30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Rensvw

Voordeel van een Apple TV tegenover een mediaplayer

Goedenavond,
    Ik vroeg mij iets af: wat is het voordeel van een apple tv tegenover een media player?
    Zelf kijk ik veel dvd’s wat niet echt makkelijk mogelijk is op een apple tv. Daar moet je hem weer converteren wat zo een paar uur in beslag neemt.

Bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Steven Paul

Ik vroeg mij iets af: wat is het voordeel van een apple tv tegenover een media player?

Dat het van Apple is:-)

Bijdrager
    KarelWillem

De eenvoud van bediening en gebruik.
    De samenwerking met iTunes.
    De mogelijkheden van iOS, zoals AirPlay.
    Het gebruik als Airport Express.

Bijdrager
    pinkie

en de naadloze integratie met al je ander Apple spullen. Maar ja, je moet inderdaad wel alles in iTunes hebben en dat vraagt vaak een conversie. Maar dat vind ik dus meer dan de “moeite” waard.

Inactief
    Anoniem
    rensvw op 17 maart 2011

Weinig. Als je niks in h.264 hebt wordt je totaal gestoord van al dat geconverteer.

Bijdrager
    martijnG

Zolang alles via itunes moet, zal er bij mij nooit een appleTV komen. Video’s converteren & video’s opslaan in itunes vind ik niets. Liever een “video” harde schijf die ik mee kan nemen als ik dat zou willen. Daarnaast wil ik mijn back-ups ook niet vol hebben met video’s.

Moderator
    unSOUND

Er gaat wat mij betreft nog steeds niks boven een Mac mini aan de TV… Niks in iTunes zetten, speelt alles.

Bijdrager
    KarelWillem

Dit wordt weer zo’n draadje van halve waarheden en vooroordelen, waar we er al meer dan voldoende van hebben.

Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik antwoord heb gegeven, want die vraag is in 27500 topics al beantwoord.

:lol:

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Heb je een voorbeeldje van een halve waarheid die hier gepost is KW?
    Je moet toch ook alles converteren en subtitles inbakken etc?

Ik twijfel nog om er een te halen.

Bijdrager
    wverveer

even je films in een que zetten om deze (’s nachts) te converteren voor itunes, zodat het op alle apple’s te gebruiken, is geen moeite…

Ik heb ook een minimac..maar de appletv is nog gebruiksvriendelijker..

Inactief
    Anoniem
    wverveer op 18 maart 2011

is geen moeite…

Dat vind ik wél moeite. Ik wil een film nu kijken, niet morgen.

Bijdrager
    macpro

Het converteren van de films is inderdaad een flinke klus, maar heb je dat eenmaal gedaan, dan staan ze klaar in iTunes. Hier hebben we inmiddels zo’n 500 films in iTunes staan en het grootste deel in DVD kwaliteit. Dus inclusief AC3 geluid.
    Door het huis staan 3 AppleTV’s dus we kunnen overal onze films bekijken.
    Voor ons heeft de AppleTV dus duidelijk meerwaarde.

Bijdrager
    KarelWillem
    iphonechilly op 18 maart 2011

Heb je een voorbeeldje van een halve waarheid die hier gepost is KW?…

Dit bijvoorbeeld:

martijnG op 18 maart 2011

…Daarnaast wil ik mijn back-ups ook niet vol hebben met video’s.

En dit:

unSOUND op 18 maart 2011

Er gaat wat mij betreft nog steeds niks boven een Mac mini aan de TV…

En dit:

Zakske op 17 maart 2011

…Als je niks in h.264 hebt wordt je totaal gestoord van al dat geconverteer.

Bijdrager
    macpeto76

Het is dat ik al een Apple TV heb maar anders had ik zeker deze aangeschaft, speelt (bijna alles af)

http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-geluid/mediaspelers/lg/dp-1w-mediaspeler/p35987?TRANSID=605549739&m4n_aid=10963&4dkn=promo5web&4dsid=5&ref=m4n&utm_source=m4n&utm_medium=cps&utm_campaign=affiliate

en nagenoeg dezelfde prijs……

Bijdrager
    wverveer
    Zakske op 18 maart 2011

is geen moeite…

Dat vind ik wél moeite. Ik wil een film nu kijken, niet morgen.

je kan na downloaden, toch gelijk de file in een converteer programma gooien…

of ga jij een uur voor het willen kijken, een film downloaden en dan gelijk kijken…

ik heb legio films die ik nog moet zien….

Bijdrager
    KarelWillem

En om nou niet te lijken op een bevooroordeelde Apple-fanaat, nog even het volgende…

Ik ben in het bezit geweest van een Popcorn Hour A100 mediaplayer en later van een XTreamer.

Hoewel deze apparaatjes alles probleemloos doorsturen naar de TV, kreeg ik er toch geen lekker gevoel bij.

Sinds ik een Apple TV 2 heb, kijken we eigenlijk ook nauwelijks nog TV.
    Alleen ‘Boer zoekt vrouw’ werd nog geheel live gekeken.
    Maar dat is afgelopen, zoals niemand ontgaan mag zijn.:wink:

Verder is het films, series, Uitzending gemist, etc.
    Allemaal via de Apple TV.

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Behalve dat van die backups zijn dat toch niet zozeer halve waarheden, meer persoonlijke voorkeur?

Ik kan me best voorstellen dat het als vervelend wordt ervaren het meeste materiaal te moeten converteren. Persoonlijk zou ik er niet zo heel veel problemen mee hebben.

Kun je met een MacMini dan wel alles draaien wat je download? (mkv’s e.d.?). En hoe zit het met losse ondertiteling bestandjes? Mediacentre (Xbmc? Plex?) er op en gaan?

Bijdrager
    KarelWillem
    macpeto76 op 18 maart 2011

Het is dat ik al een Apple TV heb maar anders had ik zeker deze aangeschaft, speelt (bijna alles af) … LG dingetje …

Kom dan een échte mediaplayer, zoals de XTreamer.
    Die kost minder en staat mijlenver boven dit LG-gedrochtje.

Bijdrager
    KarelWillem
    iphonechilly op 18 maart 2011

Behalve dat van die backups zijn dat toch niet zozeer halve waarheden, meer persoonlijke voorkeur?….

Daarom geef ik ook aan dat het ‘halve’ waarheden zijn.:lol:

Moderator
    unSOUND

Dat ik de voorkeur geef aan een mini is geen halve waarheid hoor, dat is een volledige waarheid.

Inactief
    Anoniem

of ga jij een uur voor het willen kijken, een film downloaden en dan gelijk kijken…

Ja, vaak wel. Ik ben een nogal impulsieve filmkijker. De meeste films bewaar ik ook niet, dus op dat geconverteer zit ik niet te wachten.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat geconverteer is ook helemaal niet nodig, als je dat niet wilt.
    Evenmin het bijzetten van ondertitels.

Gewoon alles wat je Mac normaal afspeelt (avi, divx, mkv, etc.) rechtstreeks doorsturen naar je Apple TV als je een iPod touch, iPhone of iPad hebt.

Dat is dus één van de duidelijke voordelen van de Apple TV.
    De fantastische samenwerking met je iDevices én je Mac.

(Voorbeeldje via ZumoCast (gratis!) op de iPad.

Bijdrager
    Rensvw

Is het ook mogelijk nederlandse uitzending gemist er op te kijken?

Bijdrager
    KarelWillem
    unSOUND op 18 maart 2011

Dat ik de voorkeur geef aan een mini is geen halve waarheid hoor, dat is een volledige waarheid.

De voordelen van een Apple TV t.o.v. een mediaplayer (als die er zijn)…

En het antwoord is: een Mac mini.

Dat is dus inderdaad een halve waarheid.

Wan het is niet HET antwoord.
    Het is jouw voorkeur. Maar de mini heeft ook duidelijk nadelen.

– Apple TV = 119 euro, Mac mini = 699 euro
    – Apple TV = energiezuinig, Mac mini = wel wat minder
    – Apple TV = altijd volledig geruisloos, Mac mini = redelijk stil
    – Apple TV = AirPlay, Mac mini = alleen met matige beta-software
    – Apple TV = iOS firmware, Mac mini = gewoon een extra computer (zowel voor- als nadeel)

Een Mac mini is overkill als je al een Mac hebt staan.

Een Mac mini is leuk als je nog geen Mac hebt, of als je niet wilt dat je andere Mac altijd aan staat (in plaats daarvan heb je je Mac mini altijd aan staan).

Een Mac mini is leuk als je zo min mogelijk andere devices van Apple hebt.

Een Apple TV excelleert juist als je het complete gamma Apple-rommel in huis hebt en daar gretig gebruik van maakt.

Maar voor die bijna 600 euro die een Mac mini meer kost, zou ik het wel weten.
    Daar koop je een Apple TV + extra iPad + een iPod touch voor Remote-bediening vanuit de keuken voor.

Bijdrager
    KarelWillem
    rensvw op 18 maart 2011

Is het ook mogelijk nederlandse uitzending gemist er op te kijken?

Helemaal.

Op twee manieren:
    – Rechtstreeks vanaf de website (beta.uitzendinggemist.nl) op je iPad, iPod touch of iPhone*
    – Rechtstreeks vanaf je Mac, als je de filmpjes in activiteitenweergave in Safari even bewaard

*

Moderator
    unSOUND
    KarelWillem op 18 maart 2011
    unSOUND op 18 maart 2011

De voordelen van een Apple TV t.o.v. een mediaplayer (als die er zijn)…

En het antwoord is: een Mac mini.

Dat is dus inderdaad een halve waarheid.

Want het is niet HET antwoord.Dat het mijn voorkeur is, is nog steeds de volledige waarheid. Het is alleen geen antwoord op de vraag.

Inactief
    Anoniem

Ik snap ook niet goed waarom KarelWillem zo loopt te pushen. Apple TV biedt mij gewoon te weinig flexibiliteit, punt uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is voornamelijk waar ik direct al voor waarschuwde in het begin.

Zo’n topic waait alle kanten op, maar geeft zelden rechtstreeks antwoord op de vraag van de topic-starter.

Bijdrager
    Chorro

Apple TV biedt inderdaad niet heel veel mogelijkheden ten opzichte van een Mac Mini, maar je koopt van de prijs van een Mac Mini wel 7 (!) Apple TV’s. Ik zou het wel weten.

Bijdrager
    KarelWillem
    Zakske op 18 maart 2011

Ik snap ook niet goed waarom KarelWillem zo loopt te pushen. Apple TV biedt mij gewoon te weinig flexibiliteit, punt uit.

Ik loop niet te pushen.

Ik geef antwoord op de vraag welke voordelen de Apple TV biedt tegenover een mediaplayer.

Als jij geen Apple TV wilt, dan koop je er geen.

Overigens is elk nadeel waarmee jij je hakken in het zand zet, niet bestaand met de Apple TV.
    En ik heb voor alles de oplossing al aangedragen.

Dan zal ik nog één belangrijk nadeel noemen om de boel een beetje recht te trekken::wink:

Als je veel DVD’s kijkt (ik neem aan dat er van die zilveren schijfjes worden bedoeld), heb je NIETS aan een Apple TV.

(Dat noemt de topic-starter als zijn praktijkvoorbeeld.)

Voor DVD’s is er iets heel moois op de markt.
    Kost bijna niets en werkt altijd en overal, zonder tussenkomst van Mac of PC; een DVD-speler.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.