12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    stinky

volumeaanpassing in iTunes

is er misschien een progje/plugin voor iTunes, die het volume voor alle nummers in de library gelijk kan trekken?

er zitten im mn collectie, zoals bij iedereen waarschijnlijk, redelijk wat volumevershillen tussen nummers. vooral bij random-play in een genre bijvoorbeeld is dat irritant.
    maar het is ook lastig om te gaan zitten onthouden bij welke nummers dat was op je ipod, om ze dan savonds of na een paar dagen in itunes aan te passen. alle nummers in itunes nalopen is ook een onbegonnen werk…

dus vandaar de vraag of er iets is, dat alle nummertjes in iTunes na zou kunnen lopen en automatisch het volume naar hetzelfde level trekt.
    zou handig zijn. als je dat progje dan zo af en toe door je library laat lopen heb je altijd liedjes met hetzelde volume..

wie oh wie weet hier meer over???

thnx

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ehhhh… in de voorkeuren van iTunes (Bij Effects/Effecten) kun je het vakje ‘Soundcheck’ (of geluidscontrole) aanvinken, en die zou dit automatisch voor je moeten doen;)

Bijdrager
    Voodoo

iVolume kan dit : http://www.macupdate.com/info.php/id/12687 Ik heb hem zelf niet getest. Laat s.v.p. even weten of het werkt…

Bijdrager
    stinky

wow thnx peter! that was easy

nog ff checken of het gewerkt heeft maar ik hoop vann wel:)

anders kan ik altijd ronnie zn progje nog wel proberen..

Bijdrager
    de mossel

iVolume doet het nog beter hoor
    . Werkt Perfekt!
    Maar iTunes kan ook als je niet teveel eisen eraan stelt!
    Succes.

Bijdrager
    stinky

okay, maar eerst maars checken hoe de soundcheck het doet, anders gaat het weer geld kosten voor dat iVolume.

Bijdrager
    Voodoo
    ”René

iVolume doet het nog beter hoor

idd Met soundcheck heb ik het idee dat de geluidskwaliteit minder wordt… iVolume doet niets anders dan het volume voor elk nummer appart zo in te stellen dat alles even luid klinkt.. Werkt prima alleen… ik heb zo’n 40 Gb aan muziek.. daar is’tie wel even mee bezig schat ik, te zien aan de tijd die het nodig heeft voor het instellen van een paar nummers.

Bijdrager
    stinky

als je dat ‘soundcheck’ in iTunes weer uitzet, worden de veranderingen dan ongedaan gemaakt?
    en hoe werkt dat met ivolume?

Moderator
    Strifer

zeker als je de soundcheck over het algemeen verhoofd wordt de kwaliteit in iTunes minder..

Bijdrager
    Jor1

verhoofd??

hoe kan nou de kwaliteit minder worden als je een mp3-tje harder afspeeld.
    lijkt mij onzin!

Bijdrager
    stinky

nou ik heb dat soundcheck geprobeerd maar het werkt voor geen meter!
    het volumeverschil tussen nummers is en blijft op mn ipod aanwezig en dat irriteert me dus nog steeds.
    misschien toch dat iVolume maar eens proberen.
    heeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    nma

iVolume kan je probleem ook niet oplossen vrees ik. Althans, niet met minder werk dan in iTunes en daarnaast moet je er voor betalen.

Het verschil in volume, datgene wat jij ervaart, heeft namelijk ook te maken met het input geluidsniveau van de mp3. M.a.w. hoe ‘hard’ het nummer is opgenomen. Dat niveau ligt vast en is vooral lastig als je je mp3’s niet zelf aanmaakt maar….van vrienden ‘leent’ zullen we maar zeggen. Een app als iTunes, iVolume of wat dan ook kan enkel het output volume regelen. Maar verschil zal merkbaar blijven.

Wat ik gewoon doe is simpelweg genieten van mijn collectie en als ik echt schrik van het geluidsniveau van een ‘geleend’ nummer onthoud ik dat even en corrigeer ik dat via iTunes > Get Info > Options > Volume Adjustment. Maar goed, ik heb geen 40GB aan muziek………

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.