dus. De meeste andere laptops hebben nog steeds de Pentium M of Celeron M.

Bijdrager
    Grasmaaier

Ok,

Dan weet ik hierover genoeg :D
    Super bedankt in ieder geval
    Nu komt het volgende punt alweer…
    Ik heb een uber microsoft gewende vader
    Die wil dat ik dell ofzo neem omdat Windows compatible enzo is
    En dat mac super duur is en gebruikt wordt door designers e.d.
    En dat hij geen mac exclusief btw via de zaak kan krijgen…
    Hebben jullie tips voor mij om hem van mac te overtuigen?

Bijdrager
    iJet

Ik denk dat je in het Switchers-forum je hart kunt ophalen ;).

Bijdrager
    Grasmaaier

Nee niet echt,
    Ik moet echt een paar harde punten en feiten hebben :lol:

Bijdrager
    F e r o x

Offtopic vraagje: hoe komt het dat je klaar bent met middelbaar als je nog maar 15 bent? Super hoog begaafd ?

Inactief
    Anoniem

Het Nederlandse schoolsysteem zit iets anders in elkaar, F e r o x.:wink:

Bijdrager
    Grasmaaier

Klopt,

Ik ben nou klaar met men 4 jarige basis opleiding,
    En ga nou dus een richting doen waar ik zelf voor gekozen heb

Maare ontopic again!

Bijdrager
    Nikita

Nou, het zijn eigelijk gewoon drogredenen van je pa.

Duur? Kijk ’s naar wat een vergelijkbare Dell laptop kost.
    Compatibiliteit? Met BootCamp kan je eventueel nog Windows draaien, hoeveel compatibiliteit wil je hebben?
    Dat het gebruikt wordt door designers? Tuurlijk, maar dat geldt net zo goed voor Windowscomputers.
    Geen Mac via de zaak kunnen kopen? Ik zou allereerst eens gaan informeren hoe dat zit.

Een Mac is net zo goed een computer als alle andere computers. Alleen hebben ze net even een ander kastje…:)

Laat ‘m anders eens hier wat rond lezen:wink:

Bijdrager
    Nic

Kun je via je opleiding geen computer krijgen, met korting? Hey en ehm, waarom moet het perse een laptop zijn? Op je opleiding staan toch wel tig Windhoosjes? Of is het van vitaal belang dat je op de fiets of in de bus nog even wat dingen kunt aanpassen?
    Anders kun je namelijk gewoon een Mac Mini nemen met 1GB RAM, voor € 670 (onderwijsstore), dan nog € 30 voor een kek CRT schermpje, en klaar ben je.

Bijdrager
    iJet
    ”Grasmaaier”

Ik moet echt een paar harde punten en feiten hebben :lol:

Kijk hier eens: Apple.com: get a mac

Bijdrager
    Grasmaaier

Vitaal Belang inderdaad,
    En nee via men Opleiding kan ik dell krijgen..

Bijdrager
    Nic

Nou ja, we kunnen het verhaal eigenlijk wel lang of breed maken, maar een Macbook voor € 700 krijg je niet te pakken. En geloof me: verstokte Windownezen krijg je niet snel overtuigd van het nut van een Mac, zeker niet voor de opleiding die jij gaat volgen, dus met je vader gaat het ook lastig worden.
    Waarom pak je die Dell niet aan van school dan, en spaar je even verder, zodat je over een jaartje een Macbook (Pro) kunt aanschaffen?

Bijdrager
    Grasmaaier

Omdat die dell ook rond de 500 euro kost…

Bijdrager
    Nic
    ”Grasmaaier”

Omdat die dell ook rond de 500 euro kost…

Hmm, oke. Maar als je even op een rijtje kunt zetten waar, wanneer en waarvoor je de computer precies nodig hebt. Want je zegt dat het dus belangrijk is mobiel te zijn, maar daar kan ik me even geen voorstellig van maken.

Bijdrager
    Nic

Hey, maar je hebt nu dus € 700 te besteden? Waarom ga je dan niet ff bollenpellen o.i.d. (een vakantiebaantje dus), zodat je gewoon een Macbook kunt betalen?
    Drie weken zo’n soort baantje, het is schijt, maar dan kun je aan het eind ook je ‘droom’ waarmaken…

Bijdrager
    captainc

Waarom zou je Bootcamp gebruiken – en dus alleen maar Windows narigheid, als je ook Parallels Desktop (http://www.parallels.com/) kunt gebruiken? Kun je tenminste parallel aan Windows je Mac apps gebruiken.

Bijdrager
    Nic

Hey en trouwens, dat gedoe van je vader, met die computer kopen ‘via de zaak’, kan sowieso al niet meer: PC-prive bestaat niet meer, en als ‘ie het belastingvrij zou willen kopen, dan moet ‘ie kunnen aantonen dat hij de computer voor de zaak gebruikt. Dus wordt ‘m niet. (Belasting is niet zo heel nauw daarmee [en je kunt vast wel een leuke smoes verzinnen, of de Macbook even snel naar de zaak zeulen], maar goed, als ze iets hebben om je op te pakken, dan pakken ze je…:wink: )

Kun je niet proberen het op te voeren als school/studiekosten bij de IB-Groep?
    Dan krijg je misschien niet het hele bedrag terug, maar tenminste een deel (als het uberhaupt kan). Het overige deel kun je dan immers bijleggen (met het geld wat je al te besteden had).

En over Bootcamp: ik hoor dat sommige dingen nog niet erg vlot lopen, maar weldra zal er vast een alpha versie uitkomen, en moeten een hoop van de huidige problemen opgelost zijn.

Bijdrager
    Grasmaaier

Nee ik heb het ook niet over PC-Prive.
    Maar dat gedoe van exclusief btw
    Maar dat is allemaal dell altijd dus valt het op als er ineens een macbook tussen zit…
    En via Studie Financiering lijkt me ook erg sterk.
    Want die zullen dan wel zeggen van ja je kan ook een dell laptop huren via je school voor 30 euro per maand..

Bijdrager
    Vikash
    ”Grasmaaier”

Maar dat is allemaal dell altijd dus valt het op als er ineens een macbook tussen zit…
    Want die zullen dan wel zeggen van ja je kan ook een dell laptop huren via je school voor 30 euro per maand..

Dat is dus gelul. Het maakt niet uit als het de hele tijd dell is. Stel ik heb een ict bedrijf en koop alleen maar IBM. Als ik dan een apple gebruik is et niet opeens HO EFFE!

Bijdrager
    Nic
    ”Grasmaaier”

Dan kun je nog proberen om aan de school te vragen of je het inkooopbedrag (niet het verkoopbedrag, want ze kopen ze met 500 tegelijk in, en verkopen ze met winst) van die Dell mag besteden aan een andere computer. Eentje waarvan jij denkt dat je de opleiding beter mee zult kunnen volgen…
    Dit moet voor je school in principe niks uitmaken, het kost ze evenveel geld (misschien alleen wat meer administratiekosten, waar jij dus bij moet schieten als dat nodig is). Maar er is een grote kans dat ze nee zeggen, het lijkt me dat ze niet veel zin hebben om alles te administreren etc., alleen maar omdat jij voor prive-doeleinden een Macbook wilt (prive, want voor je opleiding heb je helemaal geen Mac nodig). En als je dan ook nog zegt: “Ja maar ik wil een Apple, om Windows te draaien”, dan lachen ze je helemaal vierkant uit…

Dus in principe moet je je er gewoon bij neerleggen dat je voor € 700 gewoon geen Macbook zult krijgen, en je maar gewoon een baantje ofzo moet nemen…:P

Bijdrager
    Toppe

Heej,

Rare vraag maar welke vorm ga je doen van je studie etc, ik ga ook ICT doen maar heb nog niets gehoord, anders moet ik eens even met de hoge baas gaan praten van m’n werk, die ene Flybook kan die wel missen;)

Welke Dell krijg je van school dan? Waarschijnlijk een Dell Inspirion 1300? Dit is een behoorlijk klote ding, zoiezo zijn alle laptops van dell bagger, heel dell is bagger:

Alle prijzen altijd exl BTW
    80 euro verzend kosten
    Geen pick-up-and-return service

Als je dan een laptop wil doe het dan goed, dan maak ik geen grapje. Een elite systeem bijvoorbeeld:

Dell Latitude D830

Genuine Windows® XP Professional (Service Pack 2) WITH Media using NTFS[/list:u:312193245c]

D820 with Intel Core Duo T2400 (1.83GHz) with NVIDIA Quadro NVS 110M 256MB [/list:u:312193245c]

15.4″ WSXGA+ (1680 x 1050) DellSharp Wide Aspect Ratio TFT display [/list:u:312193245c]

3 Year Business Support (incl. E-learning pack)*[/list:u:312193245c]

2GB 533MHz DDR2 Memory (2 x 1GB) [/list:u:312193245c]

100GB serial ATA HDD 7200RPM [/list:u:312193245c]

8 X DVD+/-RW Drive with Decoder Software [/list:u:312193245c]

Intel 3945 802.11a/g Dual-band Mini-Card[/list:u:312193245c]

Voor deze laptop mag je een wel getelde 2533.51 EUR neer leggen, maar je hebt wel wat, wow uber systeem zeg. Jammer dat dromen nooit uitkomen, misschien kan Leen wat voor je doen?

Bijdrager
                    rolph

Moet het een MacBook zijn?? Want voor 799 euro kun je ook een nieuwe iBook G4 kopen op dit moment. Komt al meer in de richting natuurlijk…. :roll:

Bijdrager
                    michi_rishi
                    ”Grasmaaier”

Ok,
                    En dat mac […] gebruikt wordt door designers e.d.

Zo’n kul-argument heb ik nog nooit gehoord.
                    Er zijn ook pedofielen en terroristen die Windows (en OS-X) gebruiken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.