4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Barca52

Volumeregeling geblokkeerd

Hi allen,

Onlangs is de topcase van mijn MB pro vervangen (macbook pro mid 2012) en nu werkt de volumeregeling + geluid niet meer. Ik krijg een ‘verbods-signaal’ bij het drukken op de volumeknoppen. Krijg er dus ook geen geluid meer uit, maar krijg wel de opstart-toon bij het aanzetten/herstarten. Geluid via oortelefoontjes werkt wel (ook volumeregeling gaat dan goed), unpluggen etc. werkt ook niet. Heb geprobeerd met opstarten in de safe-modus, helaas hier ook geen resultaat. Ik heb de laptop nu zo’n 4 jaar en heb deze problemen nog niet eerder gehad. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST

Bijdrager
    iMad

Brand er een rood lichtje als je de oordoppen eruit haalt, aan de binnenkant van de aansluiting?

Bijdrager
    Barca52

Het probleem is inmiddels opgelost. Ben verder gaan googlen en kennelijk moest het instellingen menu afgesloten zijn, muziek aan en oortjes in, dan naar het volume menu en de oortjes er uit trekken. Dan stelt hij hem kennelijk opnieuw in. Beetje rare manier van doen, maar het heeft wel gewerkt! Evengoed bedankt voor de reactie!

Bijdrager
    computer space

Blijft toch raar dat OSX geen digitale uitgangen kan knijpen. Zou toch een vrij eenvoudige toevoeging moeten zijn. In Windows kan dit ook altijd, en met een hulpprogramma van Rogue Amoeba is het op de Mac ook geen probleem.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.