16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    HMarije

Voor het eerst een Macbook kopen

Ik ben bijna scholier af dus dat betekent dat ik in september ga studeren, journalistiek welteverstaan ;p Hiervoor heb ik een goede laptop nodig. Ik ben een Apple fan, maar mijn portemonnee is niet zodanig gevuld dat ik alles van Apple kan kopen. Dus tot nu toe heb ik een iPod en een iPhone, maar dat zou ik graag willen uitbreiden met een Macbook. Nu ik een laptop nodig heb is qua budget enigzins mogelijk om een Macbook te kopen!:) Maar welke? Ik hoop wat advies van jullie te krijgen;)

De vereisten voor mijn toekomstige opleiding zijn:
    Minimaal 1,6 GHz
    4gb sdram
    250 gb opslaggeheugen

Nu heb ik zelf al uitgebreid zitten googlen en vergelijken maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik ga voor mijn opleiding wel wat videobewerking doen, maar echt de zwaardere software ga ik denk ik niet gebruiken. Daarom leek de Macbook Air mij een prima optie, alleen is die hooguit 13” en daar twijfel ik een beetje aan. Is dat niet heel erg klein? Ik zat zelf te denken aan een 15” omdat ik denk dat je dan toch net even iets meer duidelijkheid hebt.Ook leek mij een retina scherm veel mooier, maar die is er niet bij de Macbook Air. Daarom ben ik dus geneigd om een Macbook Pro te kopen, maar is dat dan niet veel te veel van het goede? En moet ik mijn verlangen naar een macbook maar even voor mij uitschuiven en een Windows laptop kopen?:(

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren;)

Bijdrager
    Targaryen

Een MacBook Air” instapmodel (evt. de duurdere versie met meer RAM) in combinatie met een externe monitor. Dan ben je zeer mobiel en als je thuis aan je bureau zit kun je je Mac aansluiten op het grote scherm.

Bijdrager
    Janjans

Helemaal eens met Targaryen, maar wacht met kopen totdat je ‘m werkelijk nodig hebt, de kans is groot dat er voor september 2014 nog een upgrade plaats zal vinden, en dat kan soms flink schelen;)

Bijdrager
    HMarije