18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Volvo V50 herkent iPod niet (meer)

Als ik mijn iPhone 4 aansluit op de USB ingang van mijn Volvo V50 dan krijg ik de melding “iPod onleesbaar”. Ik dacht in eerste instantie dat dit kwam door de nieuwe IOS update, maar ik krijg dezelfde melding bij de, nog niet geupdate, iPhone 3GS van mijn vrouw.

Als ik de iphone aansluit dan krijg eerst “iPod aan het laden”, hierna krijg ik de melding “iPod onleesbaar”. ook een ander kabeltje heeft niet geholpen. Probleem is opgetreden vand e een op andere dag.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Maverick9898

Dat lijkt dan een probleem met de Volvo-software, als het ineens zo is.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dit zou in het Volvo boekje moeten staan:

Please note that future versions of iPod firmware may adversely affect the functionality of the iPod adapter and that the iPod adapter cannot be updated to support such future firmware releases.

Ik zou zeggen: neem contact op met je dealer/garage. Dit soort systemen kan je meestal updaten dmv een boot cd-rom in je console te stoppen. Waar je dit soort updates kan halen moet je dus aan Volvo vragen…

Bijdrager
    bebitoes

Je bent niet de enige. Ik heb ook een v50 en een iphone4 en had gisteren ook deze melding. Komt mogelijk door de 4.2 upgrade. Mogelijk moeten we ons toestel resetten want ik heb dit eerder gehad met een andere upgrade. dit is toen wel weer goed gekomen,maar ik weet niet meer precies welke handelingen ik toen gedaan heb.

mvg

gerard

Bijdrager
    iRenik

Zit idd in de update (+ dat de iPhone officieel niet ondersteund wordt door het Volvo systeem. Althans vroeger zo). Na de update van m’n iPod Touch werkt deze echt heel traag op het systeem. Mijn iPhone geeft ook problemen (4.2), die van m’n vriendin (geen 4.2) heeft geen problemen…

Bijdrager
    Nielso
    bebitoes op 29 november 2010

Je bent niet de enige. Ik heb ook een v50 en een iphone4 en had gisteren ook deze melding. Komt mogelijk door de 4.2 upgrade. Mogelijk moeten we ons toestel resetten want ik heb dit eerder gehad met een andere upgrade. dit is toen wel weer goed gekomen,maar ik weet niet meer precies welke handelingen ik toen gedaan heb.

Ik vraag me af of het aan de update van 4.2 ligt aangezien mijn de 3GS van mijn vrouw (nog niet geupdate) ook niet meer werkt.

Bijdrager
    iRenik

Zit idd in de update (+ dat de iPhone officieel niet ondersteund wordt door het Volvo systeem. Althans vroeger zo). Na de update van m’n iPod Touch werkt deze echt heel traag op het systeem. Mijn iPhone geeft ook problemen (4.2), die van m’n vriendin (geen 4.2) heeft geen problemen…

Bijdrager
    Maverick9898

Zo zie je maar weer: nothing beats een simpele mini-jack naar mini-jack verbinding in je auto;).

Bijdrager
    bebitoes

Ik vraag me af of het aan de update van 4.2 ligt aangezien mijn de 3GS van mijn vrouw (nog niet geupdate) ook niet meer werkt.

inderdaad mijn 3g werkt ook niet meer en is niet geupdate. is geen toeval moet toch de 4.2 update zijn die de v50 ipod om zeep helpt. we wachten de update van apple af. las trouwens dat de camera connection kit ook niet meer werkt met de ipad. had te maken met de ingestelde stroom afname. weet even niet of dit mogelijk ook ons probleem is omdat ik juist verwacht dat de v50 interface de iphone oplaad en geen stroom trekt.

Bijdrager
    iRenik

iemand inmiddels er al uit? kan nu niets meer luisteren in de auto… gezeik.
    als ik de firmware niet kan terugzetten koop ik wel een iPod nano oid (als dat nog wel werkt)

Bijdrager
    RBO

Heeft iemand hier al een oplossing voor?
    Ik heb gisteren mijn IPhone naar IOS 4.2.1. geupdate en krijg nu ook deze melding in mijn net nieuwe (4-2-11) V50!:(

Bijdrager
    Hailstorm

Geen oplossing. Apple zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de problemen sinds 4.2 en Volvo zegt dat de interface is bedoeld voor iPods, niet voor iPhones…

Nu weet ik wel dat Volvo bezig is met een software-upgrade sinds de talloze meldingen over een extreem trage iPod-interface in de V60.

Bijdrager
    Maverick9898
    RBO op 08 februari 2011

Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Ik heb gisteren mijn IPhone naar IOS 4.2.1. geupdate en krijg nu ook deze melding in mijn net nieuwe (4-2-11) V50!:(
    Ik dacht dat de V60 de V50 vervangen had:P.

Bijdrager
    Hailstorm

Nope, de V60 is tussen de V50 en V70 gepositioneerd.

Bijdrager
    RBO

Weet iemand wellicht al of dit probleem in IOS 4.3 (welke gisteren is uitgekomen) is opgelost?

Bijdrager
    bebitoes

Allen,

Bij mij werkt het weer na de update van ios 4.3!!!!
    Vanochtend getest, geen probleem meer.

Bijdrager
    RBO

Ah nice!!
    Nu alleen nog wachten op de JailBreak voor 4.3:)

Bijdrager
    bebitoes

Ik ontdekte wel dat de exit toets niet meer werkt, of heeft deze nooit gewerkt?
    Ik zou dus met de exit toets een stapje terug willen dus bijvoorbeeld tijdens een nummer terug naar de lijst.
    Nu moet ik steeds weer beginnen met het kiezen van een afspeel lijst, artiest of album. wat is jullie ervaring met de v50 ipod interface?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.