16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Mag

Voordelen Foto's boven iPhoto?

Ik ben altijd een grote fan geweest van iPhoto en beheer al mijn foto’s nog steeds daarin. Maar met de nieuwe update El Capitan is iPhoto weg en vervangen door Foto’s. Ik ben bang dat iPhoto steeds trager gaat werken, omdat het systeem er niet meer op is ingesteld maar op het programma Foto’s. Toch ben ik nog steeds huiverig om al mijn foto’s naar Foto’s te importeren, omdat ik iPhoto zo ontzettend veel mooier programma vind met veel mogelijkheden om te bewerken en een fantastisch overzicht links van alle mappen met alle albums er in. Ik ben benieuwd of de fotoliefhebbers over het algemeen het nieuwe programma beter vinden dan het oude iPhoto, of dat ik de enige ben. Wat is nou het voordeel van Foto’s, kan iemand mij dat vertellen?

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    Shmoo

Het is denk ik vrij simpel,

– Zoek je een programma om al je duizenden foto’s in te beheren en bewerken, albums te maken en weet ik veel wat nog meer dan gebruik je iPhoto of blijf je deze nog wel even gebruiken.

– Maak je met je iPhone vaak een screenshot of snelle afbeelding en wil je deze afbeelding heel snel op je computer hebben om er daarna iets mee te doen dan neem je Foto’s.

Ik vind Foto’s echt prachtig omdat ik het niet gebruik om foto’s in te bewerken of al mijn vakantiefoto’s in op te slaan. Ik maak soms een screenshot van iets met mijn iPhone en boem, 3 seconde later heb ik dat plaatje op mijn Mac om er volgens iets in Pixelmator of op OMT mee te doen.
    Vroeger moest ik dan die afbeelding eerst naar mijzelf mailen of appen, nu heb ik hem direct in de compagnon app van iOS op mijn Mac.

Bijdrager
    williamh

Ook in Foto’s behoud je het overzicht.
    Bestaande mappen van iPhoto vindt je terug in iPhoto gebeurtenissen.

Bijdrager
    IGBA

Foto’s beheren en bewerken, en foto-albums maken gaat in Photos minstens net zo goed als in iPhoto. Het belangrijkste verschil is de snelheid: iPhoto is onvergelijkbaar veel langzamer.

Aan het soort kritiek dat je over Photos leest, kun je merken dat de personen in kwestie nog nooit langer dan twee minuten naar het programma hebben gekeken.

Bijdrager
    tarun

Mij bevalt Fotos ook erg goed. De eerste versies waren veel minder. De huidige is goed en vergeleken met iPhoto veel sneller. Veel functies zitten wel verstopt om de interface simpel te houden. Wat dat betreft echt Apple software.

Bijdrager
    Pivni Pes

IPhoto komt net als Aperture toch te vervallen?
    Dan lijkt mij Foto’s een logischer stap om te gebruiken.
    Zelf gebruik ik liever Lichtroom, alleen kost deze centen.

Bijdrager
    Buzz

Een ander voordeel van Photos is dat je al je foto’s in iCloud kan opslaan (als je voor voldoende opslag betaalt), en dat alles gesynchroniseerd wordt met je iOS apparaten.

Inactief
    Anoniem

Er zijn vele voordelen van Foto’s ten opzichte van iPhoto, te beginnen met

en natuurlijk niet te vergeten de

Updates zijn altijd beter!

Bijdrager
    Beech

Nadeel van Fotos: je kunt een foto niet meer minimaal draaien, alleen 90 graden. Als de horizon niet horizontaal is dat jammer.

Bijdrager
    KarelWillem
    Maikelw op 01 februari 2016

…Updates zijn altijd beter!

Bij Apple is het exact andersom.

We beginnen eerst met updates die het niet halen bij het ‘origineel’ dat we al jaren gewend zijn.
    Zie Pages en iPhoto als treffende voorbeelden.

En dan… heel langzaam gaan de functies die we missen weer terug komen.
    Maar natuurlijk niet allemaal. Want dan kunnen we over vijf jaar weer een update presenteren die véél beter is.
    Alleen zijn daar dan weer 33 andere functies uitgesloopt, en herhaalt de cyclus zich weer.

Bijdrager
    IsSidha

Het grote voordeel van iPhoto en Aperture… batch verwerking
    probeer maar eens in Foto’s 100 foto’s te voorzien van de juiste locatie als je GPS uitstond…
    dat is dus 1 voor 1 bewerken en niet op een map een locatie klikken en daar je foto’s inkieperen

voor huis tuin en keuken gebruik is Foto’s leuk, maar ook niet meer dan dat

voor de rest.. wat KW hierboven zei:-P

Bijdrager
    willemk
    Beech op 01 februari 2016

Nadeel van Fotos: je kunt een foto niet meer minimaal draaien, alleen 90 graden. Als de horizon niet horizontaal is dat jammer.

Kijk eens bij Snij bij.

Bijdrager
    Peter

Het grote voordeel van iPhoto en Aperture… batch verwerking
    probeer maar eens in Foto’s 100 foto’s te voorzien van de juiste locatie als je GPS uitstond…
    dat is dus 1 voor 1 bewerken en niet op een map een locatie klikken en daar je foto’s inkieperen

Gek, ik kan in foto’s wel:
    een serie foto’s selecteren,
    CMD-I,
    klik op lokatie instellen,
    geef naam plaats,
    wacht tot map komt,
    pin exact plaatsen

en klaar.

Bijdrager
    Peter

Alternatief voor als je de getoonde map te klein vindt:
    zoek in maps.google.com of Apple maps de exacte lokatie. Plaats en pin en kopieer de coördinaten of gewoon CMD-C in Apple maps.
    Ga naar foto’s en procedure boven, maar CMD-V dan in het vakje locatie toewijzen.

Kind kan de was doen.

Bijdrager
    Beech
    willemk op 01 februari 2016
    Beech op 01 februari 2016

Kijk eens bij Snij bij.

Bedankt, weer wat geleerd.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.