11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Dweezil

Volumebeperking iPod Touch 2nd gen

Hallo mensen,

Gisteren mijn nieuwe iPod Touch binnen gekregen: geweldig apparaat!

Alleen, hij kan niet hard genoeg naar mijn zin. Ik meen te weten dat dit komt door de volumebeperking die er voor de Europese regelneven in moet.

Weet iemand hoe ik dit er uit kan slopen? (en dan bedoel ik niet bij ‘ instellingen’ zelf de beperking uit zetten, dat heb ik natuurlijk al gedaan.)

Ik bepaal zelf wel hoe hard ik hem zet (althans, zo lang ik anderen niet hinder), dat hoeven die betuttelende overbetaalde bureaucraten in Brussel niet voor me te bepalen.

Bedankt alvast,

Grtz,

Chris

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

De ” betuttelende overbetaalde bureaucraten” willen alleen dat jij jou gehoor niet beschadigt…

Bijdrager
    inawt

het is heel slecht voor je oren als je hem zo hard zet.

Bijdrager
    xino

Handige reacties :/

Maar kijk even op Cydia want volgens mij moet je hier wel je iPhone voor jailbreaken. Er is in ieder geval wat te vinden want ik heb het wel eens gezien maar ik merkte er niets van (waarschijnlijk omdat ik 1st gen iphone heb :))

Bijdrager
    Afroman

2 topics boven je…:P

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=66574

Anyway, ik vind de iPod altijd te hard, met de koptelefoon valt het mee, maar met de oordopjes staat mijn iPod nooit verder dan de helft.

Bijdrager
    wouwout

ja het is inderdaad heel slecht.

maar goed: er is nog geen eenvoudige hack, zoals die er bij vorige ipods wel was. Je kunt je touch wel jailbreaken en via Cydia een volumeaanpasser installeren.

Als je daar geen zin in hebt: selecteer al je nummers in itunes, voer appletje-i in, ga naar ‘opties’ en zet je volumeaanpassing op 100%. Kan even duren bij een grote bibliotheek. Dan wordt het een stuk harder, ik heb nog geen nadelen in de geluidskwaliteit ontdekt.

Bijdrager
    Dweezil

Ok mensen,

Met de tip van mr. X turbo kan ik wel aan de slag.

En natuurlijk weet ik dat het slecht is om heel lang heel hard naar muziek te luisteren. Maar ik ben verantwoordelijk genoeg om zelf te bepalen wat ik wel of niet verantwoord vind. Daar heb ik Brussel niet voor nodig.

Bedankt voor de reacties.

Kan slotje op.

Bijdrager
    Dweezil

Ok mensen,

Met de tip van mr. X turbo kan ik wel aan de slag.

En natuurlijk weet ik dat het slecht is om heel lang heel hard naar muziek te luisteren. Maar ik ben verantwoordelijk genoeg om zelf te bepalen wat ik wel of niet verantwoord vind. Daar heb ik Brussel niet voor nodig.

Bedankt voor de reacties.

Kan slotje op.

Bijdrager
    wouwout

slotje, slotje, waarom slotje?

Welke oplossing ga je toepassen? die programma’s werken niet op je ipod touch (of een iphone). Kortom, de link van mr. X Turbo is leuk, maar niet relevant voor jou (of voor mij).

Bijdrager
    Dweezil

@Wouwout,

Ik was inderdaad te snel. Ik dacht bijvoorbeeld iPodVolumeBooster te kunnen gebruiken, maar dat progje blijkt de touch niet te herkennen.

Dus suggesties zijn nog steeds welkom.

Excuses,

Chris

Bijdrager
    wouwout

ik had er zelf een tijdje geleden ook al naar gekeken :)

en mijn optie, zoals hierboven beschreven, is de enige oplossing zonder te jailbreaken

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.