6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

volume iPod mini begrenzen mogelijk?

Mijn dochters hebben een iPod van Sint gekregen. De een heeft een Nano dus daarvan kan ik volume begrenzing met pincode instellen. Zo kunnen die kostbare oortjes beschermd worden. De ander heeft een Mini gekregen. In de software daarvan hebben ze die optie helaas niet toegevoegd. Nu zijn er programma’s

iPod Volume Booster ( Mac )
    GoPod ( Windows / Mac )
    euPod VolumeBoost ( Windows )

om het Volume te verhogen. Is er ook een mogelijkheid om het volume te begrenzen?

Bijdrager
    RobinH

Heb je al gezocht in de instellingen dan? Ik kan me niet voorstellen dat ze dat en nu in een keer uit halen.:?
    Normaal heeft het er altijd op gezeten… :sealed:

Bijdrager
    Edwin377

de iPods zijn tweedehands. De mini is uit 2005. De functie is pas op de Nano toegevoegd ( of een van die andere kleuren iPods)

Moderator
    Strifer

kun je toevallig met die volume verhogers ook niet het maximum volume verlagen?

Moderator
    unSOUND

Je kunt het afspeelvolume van alle nummers verlagen in iTunes, nadeel is dat ze dan ook zachter klinken op de computer, en op alle andere iPods die je aan die library hebt gekoppeld.

En zoals Strifer al vermoed kun je met iPodVolumeBooster ook het maximum volume verlagen.

Bijdrager
    Edwin377
    ”unSOUND”

Je kunt het afspeelvolume van alle nummers verlagen in iTunes, nadeel is dat ze dan ook zachter klinken op de computer, en op alle andere iPods die je aan die library hebt gekoppeld.

En zoals Strifer al vermoed kun je met iPodVolumeBooster ook het maximum volume verlagen.

Dat eerste wil ik niet. Het is namelijk een iTunes bibliotheek waar ook mijn eigen nummers op staan. De volumebegrenzing voor mijn ene dochter gebeurt al door de begrenzing van haar Nano te gebruiken. Ook al geen probleem dus. Wat overblijft is begrenzing die ik op de mini wil zonder de iTunes instellingen aan te passen.
    iPodVolumeBooster lijkt de database op de iPod Mini te kunnen veranderen. Maar zo te zien geldt dat niet voor nieuw toegevoegde nummers; dan moet je opnieuw boosten (begrenzen in mijn geval).

Het staat mij bij dat er ook ooit zo’n programma was dat de echte iPod limiet kon aanpassen zonder gedoe met aangepaste databases. Daardoor bleef het altijd goed; ook na syncen behalve natuurlijk als je de firmware overschreef.

Weet alleen niet meer welk programma dat was en of je daarmee ook kon begrenzen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.