6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Volume optical audio

Sinds vorige week maak ik gebruik van de optische audio-aansluiting van mijn iMac in plaats van de analoge jack. Helaas kan ik het volume nu niet meer bedienen vanuit OS X. Ik heb al even zitten zoeken maar kom steeds op een dood spoor uit, behalve dat dit normaal is.

Kent iemand een oplossing, of is het niet anders dan dat ik het volume moet bedienen op de audio-apparatuur?

Bijdrager
    IGBA

Dit is idd normaal, en vziw gaan de trucs die het regelen van het volume wél mogelijk maken – zoals deze (waar ik persoonlijk niet aan zou beginnen) – ten koste van de geluidskwaliteit (wat je uiteraard niet wilt).

Bijdrager
    TheBigZ

Ik speel mijn muziek in iTunes af via de digitale uitgang. Het volume is te regelen met de Remote app.

Bijdrager
    computer space

En je kunt natuurlijk het volume van je bron aanpassen: iTunes, Youtube, VLC, XBMC, Garageband etc hebben ook allemaal volumeregeling.

Bijdrager
    McMeller

Uiteraard is het regelen van het volume per programma een prima oplossing. Bovendien zit ik meestal vlak naast de speaker, dus dat is het probleem niet.

Ik gebruik alleen Rowmote erg veel om vanuit bed mijn iMac te bedienen en was nu juist gewend aan het gemak dat ik daarmee ook het volume van mijn iMac kon aanpassen met simpelweg de volumeknoppen van mijn iPhone. Voor zover ik weet heeft Rowmote niet de mogelijkheid het volume van individuele app’s aan te passen.

Bijdrager
    computer space

Waarom pak je niet de AB van je versterker? Ik kon die gewoon AppleTV commando’s leren, waardoor alles-in-1 zit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.