9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Icepick

Volume needs repair

Ik heb hier een Intel Imac en hij is nogal traag met bepaalde programma’s (iphoto starten duurt 30 secs en het openen van een foto soms wel 10 sec)… ik heb 1,5gb geheugen en verder niks draaien.. dus.. ik dacht dat defragmentatie na 1,5 jaar wel eens tijd werd.
    Als ik echter disutil draai dan krijg ik deze error;

Verifying volume “MAC OSX”
    Checking HFS Plus volume.
    Checking Extents Overflow file.
    Checking Catalog file.
    Incorrect block count for file IN_20070117_182138.ml20
    (It should be 69 instead of 79)
    Checking multi-linked files.
    Checking Catalog hierarchy.
    Checking Extended Attributes file.
    Checking volume bitmap.
    Volume Bit Map needs minor repair
    Checking volume information.
    Invalid volume free block count
    (It should be 9677440 instead of 9673726)
    The volume MAC OSX needs to be repaired.

Error: The underlying task reported failure on exit

1 HFS volume checked
    Volume needs repair

Als ik repair file permissions doe dan fixed ie wel wat.. alleen de button repair disk blijft grijs.. of ik nou het volume of de disk.. het maakt niet uit.. repair disk blijft grijs…

Moderator
    unSOUND
    ”Icepick”

dus.. ik dacht dat defragmentatie na 1,5 jaar wel eens tijd werd.

Even voorop: fragmentatie heeft niks met het schijfhulpprogramma te maken, OS X defragmenteerd de schijf continu op de achtergrond.

Ten tweede: De foutmelding die jij noemt is al vaker genoemd. Als je even met de zoekfunctie rond kijkt zul je veel meer topics zien, waar deze vraag reeds is beantwoord…. zoals deze:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=99183
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=95300

Bijdrager
    mvdenberg

Hmm…. ik heb dit niet zo vaak gedaan. Wat ik wel weet:
    Hoe voer je het programma uit? Ik heb begrepen dat je dit soort dingen moet uitvoeren van je installatie dvd. Dus daar van opstarten, en dan een repair uitvoeren (kan via de menu’s die boven het installatie scherm staan).

Bijdrager
    Leander

Draai het Schijfhulpprogramma vanaf je OS X installatieschijf (Doe installatieschijf in je Mac en herstart je Mac met ingedrukte c op je toetsenbord). Doe GEEN installatie maar ga naar de menubalk bovenin je scherm en start Schijfhulpprogramma. Herstel daarmee je opstartschijf.

Bijdrager
    Barney1985

Disk repair kan alleen vanaf de Mac OS X schijf die je hebt gekregen bij aankoop. Daarop staat ook disk utils, en daar is de knop gewoon zwart en klikbaar.

Hier een handleiding

Suc6!

Bijdrager
    NCK

Even Cache Out X installeren. Dat programmatje kan echt wonderen doen. Ik zit met een eerst generatie MacBookje met slechts 512 MB geheugen.
    1 keer per maand Cache Out X en we kunnen weer even verder.

Bijdrager
    mvdenberg

Dat soort ‘handige’ tooltjes heb ik nooit nodig. Ook niet op de G5 van mijn vrouw, die al 2,5 jaar probleemloos werkt. Volgens mij leveren die tooltjes alleen maar meer ellende op dan dat ze aan voordeel zouden bieden :?

Moderator
    unSOUND

Ik gebruik dergelijke tools ook zo min mogelijk… Maar dat is weer een aparte discussie:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=106529

Inactief
    Anoniem
    ”N!CK”

Even Cache Out X installeren. Dat programmatje kan echt wonderen doen.

Niet in dit geval, lijkt me. Het legen van overvolle caches heeft niets te maken met een beschadigde diskstructuur.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.