10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Laminar

Volume geluid op MBP plotseling veel zachter

Het geluidsvolume op mijn 15″ MBP 2016 met macOS 10.15.3 is ineens veel zachter geworden. Zelfs met volumeschuif op maximaal is het geluid nauwelijks te horen. Bluetooth uitschakelen helpt niets (ik luister vaak via BT op mijn oortjes, daar is het volume wel normaal, zo ook als ik muziek afspeel via Airplay naar de Apple TV2). Systeemvoorkeuren > Geluid staat gewoon op interne luidsprekers.

Iemand nog een idee?

Moderator
    Night

Dus via bluetooth heb je normaal volume maar via de interne speakers niet?
    Heb je dit probleem altijd of alleen in bepaalde apps? Iets nieuws geïnstalleerd?

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je lang moeten nadenken om die conclusie te trekken uit bovenstaande vraag?

;)

Ja, dat leek me wel duidelijk toch?!

Bijdrager
    Laminar

Ja, via BT en ook via Airplay normaal volume.

Op de interne luidsprekers met alle toepassingen (voor zover ik heb nagegaan) zeer zacht geluid: systeemgeluiden, Apple Muziek, DVD-speler, Safari etc.

Bijdrager
    Laminar

Update: Opgestart in veilige modus. Daarbij was ik mijn interne luidsprekers helemaal kwijt in Systeemvoorkeuren > Geluid.

Kon daar alleen geluid instellen op (en horen via) BlueTooth en Airplay.

Daarna in normale modus herstart en… alles weer oké!

Mogelijk dat dit van Apowersoft in de weg heeft gezeten?? Had ik er met FindAnyFile er helemaal uit gegooid, maar toch bleef het vermeld staan in Systeemvoorkeuren > Geluid. Nu is het daar ook weg (pas na de veilige opstart dus).

Bijdrager
    GoeieDag

Lekker bezig…

Bijdrager
    Laminar

Ik sta versteld van de hoeveelheid constructieve posts…

Moderator
    Night

Wij wisten ook niet dat je met Streaming Audio Recorder in de weer was geweest. Bij het woordje ‘ineens’ ga ik me altijd afvragen of de betreffende persoon niet meer weet of hij al dan niet iets heeft geïnstalleerd.

Bijdrager
    GoeieDag

En dan is het ook niet het handigste om FAF hiervoor te gebruiken. Beter eerst bij de installer, helpfiles of op de site kijken of er een uninstaller.app of uninstall aanwijzingen staan (ja dus!).

Bijdrager
    Laminar

Dank voor jullie antwoorden. Het is niet gezegd dat Apowersoft de oorzaak was: het stond al een half jaar op m’n Mac, nooit gebruikt overigens.

Mijn ervaring is dat een uninstaller vaak niet alles wegneemt. FAF vindt vaak achteraf nog resten!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.