23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    paulhek

Voorbeeld van 24″ iMac aan de wand bevestigd

Onlangs heb ik in een topic wat vragen gekregen hoe ik mijn 24″ iMac heb opgehangen.
    ( http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139467&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= )

Aangezien ik ook nog wat privé-berichten heb ontvangen over hoe ik dit gedaan heb, leek het me handig hier maar even een apart topic voor te maken.

Ik heb een beugel van Vogel’s aangeschaft (VFW462). Deze beugel heeft 3 draaipunten. De iMac kan dus behoorlijk vrij bewegen. Het scherm kan zo’n 10 graden kantelen.

Om de mac te bevestigen aan een beugel zul je een VESA Mount Kit bij Apple moeten bestellen. Let op dat je wel het juiste type besteld. Lees ook de gebruiksaanwijzing heel goed. En nog een tip: koop een torx schroevedraaiersetje. Het bijgeleverde setje is bagger… Over bijeleverde spullen gesproken. Bij de Vogel’s beugel worden 3 pluggen en schroeven geleverd. Deze zijn ook slecht. Ik raad je aan Fisher pluggen te kopen en goeie kwaliteit schroeven. (ik brak één van de Vogel’s schroeven).

Verder is het gewoon een kwestie van nette gaten boren (waterpas!) en dan de beugel ophangen.

Bijdrager
    Statenweg

VESA-montageadapterkit voor 24-inch iMac en LED Cinema Display € 29,00

Ziet er geweldig uit, paulhek!

Bijdrager
    Absrnd

Setup ziet er netjes uit:)

zou je ook uit kunnen leggen hoe je de steun van de iMac aan de achterkant hebt verwijdert ?

.

Bijdrager
    paulhek
    ”Absrnd”

Setup ziet er netjes uit:)

zou je ook uit kunnen leggen hoe je de steun van de iMac aan de achterkant hebt verwijdert ?

.

Dat staat heel netjes uitgelegd in de gebruiksaanwijzing van de VESA Mount kit. :)

Bijdrager
    MacBoot

hoeveel kostte die arm?
    en zijn er ook sets waar je hem verder dan 10 graden kunt draaien?

Bijdrager
    paulhek
    ”MacBoot”

hoeveel kostte die arm?
    en zijn er ook sets waar je hem verder dan 10 graden kunt draaien?

Dat weet ik niet. Ik heb het niet over 10 graden DRAAIEN, maar KANTELEN. Ik kan de mac 180 graden draaien… da’s meer dan genoeg.
    10 graden kantelen is volgens mij ook meer dan genoeg. Ik bedoel van voor naar achter kantelen (net zoals bij de originele voet).
    Er zijn overigens talloze beugels op de markt. Maar de aluminiumkleur van deze beugel komt heel dicht bij die van de iMac.

Ik heb overigens 80 euro betaald voor de arm. Maar je kan hem geloof ik ook nog wel goedkoper krijgen.

Bijdrager
    Neptunus

Mooie setting en ook supertafel!

Bijdrager
    calvin

Dat is echt vet………..

Alleen jammer dat er alleen mount kit op de apple pagina te vinden is voor de 24″ imac..

Bijdrager
    frank vh

Ook mijn complimenten!
    Ik zou er haast spijt van krijgen dat ik maar een 20 inch iMac gekocht heb!
    Dit biedt weer zoveel nieuwe mogelijkheden.
    Oa ook om de Mac tussen twee tegenoverliggende bureaus te delen (Praktijk bij mij thuis met mijn partner).
    Het is dan ook nog eens veel makkelijker mogelijk om de Mac bij het aspelen van films goed ‘neer te zetten’.
    Klasse hoor!:lol: :lol: :lol:

Bijdrager
    mymac

wauw dat heb je echt prachtig gedaan, zet mij ook nog eens aan het denken!:P

Bijdrager
    reddog

He paulhek,

Leuk om te zien ik dacht even dat het mijn huis was alleen ik heb een andere behangetje. Ik heb ruim een jaar geleden voor dezelfde oplossing gekozen. De Vogel EFW 1030 LCD wall voor €61.42 (incl. porto)
    Bevalt opperbest. Ik werk aan de tafel en draai hem de andere kant op als mijn kids en filmpje of tv willen kijken.

Bijdrager
    barto7

Mooi! Wat ik zou doen: een sleuf beitelen van de houder naar het dichtstbijzijnde stopcontact, een gele buis met draad in de muur stoppen en achter de iMac een stopcontact maken.

Bijdrager
    iPodder
    ”barto7″

Mooi! Wat ik zou doen: een sleuf beitelen van de houder naar het dichtstbijzijnde stopcontact, een gele buis met draad in de muur stoppen en achter de iMac een stopcontact maken.

Ik dacht precies hetzelfde !:D

Bijdrager
    PimPamPet

En dat gaat niet doorhangen na verloop van tijd? Een 24″ weegt nogal wat…

ik vind dit wel heel erg vet gedaan zeg!

8)

Bijdrager
    Lothian

Dat ziet er zeker goed uit zeg.

Bijdrager
    Blixa

Het ziet er inderdaad prachtig uit, past goed bij het interieur.

Bijdrager
    –help
    ”barto7″

lijkt me niet echt rendabel om voor die éne kabel een sleuventrekker oid door je muur te raggen, en je hele muur weer opnieuw te stuccen & sierpleisteren toch (A) ?

Bijdrager
    reddog
    ”PimPamPet”

8)

Hangt na een jaar nog steeds zoals ie bedoelt was. Neem wel de tips ter harte m.b.t. bevestigen want ook bij mij brak de originele vogel bout.

Bijdrager
    paulhek
    ”reddog”
    ”PimPamPet”

8)

Hangt na een jaar nog steeds zoals ie bedoelt was. Neem wel de tips ter harte m.b.t. bevestigen want ook bij mij brak de originele vogel bout.

haha.. da’s grappig. Ik snap niet dat ze bij zulke mooie beugels zulke slechte bouten leveren. Maar ja, da’s meestal zo met dat soort spul. :)

Bijdrager
    barto7
    ”bmwmaster”

lijkt me niet echt rendabel om voor die éne kabel een sleuventrekker oid door je muur te raggen, en je hele muur weer opnieuw te stuccen & sierpleisteren toch (A) ?

Ach wat is rendabel? Het is ook rendabeler om je Mac gewoon met bedraad toetsenbord en muis op je eettafel te zetten, maar de oplossing van TS is een stuk mooier.
    Ik sta op het punt te verhuizen en 1 van de dingen die ik ga doen in de verbouwing is dus zo’n sleuf maken voor de lcd televisie in de woonkamer.

Bijdrager
    1234
    ”Statenweg”

VESA-montageadapterkit voor 24-inch iMac en LED Cinema Display € 29,00

Ziet er geweldig uit, paulhek!

idd erg mooi!

Vraagje: is deze adapterkit de hele arm inclusief bevestigingsplaatje, of alleen laatstgenoemde?

:::::EDIT:::::Sorry, niet goed gelezen, arm wordt niet meegelevert.::::::::::::::

Moderator
    Poezenbeest

Ben dus ook aan het kijken… en zie dat de gebruikte steun niet meer te krijgen is. Het model staat niet meer op de site, wel op de site staat de Vogels VFW 432, waarmee ik aan de slag ga… Ik heb de iMac ongeveer op dezelfde plek staan als TS, namelijk bij de grote tafel.

Zit alleen nog te kijken naar een oplossing voor de USB-hub…

Bijdrager
    reneo

Wat hebben wij lopen vloeken met alle pogingen de vesa-mount achter op onze iMac 27″ te krijgen… Maar we blijken niet de enige, op het apple support forum zelf stikt het van de mensen die het niet fatsoenlijk voor elkaar krijgen…
    Uiteindelijk is het gelukt toen we de plastic beschermers van de vesa-mount afhaalden. Het onding erop geschroeft met wat houdbaarheidsfolie er tussen. En dat later vervangen (met flink wat kracht) de plastic beschermers er tussen gefrommult…
    Wat een onding en ik wens alle mensen die het gaan proberen er erg veel succes mee!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.