7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iHam

Volume structure failed!

Hallo,
    Ik was aan het internetten op mijn iMac en toen stopte safari ermee door het strandballetje te tonen. Dacht dat het wel zou overgaan. Maar dat deed het niet. Besloot console te openen of ik misschien wat kon ontdekken. Maar programma’s konden niet meer geopend worden. Hij bleef voor eeuwig op en neer gaan. Dus dan maar herstarten, zo kon je ook niets doen. Op dat moment liep hij vast en moest de iMac compleet geforceerd stoppen.

Nadat hij weer aan was, was er niets aan de hand. Besloot dat tech tool deluxe te draaien, en die zij dat volume structure had gefaald.
    Ik maak me best zorgen, kan iemand mij nadere uitleg geven? Op internet zijn mensen er vrij onduidelijk over.

Bijdrager
    SunKeeper

Schijfhulpprogramma openen en de harde schijf controleren.

Wat komt daaruit?

Edit: het betekent dat de softwarestructuur op je harde schijf schade heeft. Meestal is dit vrij eenvoudig op te lossen door herstel uit te voeren. Eventueel d.m.v. Schijfhulpprogramma op de Recovery HD als het zo niet lukt.

Bijdrager
    iHam

Zal het morgen proberen, nog even Apple bellen en me van de domme houden. Kijken wat eruit komt.

Bijdrager
    Macosxachist

Wat eruit komt, is de harde schijf. Want die is vrijwel zeker naar z’n grootje.:cool:

Bijdrager
    SunKeeper

Hoeft niet per se, kan wel.

Pas als Schijhulpprogramma vanaf de Recovery HD er niet in slaagt om de fouten te herstellen, is er meer aan de hand.

Zelfs dan kun je nog een kloon met CCC naar een externe schijf maken, je interne schijf wissen, nieuwe partitie maken en de data terugzetten. Als dan binnen korte tijd de structuur weer beschadigd raakt, kan het inderdaad een hardwaredefect zijn.

Al is Lion erg streng voor harde schijven, m.a.w. die zal al vrij snel waarschuwen als de schijf echt een hardwaredefect heeft.

En van Apple Support kun je weinig verwachten, ik weet nu dat ze 1. zeggen dat je een herinstallatie moet doen, of 2. je schijf moet laten vervangen door Apple.

Met optie 2 is het natuurlijk sowieso opgelost, maar de vraag is of het echt nodig is.

Bijdrager
    iHam

Kan een defecte of beschadigde schijf betrekking hebben tot de snelheid en stabiliteit van de computer? En hoe lang kan ik nog doorgaan hiermee? Ben van plan als het moet in de vakantie weg te brengen. Zal de schijf nog 2 maanden door kunnen gaan? En als ik schijfhulpprogramma gebruik, wat moet ik dan back uppen en wat gebeurd er in het ergste geval? Ben met dat programma nogal onbekend.

Bijdrager
    iHam

Heb Apple gebeld en zijden niets over schijven vervangen. Eerst proberen te herstellen, en dan wat resets. Daarna zullen we wel verder zien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.