4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    rednesed

Voorbereidingen herinstallering OSx

Hallo,

Ik had graag, nu mijn macbook pro zowat vol zit met vanalles, een herinstallatie gedaan van het hele systeem.

Waarom wil ik dit doen? Er loopt iets mis met het printen (de afdrukwachtrij en printerinstellingen worden in systeemvoorkeuren nooit geopend bij het aanklikken) en er zijn heel wat programma’s de revue gepasseerd en heb ze half verwijderd (restanten blijven achter in de bibiotheek enz.)

Daarom graag terug een proper lei. Maar dan stuit ik op wat problemen of angsten om dingen te verliezen. Ik zit bijvoorbeeld met een mac-account. Kan ik dit verliezen? Bij iPhoto kan ik mijn foto’s exporteren en zo op DVD branden maar dit kan ik niet doen bij de fotoboeken die ik heb gemaakt (waarvan ik de layout wil behouden)

Graag had ik van jullie tips ontvangen en oplossingen voor de bovenvermeldde problemen vooraleer ik met de herinstallatie begin.

groeten,

Bijdrager
    Yaris

Hier heb je al een hele hoop tips: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1114

Bijdrager
    macses

als je een externe harde schijf hebt, zou ik met super duper of carbon copy cloner een volledige bootable back up maken zodat je na je verse instalatie alles van je oude systeem nog kan bereiken of zelfs met je oude systeem opstarten

Bijdrager
    sypie

En als je na de tip van Yaris hier even kijkt en leest dan ben je klaar.

In de sticky van unSOUND staan ook links naar topics over het maken van back-ups. Het hele verhaal sluit dan ook bij elkaar aan. Je bent niet de enige die wel eens een re-install wil doen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.