3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Voorblad toevoegen aan meerdere PDF’s

Weet iemand een goede manier om het toevoegen van een voorblad aan meerdere PDF’s te automatiseren? Liefst met Automator, al dan niet via een AppleScript-taak daarin — ik kan geen goede methode vinden.

Ik heb momenteel een Automator-takenreeks die een stuk AppleScript gebruikt om Pages-bestanden te openen en als PDF te bewaren in een andere map; aan die PDF’s wil ik een voorblad toevoegen waarvan ik een losse PDF heb. Met Voorvertoning gaat dat door de „Pages-PDF” te openen en dan de voorblad-PDF vanuit de Finder naar de navigatiekolom van Voorvertoning te slepen, maar dat is nogal bewerkelijk om met een heleboel PDF’s te moeten doen. Daarnaast is die tweede stap (slepen) zo te zien niet te automatiseren met AppleScript, want als ik probeer dit alles op te nemen in de Scripteditor, pakt die alleen het openen van de eerste PDF maar niet het slepen van de tweede, en ook in het woordenboek van Voorvertoning kan ik geen taak vinden om bladzijden uit een andere PDF te importeren.

De Automator-taak om PDF’s samen te voegen is ook geen oplossing, want ik wil nu net meerdere Pages-bestanden aan de takenreeks door kunnen geven om daar allemaal losse PDF’s van te maken. Als je daar de taak „Voeg pdf-pagina’s samen” op loslaat krijg je echter één grote PDF.

Bijdrager
    Septimus

Dit kun je eenvoudig in Acrobat Pro doen, werkt ongeveer op dezelfde manier als batch processing in PS of AI waarbij je Save as… en Destination kunt invoeren. Zoek in de Tools de Action Wizard:

Uitgebreide info hier

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bedankt, ik zal er eens naar kijken:)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.