8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    goosse

Volume in Finder onvindbaar

Ik heb op mijn mbp filevault aangezet en alles werkt zo lijkt het maar ik
    had een link in het venster van de finder linksonder (waar documenten en programma’s staan etc)
    en als ik daar nu op klik krijg ik de melding volume onvindbaar.
    Ik heb de link nogmaals toegevoegd en die werkt alleen nu zie ik dus 2 keer dezelfde “link” staan.
    Hoe kun je deze verwijderen, dus diegene waarvan ik de melding krijg volume onvindbaar?

Bijdrager
    Turbanus

Gewoon wegslepen dan verdwijnt hij in een wolkje. Maar he is me een raadsel wat het nut is van je akties?

Bijdrager
    goosse

zou mooi zijn maar ik kan deze dus niet meer selecteren want zodra ik dat doe krijg ik de melding volume onvindbaar.

Actie’s ?
    Filevault aanzetten: op een laptop niet zo vreemd lijkt me
    een link creeren naar een map die je veel gebruikt: op zich wel handig vind ik persoonlijk

Bijdrager
    iJoost

Je hoeft ‘m ook niet te selecteren je kunt ‘m in een keer eraf slepen. Poef…

Of anders Ctrl-Click en dan Verwijder uit Dock.

En verdiep je alvast even in de gevolgen van het verliezen van het wachtwoord van je FileVault. En ook in wat er gebeurt als je harde schijf vol begint te raken. Dan weet je het nu alvast en hoef je straks niet hier te klagen als het mis gaat. Of beter nog, kun je ervoor zorgen dat het niet misgaat.;-)

Bijdrager
    goosse

Allereerst bedankt
    inderdaad het wegslepen werkt wel gewoon dacht dat ie inderdaad eerst geselecteerd moest worden en dan pas weggesleept konworden.

Proef wel iets van sarcasme in het antwoord beetje vreemd vraag het een en krijg opmerkingen over het ander en ik ben blij dat jij (niet) mag bepalen wie dit forum mogen gebruiken en waarvoor.

Bijdrager
    iJoost

Je bent niet de eerste… die ontdekt wat de beperkingen zijn van FileVault. (Zoek even…) Daar wordt een regelmatige bezoeker wel eens wat moe van. “Nee, he? Niet weer eentje…” En stuk voor stuk denken ze dat ze slim genoeg zijn om de waarschuwing die het Macje geeft niet te lezen.

Maar dat heeft natuurlijk nauwelijks met jou te maken. Want jij bent gewoon blij dat iemand je tijdig waarschuwt, al kan je de ondertoon (nog) niet helemaal plaatsen.;-)

Bijdrager
    goosse

Alles en iedereen heeft zijn beperkingen ook ik…..

Je kunt ook op een ander manier feedback geven. Als jij gewoon zegt van “Weet wat Filevault voor nadelen heeft” en je noemt er voor jou een paar met daarbij de gevolgen en eventueel waarom jij het niet zou doen dan kan een ander bepalen wat hij ermee doet en op die manier geef je redelijk constructieve feedback.
    Wat je nu doet is gebruiken maken van een ondertoon die niet iedereen begrijpt met als gevolg dat een ander daar wel eens verkeerde conclusies uit zou kunnen trekken.

Bijdrager
    iJoost

Tja… Op een forum kom je van alles tegen. Zelfs ongevraagde adviezen.;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.