8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    JoriSsz

Volume “films” onvindbaar na herinstallatie Leopard

”volume films is onvindbaar”

Is de melding die ik krijg wanneer ik op “films” druk in de finder.

Ik heb deze week leopard opnieuw geinstalleerd. Ik heb voor de optie “alles wissen” of hoe deze optie ook precies heet gebruikt,

om vervolgens alles via time machine weer terug te plaatsen. (dit heb ik gedaan met de optie die leopard geeft bij de eerste keer opstarten, na installatie.)

Dit is allemaal vlekkeloos verlopen, alleen mijn map “films” in finder is onvindbaar..

ik weet ook waarom, omdat ik in timemachine had ingesteld, deze map niet te backuppen, omdat al mijn flms hier in stonden..

Maar kan iemand mij vertellen, hoe ik deze map weer kan gaan gebruiken? ik wil de snelkoppeling “movies” in deze map hebben.. maar ik kan nu niets meer met deze map, ik kan hem niet verwijderen, geen snelkoppeking in plaatsen NIET..

Iemand suggesties?

Bijdrager
    CedricH

Kijk eens je schijfbevoegdheden na. Ik heb het ook eens gehad dat Time Machine daar moeilijk over deed.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je die films op een externe schijf staan, of (op een apart volume) op je interne harde schijf?

Bijdrager
    JoriSsz

Hey, alvast bedankt!!

Schrijfbevoegdheid? hoe kom ik daar

Die films staan op een externe schijf, maar ik denk niet dat dit relevant is.

Het gaat erom dat ik weer wat met die map “films” kan gaan doen.. die staat daar nu maar

beetje irritant

bedankt alvast!! :mrgreen:

Bijdrager
    Pieterr
    ”JoriSsz”

Die films staan op een externe schijf, maar ik denk niet dat dit relevant is.

Nou…

Is die externe schijf al gemount?
    Heb je hem toegevoegd aan je login items?

Bijdrager
    lumpii

ik had precies hetzelfde… Nadat ik vanaf mijn timemachine de map films terug had gezet was het weer opgelost… Misschien heb je hier wat aan?

Bijdrager
    BG

misschien kun je naar je user-map gaan( dus in het finder menu op je naam klikken.)
    en daar een nieuwe map aanmaken genaamd films of Movies, ik denk dat hij dan weer werkt…

Succes!

Bijdrager
    JoriSsz
    ”bgielink”

misschien kun je naar je user-map gaan( dus in het finder menu op je naam klikken.)
    en daar een nieuwe map aanmaken genaamd films of Movies, ik denk dat hij dan weer werkt…

Succes!

Inderdaad!!

Ik heb de map “movies” aangemaakt en vervolgens werkt hij weer..

Thanx mate!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.