27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

Voordelig Apple Keyboard alternatief?

Ik heb inmiddels twee toetsenborden (Apple Keyboard with numeric) liggen met mankementen.

Toetsenbord 1 werken alle toetsen, behalve de spatiebalk.

Toetsenbord 2 werken bijna alle toetsen; backspace, alt (links) en backspace hebben hier de geest gegeven.

Ik ben dus op zoek naar een leuk alternatief. Zo geweldig vindt ik die dingen ook weer niet dat ik daar nu 149 euro voor wil uitgeven.

Wie kent een aardig – liefst bedraad – alternatief?

Ik kom heel vaak ‘Mac-compatible’ toetsenborden tegen waar de mediatoetsen bijvoorbeeld net één functietoets verschoven zijn. Hoe gaat MacOS daar mee om?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    silvercircle

Ikzelf heb het Craft keyboard van Logitech en ben daar zeer tevreden over.
    Ze hebben ook een MX KEYS VOOR MAC goedkoper en lijkt mij identiek op enkele kleine verschillen na.

Het toetsenbord is bijzonder goed, vind ik dan toch, maar als je de verlichting aanzet dan moet je na enkele dagen opladen, zet je het uit dan gaat het heel lang mee.
    De toetsenborden van Apple zelf gingen ook bij mij vlug stuk, altijd wel ergens een toets die het laat afweten. Bovendien buigen die ook door in het midden:-(
    Bij deze Logitech blijft alles goed werken (en ik gebruik het heel intensief).
    Ik heb er eveneen de MX Master muis bij en ook daar ben ik zeer tevreden over.
    Heb je meerdere computers dan kan je Flow gebruiken, gewoon met je muis naar de rand van het scherm en toetsenbord en muis schakelen over naar de andere computer.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja die Craft valt niet echt onder de ‘voordelige alternatieven’. .:)

Die MX Keys kan je met een beetje geluk voor rond de 100 euro krijgen, maar voor wat het is, lijkt me ook dat nogal prijzig.

B.t.w. had ik er eigenlijk even bij moeten zeggen dat ik liever bedraad dan draadloos heb.

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Koezel

Ik heb die Matias van Applehoes al geruime tijd. Erg tevreden over.

Bijdrager
    KarelWillem

MacAlly aluminium is wel aardig (ook qua prijs), maar die heeft weer zo’n rare functietoets indeling.

Alles is daar een toets verschoven naar links(?)

Deze Matias lijkt wel aardig:

https://www.onlinemacwinkel.nl/bedraad-toetsenbord-met-numeriek-gedeelte-spacegri.html

Maar misschien test ik de kunststof variant ook nog even:

https://www.amazon.nl/gp/product/B08L6TM3H5/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Matador
    Bijdrager
    KarelWillem

Ja, is ook wel mooi.

Ik heb nu vooralsnog deze ter test aangeschaft.

Erg goedkoop, dus ik ben benieuwd.

https://www.amazon.nl/gp/product/B08L6TM3H5/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Bijdrager
    bollen

Zit ook te kijken, kan nog geen advies geven maar wil je wel de volgende links doorsturen:
    https://appleinsider.com/articles/21/01/12/top-mac-keyboards-to-complete-your-work-from-home-setup

Waarschijnlijk gaat mijn voorkeur uit naar een Keychron keyboard (BT – maar er zijn ook bedraade modellen)
    In Nederland verkrijgbaar bij:
    https://www.ergowerken.nl/brands/keychron/

Succes

Bijdrager
    KarelWillem

Toetsenborden zijn vaak zo lelijk he? .:)

Bijdrager
    andresdw

Satechi

Heb ik zelf en ben er zeer tevreden over.

Bijdrager
    mhoeve

Ik gebruik sinds twee maanden Logitech MX Keys for Mac. Werkt erg fijn, mede ook door de verlichte toetsen en de fijne toetsaanslag. Is alleen niet bedraad.

Bijdrager
    KarelWillem

Toetsenbord is binnen.

Is van plastic, maar voelt solide aan en voor 30 euro hoor je me niet klagen voorlopig.

Hoe deze het op de langere termijn gaat doen moet nog blijken uiteraard.

Qua indeling een exacte kopie van het Apple toetsenbord.

Alleen staat er een € op de E-toets. Die niet actief is binnen MacOS.

Bijdrager
    TheBigZ

Wat is die witte puck die aan het eind van het snoer zit?

Bijdrager
    KarelWillem

De doorvoer in mijn bureau.

Links onder het bureau staat een kast waar alle kabels in verdwijnen.

Bijdrager
    TheBigZ

Aha! Thx.:-)

Bijdrager
    Brombeer

Ik werk al tijden naar tevredenheid met de LMP  KB1243. Enig minpuntje: de toetsen voor `~ en §± zijn qua functie verwisseld.

De aanslag kan wel even wennen zijn, ik merkte geen verschil maar de vrömmesj wel.

Bijdrager
    computer space

Gewoon niet miepen maar tiepen: Microsoft tikplank van 15€ halen. Verkeerd logootje op de Apple-toets, en enorme no-nonsense bak plastic, maar beetje blindtyper boeit dat niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik ben ook niet heel gevoelig wat dat betreft.

Is alleen super onhandig dat de volgorde ctrl-alt-cmd anders is.

Daar wen ik na tientallen jaren Mac echt niet meer aan.

Bijdrager
    Hydrarchos

Kwestie van Karabiner Elements installeren. Kun je meteen ook de Caps Lock nuttig maken.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat was nu precies de reden waarom ik een nieuw toetsenbord kocht.

Zodat ik Karabiner niet meer hoef te gebruiken.;)

Ik ben nogal visueel ingesteld, ik wil dus niet op fn klikken als ik alt nodig heb, o.i.d.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    MevalonicAcid

Ik gebruik onderstaande oplossing: Logitech K780-multi-device-wireless-keyboard. Handig in gebruik met mijn iMac, Win10 pc en iPad. Daarnaast een MX anywhere 2S. Wisselen is een knopje drukken, juiste key layout mapt op de selectie (Logitech tool)

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, als je (dagelijks) wisselt tussen drie systemen is dat een mooie oplossing.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Je kan je vorige Apple keyboardjes ook gewoon onder water schoonmaken en dan laten drogen.

Kan zo maar weer gaan werken!

Heb ik al een paar keer gedaan.

of dit: http://s.click.aliexpress.com/e/3rGPmlMM

maar ik weet niet of die ook met draad kan

Bijdrager
    KarelWillem

Schoonmaken is uiteraard al op alle mogelijke manieren geprobeerd.

Heb je trouwens dat toetsenbord van Ali al eens nader bekeken? . ?

Dat gaat nergens over. Super troep.

Bijdrager
    computer space

Voor omwisselen CMD/ALT etc is geen karabiner nodig. Wippertje en de kapjes omruilen, en dan in voorkeuren bij toetsenbord de knoppen omdraaien.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.