18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    viero

Voor school: alternatief Frontpage en Access

Op school moeten we de komende maanden werken met Office, het enigste probleem is dat ik een alternatief moet hebben voor Frontpage en Access en dat de afgeleverde bestanden door die programma’s leesbaar moeten zijn (frontpage > html, access > geen idee :P ), zijn er (voor mij) bruikbare alternatieven, liefst gratis maar een kleine kostprijs geeft niet.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    oegemeister

html kun je met elke tekst-editor openen…. is nl. alleen maar tekst (op wat voor school zit je in godsnaam dat ze frontpage gebruiken??)….

access? gaat niet lukken op mac….

gr sjoerd

Moderator
    unSOUND
    ”oegemeister”

op wat voor school zit je in godsnaam dat ze frontpage gebruiken??

Dat wou ik ook net gaan vragen… het is in ieder geval een opleiding waar ze dus geen verstand van dat vlak (willen) hebben blijkbaar…

Bijdrager
    DanielZ

Dreamweaver CS3 kan je er meteen een mooi CSS design op plakken:)

Bijdrager
    viero
    ”oegemeister”

html kun je met elke tekst-editor openen…. is nl. alleen maar tekst (op wat voor school zit je in godsnaam dat ze frontpage gebruiken??)….

access? gaat niet lukken op mac….

gr sjoerd

Ik zit aan de Erasmus Hogeschool, afdeling Rits. Ze willen ons met deze programma’s leren werken, waarom, geen idee:P

”Yaris”

Waarom Frontpage en Access niet onder Boot Camp draaien?

En Boot Camp is jammer genoeg geen optie daar ik nog geen laptop met Intel Processor heb (Powerbook G4)… Frontpage zal ik dan maar vervangen door Dreamweaver, nu nog iets vervangends vinden voor Acces :roll:
    Alvast bedankt voor de reacties

Bijdrager
    Jesse

Acces is troepmateriaal 100 functies die niet gebruikt worden. Gewoon sql gebruiken, is veel handiger.

Frontpage? Andere school zoeken zou ik zeggen.

Bijdrager
    Sietse_
    ”viero”

Frontpage zal ik dan maar vervangen door Dreamweaver, nu nog iets vervangends vinden voor Acces :roll:

In NeoOffice zit wel een database-applicatie ingebouwd. Ik heb alleen geen flauw idee of dit vergelijkbaar is met Acces, ken beide programma’s eigenlijk niet zo goed.

Bijdrager
    viero
    ”Jesse”

Acces is troepmateriaal 100 functies die niet gebruikt worden. Gewoon sql gebruiken, is veel handiger.

Frontpage? Andere school zoeken zou ik zeggen.

Het probleem is dat we met deze programma’s moeten werken:wink: , de leraar ziet het als een voorbereiding voor de meest frequente problemen die kunnen opduiken in de sector (ik doe podiumtechnieken, dus de theaterwereld). En een andere school is toch geen optie, er is namelijk geen enkele school waar dit anders te volgen is:cool:

”Sietse_”
    ”viero”

Frontpage zal ik dan maar vervangen door Dreamweaver, nu nog iets vervangends vinden voor Acces :roll:

In NeoOffice zit wel een database-aplicatie ingebouwd. Ik heb alleen geen flauw idee of dit vergelijkbaar is met Acces, ken beide programma’s eigenlijk niet zo goed.

Frontpage kan ik vervangen door dreamweaver, voor acces ken ik geen alternatief (ook omdat ik het niet ken). Nu tenslotte beslist met de ouders om een Macbook Pro aan te schaffen en via bootcamp dan de benodigde programma’s te draaien (mn huidige Powerbook G4 wordt dan naar mn kleine zusje doorgeschoven).
    Alvast heel erg bedankt voor de hulp!!

Bijdrager
    Lustigson

Als ik me goed herinner, is ‘r geen alternatief voor Frontpage. Niemand maakt zulke bagger. En alleen Word spuugt slechtere HTML uit, heb ik me laten vertellen. :P

Verder excuses voor deze waardeloze post.;)

Bijdrager
    bass_fish

frontpage (en trouwens de algehele office reeks) is vaak een VERPLICHT iets op scholen, zowat elke school heeft dit als vakkenpakket(zeker als je verder dan een middelbare school gaat) dit vaak in de vorm van ECDL…

Bijdrager
    michi_rishi

Ach ja…
    Toen ik in 1995 Ms Word ging gebruiken (omdat dat destijds een enorme verbetering was tov WP5.1), moest ik op de HvA ineens gaan leren werken met WP 5.1…
    Scholen lopen gewoon achter bij de realiteit.
    Maar ja, dat krijg je als oude van dagen (die niets van IT begrijpen) gaan bepalen wat de jonge generatie (die het wel begrijpt) moet leren. En dan vragen ze ook nog eens dat je hen respecteert:?

Tip:
    Schrijf een kritische brief aan het schoolbestuur waarin je aangeeft zeer teleurgesteld te zijn in de kwaliteit van het geboden onderwijs (als voorbeeld haal je Frontpage aan). En eis dat er met marktconforme software wordt gewerkt. Misschien is er iemand zo verstandig om je serieus te nemen.

Moderator
    Mac Daddy

Zoals al eerder gezegd, kan je HTML bestanden ook in je standaard tekseditor openen. Ik zelf gebruik het gratis programmaatje Smultron. Deze kan allerlei codes aan.
    Je kan Dreamweaver aanschaffen, maar is denk ik een beetje zonde van het geld.

Ik heb geen idee wat Access doet, dus een alternatief ken ik ook niet.

Bijdrager
    Lustigson

Alternatief voor Dreamweaver is het gratis Nvu (spreek uit: En-View).

Bijdrager
    hansenonline

acces is een database programma en ik las ergens dat openoffice of een andere variant hiervan daar mee kon werken op dit of een ander macforum. als alternatief kan je filemaker gebruiken.
    je kan natuurlijk ook meteen met mysql beginnen en hiervoor een grafische schil gebruiken in de vorm van cocoamysql.

Bijdrager
    Gaby

Een alternatief voor Access is FileMaker Pro. Je kunt gegevens uit Access exporteren in een indeling die door FileMaker Pro wordt ondersteund en daarna dat bestand importeren.

Bijdrager
    Sumar

Een alternatief voor MS Access is er niet voor de mac, heb althans niets gevonden dat die bestanden kan lezen/schrijven.

Bijdrager
    viero

Had ik ergens wel gedacht, ook zelf al op ontdekkingstocht geweest en ook niets gevonden. We hebben nu tenslotte beslist om (zoals eerder gezegd) een Macbook Pro aan te schaffen met XP en office ’03 (in de laatste nieuwe zit frontpage niet meer) en dan zal ik m’n G4 doorschuiven naar m’n zusje en heb ik van de eerste keer ook Leopard :wink:
    Allemaal bedankt voor de hulp!!

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Lustigson”

Alternatief voor Dreamweaver is het gratis Nvu (spreek uit: En-View).

Nvu is ondertussen weer vervangen door Kompozer

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.