19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Voor wie Sierra nog wil installeren is de installer moeilijk te vinden!

Hebben jullie er al op gelet dat bij installatie van Sierra de installer achteraf gewist wordt?
    Wie bvb wil downgraden van HS naar Sierra en een clean install wil doen zit in de problemen.
    Of wie nu nog wil upgraden van Yosemite of El Capitan ook want de installer van Sierra is op het eerste zicht niet te vinden in de Apple Store.
    Hier een link van een vriendelijke user van MacRumors die soelaas brengt.
    https://itunes.apple.com/us/app/macos-sierra/id1127487414?mt=12
    Al vraag ik af hoe lang die link nog werkende is.

Bijdrager
    Rickje

Ik heb dit vandaag zelf ondervonden bi het herinstalleren van mn Mac (zie mn topic-geschiedenis). Ik heb daarom Diskmaker X gedownload en MacOS Sierra van een torrentsite gehaald. Hij stond namelijk zelfs niet in m’n aankoop-geschiedenis.

Wel goeie mededeling, handig om te weten:)

Bijdrager
    GoeieDag
    Mac op 20 oktober 2017

Hebben jullie er al op gelet dat bij installatie van Sierra de installer achteraf gewist wordt?

Dat is al het geval sinds de eerste online installers van het macOS. Niks bijzonders dus.
    De installer was voorheen ook altijd weer te downloaden via ‘Aankopen’.

Sinds Sierra kun je de installer simpelweg uit de Store halen (en dus niet bij ‘Aankopen’), omdat de OS installer niet meer aan je Apple ID is gekoppeld. Maar idd alleen de laatste macOS versie.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    McJohn

Sinds 10.8 bewaar ik elke installer nog even apart om dit soort euvels te vermijden! ?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    GoeieDag op 20 oktober 2017
    Mac op 20 oktober 2017

Dat is al het geval sinds de eerste online installers van het macOS. Niks bijzonders dus.
    De installer was voorheen ook altijd weer te downloaden via ‘Aankopen’.

Sinds Sierra kun je de installer simpelweg uit de Store halen (en dus niet bij ‘Aankopen’), omdat de OS installer niet meer aan je Apple ID is gekoppeld. Maar idd alleen de laatste macOS versie.

De installer stond bij mij niet bij mijn aankopen hoor. Ik had hem in juni gedownload en toen Sierra geïnstalleerd en hij was verdwenen.
    Ik kon hem downloaden van de Apple Store tot High Sierra uitkwam en dan niet meer.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik geloof dat je precies zegt wat ik ook zei.:angel:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik vind Sierra niet meer in de App Store en ook niet bij mijn aankopen. Waar de vorige installers op mijn harde schijf bleven staan was dit met Sierra niet het geval. Deze werd gewist na installeren.
    Die link brengt je inderdaad naar de App Store, maar op een verborgen plaats die je niet kunt bereiken als je gewoon via de App Store zoekt.

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, ook bij de vorige OS-en werden de installers standaard gewist na gebruik.

Bijdrager
    pinkie

Bij mij staat de installer automatisch in mijn ‘Applications’ folder. Dat is dan wel de High Sierra Beta installer (public)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    pinkie op 21 oktober 2017

Bij mij staat de installer automatisch in mijn ‘Applications’ folder. Dat is dan wel de High Sierra Beta installer (public)

Daar is iemand die Sierra nog wil installeren niets mee!
    Niet iedereen is (momenteel) enthousiast over High Sierra en velen installeren liever geen beta versies.

Bijdrager
    pinkie

@Mac Hammer Fan, fijn dat je me even fijntjes terecht wijst. Ik pretendeerde echter niet de oplossing voorhanden te hebben, ik meende additionele informatie te geven die voor anderen eventueel nuttig zou kunnen zijn. Dat was dus aan jou niet besteed en dat is prima. Hoe TS dan jou eigen bijdrage nuttig kan gebruiken is mij niet duidelijk.

Ook de installer van Sierra stond bij mij in mijn ‘Applications’ folder na installatie. Daar schiet de TS dus ook niets mee op. Fijne dag.

Bijdrager
    mowat

Deze link vond ik op een Mac-forum. Dit zou ook en verborgen plaats zijn bij Apple waar Sierra te downloaden is als .PKG bestand.
    Ik heb het zelf nog niet geprobeerd want ik gebruik altijd een superduperkopie die ik bij elk systeem maak.
    http://osxapps.itunes.apple.com/apple-assets-us-std-000001/Purple62/v4/af/5f/9d/af5f9d8e-cf9c-8147-c51c-c3c1fececb99/jze1425880974225146329.pkg

Bijdrager
    fatboysmart

Zijn (en blijven) de combo updates van Sierra wel beschikbaar?

Bijdrager
    Ome Kor

Ja, ik denk van wel. Je kunt ze hiervandaan downloaden. De updates gaan hier zelfs zover terug als Puma (10.1).

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Ome Kor.
    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Ome Kor.

Bijdrager
    sedikit

In hoeverre dit illegaal is (ik vind van niet) merk ik wel.
    Ik heb al een tijdje geleden een bootable usb-stick gemaakt met de Sierra erop.
    Hier de Sierra gedownload:
    https://www.hackintosh.download/category/3-macos/
    en bootable gemaakt met Install Disk Creator (met Diskmaker lukte dat om de één of andere reden niet):
    https://www.macupdate.com/app/mac/55532/install-disk-creator

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  sedikit.
    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  sedikit.

Bijdrager
    GoeieDag

Deze link vond ik op een Mac-forum. Dit zou ook en verborgen plaats zijn bij Apple waar Sierra te downloaden is als .PKG bestand.

Verborgen plaats? Spannend hoor!

Maar Apple geeft je gewoon een hulp-pagina hoe je macOS Sierra (10.12) kunt downloaden: https://support.apple.com/HT208202

Bijdrager
    Q-collective

Daar staat ook bij dat Apple dus expliciet aanraadt om te upgraden, vanuit veiligheidsoverwegingen. Als het dus echt niet hoeft, blijf vooral gewoon op High Sierra.

Bijdrager
    GoeieDag

Nee joh, oud is altijd beter!:wink:

Moderator
    Night

Soms wel, ja (vooral als je tegen compatibiliteitsproblemen aanloopt).

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.