30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 93)
  • Q:
    Bijdrager
    Chillie

Voordelen en nadelen jailbreak iPhone / iPod touch

Hai,

Ik wilde een topic starten waar een overzicht in komt te staan van de algemene voordelen (op dit moment) van een jailbroken iPhone of iPod Touch.
    Er zijn al enkele topics waar het tussen neus en lippen genoemd wordt maar die betreffen voornamelijk oudere firmware en de App Store was toen nog niet uit.

De bedoeling is dus om een totaaloverzicht te maken voor iedereen die overweegt om zijn iPhone of iPod Touch te jailbreaken en de voors en tegens af te wegen.

Reageren als volgt:

– Persoonlijke mening
    Voordelen
    Opsomming
    Nadelen
    Opsomming

Ik zal beginnen:

Mening:
    Jailbreak bood voor mij in de begin periode (Firmware 1.1.4 e.d.) meer mogelijkheden. Sinds de App Store heb ik me afgevraagd of het nog wel zin had en sinds gisteren heb ik het weer eens gedaan (firmware 2.2) om per torrent gedownloade apps te kunnen installeren. (AppStore rekeningen liepen te hoog op).

Voordelen:
    – Installatie van gedownloade software mogelijk
    – Middels SSH bestanden op je iTouch zetten
    – Custom themes

Nadelen:
    – Duurt lang voordat je firmware updates kan installeren
    – Naar mijn idee gaat het booten van m’n iTouch wat langzamer

Bijdrager
    Jello

Persoonlijke mening

Persoonlijk JailBreak ik niet omdat ik met legitieme software wil werken als developer… + stabiele en bedrijfszekere software. Wat zeer zeker niet gegarandeerd kan worden door (illegale) hacks en trucjes.

Voordelen
    Je kan wat custom software draaien, themes wijzigen en betalende apps illegaal gratis installeren… joepie! Moeten we geen 3 euro betalen… — Stelen == Stelen! Of het nu om software of om een gouden uurwerk gaat… —

Nadelen
    -> Mogelijk instabieler
    -> Minder of laat tijdigere updates
    -> Geen garantie (je kan wel normale firmwire terug opgooien)
    -> Je kan pimpen (nadeel? Zo krijg je toch wel erg lelijke iPhones bah)
    -> Je kan gratis gekraakte apps draaien (voor de maatschappij nadelig;) )
    -> Er zijn apps die diep dingen in de iPhone wijzigen, dit kan mogelijks schadelijk zijn…
    -> Geen bedrijfszekerheid
    -> Gepruts
    -> Gevecht tegen Apple, kind of kat en muis spelletje
    -> …

Persoonlijk zeg ik: niet jailbreaken maar ik vind wel dat de limiet/grens van Apple te laag ligt…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik heb beiden gestest en ben van mening dat de voordelen minimaal zijn ten opzichte van de nadelen.. Hooguit dat je niet gebonden bent aan een provider (geen visual voicemail=nadeel) en dat je eigen thema’s/skins kan kiezen of maken. En de schijfruimte van je iphone gebruiken als harde schijf voor alle soorten bestanden..

Het is sinds de app store er is eerder een sport geworden om te jailbreaken dan dat je er echt wat aan hebt..

Bijdrager
    queenfan

Jailbreaken is jammergenoeg nodig voor de mensen met de 1e generatie iPhones opzich vind ik persoonlijk dat de stabiliteit wel mee valt.

Nadeel is het updaten naar een hogere firmware met als mogelijk nadeel de simlock.

Voordeel de vele programma’s die niet in de appstore te vinden zullen zijn zoals winterbord waarbij je de achtergrond van je iPhone kan aanpassen.

Wil je een iPhone maar geen T-Mobile ga naar België en koop daar een legale iPhone zonder simlock, het blijft geouwehoer om iederekeer als er een nieuwe firmware is moeten wachten op Dev Team.

Bijdrager
    Yeti

Wat is jullie mening nu over het jailbreaken der iPod touch 2G? Is het veilig/stabiel?

Bijdrager
    KarelWillem

Veilig: ja hoor
    Stabiel: best wel

Zinnig: nou nee…

Bijdrager
    Yeti

Voor jou misschien niet, maar ik wil soms krijg m’n iPod kunnen gebruiken als access point, en het thema veranderen lijkt me ook wel chill. Maar wat ik me nog afvroeg, als je hem dan hebt gejailbreakt, kan je dan alle apps uit de app store nog gebruiken, en werkt ook de iPod/iTunes combinatie nog volledig?

Bijdrager
    iMaximus

Heb een 1st Gen iPod touch en heb m sinds aanschaf meteen gejailbreakt. Nu heb ik op mn touch 5 pagina’s vol met apps, waar ik anders had voor moeten betalen. Nu betaald: 0 euro, anders: zeker meer dan 200 euro. Voordelig voor mij? Ja.
    Voordelig voor de appmakers? Nee, but do I look like I care :sealed: *with all do respect to app developers*

Ik heb nooit last gehad qua stabiliteit of iets dergelijks. Het grootste voordeel voor mij is dat ik alle apps in de iTunes store nu dus gratis op mn touch kan installeren. Dat weegt voor mij toch veel zwaarder dan een unjailbroken iPod touch, aangezien vele van mijn spelletjes (die niet gratis zijn) echt vet leuk zijn:)

Bijdrager
    Dagaloni

Goed ik zit dus te twijfelen of ik mijn iPhone zal jailbreaken. Ik zie hier veel nadelen maar wegen de voordelen er tegen op of juist niet?

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Dagaloni”

Goed ik zit dus te twijfelen of ik mijn iPhone zal jailbreaken. Ik zie hier veel nadelen maar wegen de voordelen er tegen op of juist niet?

Ik zou het gewoon niet doen. Jailbreaken is een beetje pre-appstore. Ik heb nu mijn iPhone bomvol apps staan en ontzettend veel plezier ervan. Het meeste dat ik voor een app heb uitgegeven is 6 euro en die raak ik amper aan (Monkeyball) de rest van de apps is grotendeels gratis, meestal stabiel en geven aan wanneer er updates klaarstaan.

Voor de iPhone had ik een iPod touch. Deze heb ik op de dag dat ik hem kocht ge-jailbreaked. Nu heeft mijn vriendin hem en we hebben hem netjes ge-update met de 3.0 software en sindsdien draait de iPod touch als een zonnetje:)

Bijdrager
    your Admin

Er is zoveel meer uit je iPhone of iPod touch te halen dan dat Apple toe laat en of je die extra dingen wil is aan jezelf.
    Ik schets even de mensen die jailbreaken en degene die niet jailbreaken:
    “Non-jailbreakers”: Vaak volwassenen die hun iPhone ook veel zakelijk gebruiken. Ze hebben weinig tijd en zijn bang dat door het jailbreaken hun systeem instabieler wordt (waar ze soms gelijk in hebben) en crasht (dat heb je dan toch echt aan je eigen stommigheid te danken). Zo zijn ze misschien data kwijt (onzin want dat hoor je te back-uppen) en kost het weer allemaal tijd om hun systeem weer up-and-running te krijgen. Ze hebben geld en een paar honderd euro meer of minder maakt ze dus geen ruk uit. Ze zijn niet geïnteresseerd in wat extra features, ze denken namelijk dat die niet nodig zijn, anders had Apple ze wel toegevoegd.
    “Jailbreakers”: Mensen die houden van een uitdaging, geen probleem hebben met wat extra prutsen en meer uit hun iPhone of iPod touch willen halen. Mensen die niet zomaar geld weg gooien aan apps die je na 3 keer spelen niet meer leuk vindt; dag €7,99.

Als ik een app echt echt goed vind, (BeejiveIM, Fieldrunners, Tweetie etc.) dan ben ik bereid er geld voor te geven (en dat doe ik ook). Maar niet van die waardeloze games die je na een week niet meer speelt of al uitgespeeld hebt. Dat is zonde.

Voor de voordelen van jailbreaken zie hier.

Bijdrager
    Dagaloni

Ik ben nu aan het jailbreaken maar het duur wel heel erg lang! Zeker al anderhalf uur.. Ik doe het met purplera1n. Op mijn iPhone is een plaatje te zien van iemand die leunt op een mega iPhone. Wat betekend dit en is dit normaal? Kan ik mijn iPhone eruit halen?

Edit: Ik heb een filmpje op youtube gevonden en daar gaat het veel sneller. Proces afgesloten door powerbutton en homebutton ingedrukt te houden en weer opgestart. Nu ben ik bezig om het opnieuw uit te voeren..

Werkt het btw met iphone 3.0.1?

Edit2: heb ik weer.. het werkt niet met 3.0.1…

Bijdrager
    Clemenza

Jawel het werkt wel ik heb hier gewoon een jailbreak draaien op 3.0.1:)

Gebruik je Mac OS X? Heb je een 3GS, 3G of 1e generatie?

Bijdrager
    simpsonboy

hi, wat is de beste manier om je ipod te jailbreaken?

Moderator
    unSOUND

Dat verschilt per toestel, en daarom hebben ze o deze site een mooi overzicht staan:

http://www.jailbreakmatrix.com/iPhone-iTouch-Jailbreak

Bijdrager
    simpsonboy

ik heb geprobeert met greenpoison te jailbreaken.
    alles gaat goed (wit scherm dan teken usb pijl itunes) maar dan failed het elke keer kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    KarelWillem

Wat heb je geprobeerd te jailbreaken?
    Welke firmware staat daar op?
    In geval van iPhone: simlockvrij of niet?
    Welke versie van greenpoison?
    Wat is failed? Wat gebeurt er precies (niet)?

Bijdrager
    simpsonboy

-ipod 2g
    -nieuwste ik denk 4.2.1
    -windows
    -jailbreak failed to try again close and restart

Bijdrager
    KarelWillem

– iPod 2G? Wat is dat?
    – 4.2.1 heeft nog geen goede jailbreak.
    – Windows kennen we hier niet. ; )
    – ??

Bijdrager
    simpsonboy

-2gen
    -wanneer wel?

Bijdrager
    KarelWillem

Probeer nu eens duidelijk te omschrijven wat je hebt.
    Een iPod 2G of 2gen ken ik niet.

Wanneer de echte – voor het publiek geschikte – jailbreak komt, is afwachten.
    Die werd weken voor de Kerst al beloofd, maar is er nog steeds niet.

Bijdrager
    Nicketick

Ik ben tegen het jailbreaken van een iPhone, een iPhone is toch een telefoon, daar hoor je minder snel mee te kloten omdat je toch altijd bereikbaar wil blijven.

Bijdrager
    KarelWillem

En als je een jailbreak hebt, ben je niet altijd bereikbaar?

Die opmerking snap ik niet helemaal geloof ik.

Bijdrager
    simpsonboy

wanneer komt jailbreak uit voor 4.2.1???

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, lezen is best nog wel lastig soms.:lol:

Wanneer de echte – voor het publiek geschikte – jailbreak komt, is afwachten.
    Die werd weken voor de Kerst al beloofd, maar is er nog steeds niet.

Er word nu weer gesproken over 10 februari, maar zo zijn al vele data genoemd.

Bijdrager
    simpsonboy

ah ok
    -gen is de versie van de ipod bv:1g is eerste ipod touch gemaakt
    ik heb 2g de nieuwste is 4g 4de ipod

Bijdrager
    Oulad

4.21 Is al te jailbreaken alleen dan untethered,

Wat het nadeel is van jailbreaken?
    Geen nadelen, het ligt totaal aan jezelf of je bereikbaar bent als jij geen gekke dingen installeert blijf je bereikbaar.

Voordelen jailbreaken?
    Jazeker, zoals de naam al zegt “Cel Breken” je bent uit de gouden kooi van Apple je kan dus meer met je iPhone wat Apple normaal niet toelaat.

Bijdrager
    simpsonboy

wat bedoel je untethered?

Moderator
    unSOUND

tethered betekend dat na een herstart de jailbreak weer weg is, en je hem via een computer moet herstarten om de jailbreak weer te activeren.

4.2.1 is untethered te jailbreaken ( waar je dus wel kunt herstarten ), maar alleen de oudere apparaten kunnen dat. De nieuwe apparaten zijn op dit moment alleen nog tethered te jailbreaken.

Mijn iPad heeft een tethered jailbreak, en tot nu toe werkt dat prima. Afgezien van een update van Cydia heb ik hem nergens voor hoeven herstarten, dus merk ik er weinig van.

Bijdrager
    simpsonboy

ok maar ik heb toch liever unthered dus ga ik w8ten.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 93)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.