3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Frank

Volume iTunes plotseling lager dan systeemvolume

Hallo,

Sinds vorige week is het volume in alleen iTunes (op mijn Mac desktop) plotseling een stuk lager dan mijn systeemvolume.

Als ik het volume in iTunes op zijn hardst zet, is het volume van een liedje dat speelt prima te doen, maar verre van hard. Tot er een mailtje binnenkomt… dan schrik ik me wezenloos!:-)

Het is alleen met iTunes, in andere programma’s is het geluid prima (zoals het hoort).

Ik heb al overal gezocht, maar nog niets specifiek over dit probleem gevonden.

Alle ideeën of suggesties welkom! Alvast bedankt!

Groet,

Frank

Moderator
    Night

Binnen iTunes zijn er nóg 3 mogelijkheden om het volume aan te passen:

1) Algemeen volume binnen iTunes

2) De equalizer (m.n. de pre-amp)

3) De mogelijkheid het volume van de individuele nummers op elkaar aan te passen zodat er niet teveel volumeverschil tussen de nummers zit.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Frank

Bedankt, maar die dingen weet ik wel en staan goed en niet anders dan voorheen. Het probleem is dat het volume binnen iTunes plotseling lager is (nadat mijn iPhone aangesloten is geweest) en dat het maximale volume van iTunes nu een stuk lager is dan het systeemvolume. Heeft iemand daar ook ervaring mee en liefst een oplossing voor? Ik kan er nergens iets over vinden. Alvast bedankt voor de reacties weer!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.