11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

volume itunes en volume van de mac

hoi hoi
    Ik heb even een vreemd probleem op mijn imac. Als ik in itunes muziek afspeel is het helemaal ok alleen het volume op het toetsenbord doet een beetje vreemd.
    Zo hoor ik pas wat als er al 5 blokjes van het volume vol zijn (die blokjes die je te zien krijgt als je de volume toetsen op het toetsenbord gebruikt)

Iemand enig idee hoe het komt dat het volume zo laat start :S

(of heeft dit iets te maken met de instelling dat alle mp3’s hetzelfde geluidsniveau moeten hebben?)

ik hoor graag van jullie!
    groet ramon

Bijdrager
    arjan901

misschien dat je het geluidbalkje in itunes halverwege hebt staan

test het door in itunes op :apple: + pijltje omhoog te doen

Bijdrager
    ram0n

nope helaas …..
    staat al helemaal omhoog….
    heb net even gekeken maar bij mijn powerbookje is het precies hetzelfde….dus ook pas na het vijfde blokje geluid :S

Bijdrager
    Nihilist

Is het bij elk nummer dat je afspeelt in iTunes of slechts bij enkele nummers? Anders kun je zo’n nummer wel ff mailen naar me; kijk ik wat ie hier doet.

En wellicht ff de preferences van iTunes weggooien in je prefs map..

Bijdrager
    ram0n

het is bij elk nummer wat ik afspeel….

Moderator
    Strifer

heb je misschien volume correctie toegepast en je nummers op die manier ‘heel zacht’ gemaakt?

Bijdrager
    ram0n

zorgt volume correctie er dus door dat al die nummers zo (zact) zijn?
    mmm okeej is dit nog wel op te lossen ? of zal ik het dan maar gewoon zo laten…:?

Bijdrager
    KiDo

als je show info op een liedje in je library doet, kan je bij options een balkje invullen

-100% 0 +100%

0 is normaal, en wat jij verteld lijkt het erop dat je hele library op -100% staat, dit is makkelijk op te lossen door :apple: + A in je library te doen, dan get info ( :apple: + I ) en dan het balkje naar 0 of +100% te slepen, dit is oook een makkelijke manier om muziek harder te laten klinken in je iPod;)

hoop dat het helpt

KiDo

Bijdrager
    ram0n

okeej ik ga het roberen!
    hij stond op 0 en heb hem nu naar +100% gezet eens kijken wat ie doet, hij is nog aan het bijwerken:)

Bijdrager
    ram0n

okeej het is inderdaad iets beter!!
    (nu begint bij 3 a 4 blokjes al geluid!!
    (wat een gezeik over blokjes enzo 8) )

bedankt!! ik ben tevreden
    :D

Bijdrager
    KiDo

mooi, ben ik toch nog ergens goed voor :P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.