18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost23

volume Boing bij opstarten

Ik heb een vraagje: kan je bij opstarten de “boing” ook standaard zachtjes zetten? Ik heb het idee dat het nu zo hard gaat als het uitvoervolume op dat moment staat…..en dat is dus soms best schrikken als je net muziek hebt geluisterd oid.

Mac staat boven bij mij, naast de slaapkamers van 2 kids….

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    MacLover13

StartupSound werkt alleen op een Mac met een PowerPC processor.

Bijdrager
    Maverick9898
    MacLover13 op 26 november 2010

StartupSound werkt alleen op een Mac met een PowerPC processor.

Hoezo? Hij werkt zowel op mijn MacBook Air, als mijn iMac allebei met een Intel Core 2 Duo. Deze werkt sowieso met (Snow) Leopard.

Bijdrager
    LighScan

Ik raad Startupsound.prefpane niet echt aan. Het verkeerd al jarenlang in bèta-fase en de developer is ermee opgehouden.

Ik zou eerder iets als Psst! gebruiken.

Bijdrager
    Hansi2124

Geluid zacht zetten voordat je je Mac uitzet. Of een koptelefoonplug aansluiten.

Bijdrager
    Macosxachist
    LighScan op 26 november 2010

Is ook in geen jaren geüpdate…

Bijdrager
    Maverick9898
    LighScan op 26 november 2010

Ik raad Startupsound.prefpane niet echt aan. Het verkeerd al jarenlang in bèta-fase en de developer is ermee opgehouden.

Dat boeit verder niet. Startupsound.prefpane werkt gewoon prima, op alle Macs die ik heb gebruikt. Niks mis mee;).

Bijdrager
    bennie

Mijn MacBook pro maakt helemaal geen geluid als ik hem aanzet. Eigelijk best wel jammer…

Bijdrager
    Vinhelper

–> http://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/

@bennie: klik even op bovenstaande link en voer de beschreven procedure uit. Nadat je dit gedaan hebt, en je het volume in Mac OS X niet helemaal uit zet, zou je gewoon de boing moeten horen, als je dat wil.

Bijdrager
    Oppie

En waarom aan en uit zetten?
    Sluimer is voldoende. Geen sound. Klaar.

Bijdrager
    Yaris

Dar is wel een stokpaardje van je, Oppie.

Oppie op 22 november 2009
    ”Yaris”

Uitzetten kan handig zijn. Nogal gênant wanneer je in de bibliotheek je MacBook opstart en TADAA door de zaal galmt.

Uit-/aanzetten is zoooo 1990! Sluimer gebruiken!:wink:

Bijdrager
    Yaris

Dat is wel een stokpaardje van je, Oppie.

Oppie op 22 november 2009
    ”Yaris”

Uitzetten kan handig zijn. Nogal gênant wanneer je in de bibliotheek je MacBook opstart en TADAA door de zaal galmt.

Uit-/aanzetten is zoooo 1990! Sluimer gebruiken!:wink:

Bijdrager
    Oppie

Inderdaad Yaris, net als die andere dingen die men ‘vroeger’ op de pc deed, en uit pure gewoonte nog steeds doet, maar op een (moderne) Mac (en eventueel pc) zeker niet nodig zijn.

Begrijp je de grap: mensen doen iets wat ze vervelend vinden (de ‘boing’), terwijl het helemaal niet nodig is in de eerste plaats. Probleem over!

(Of ben ik nou de enige die zo lichtvoetig in het leven staat?!)

Bijdrager
    Pieterr

“Boing” doet me aan het oude journaal denken….

Bijdrager
    Hansi2124

Ach, het eind van het jaar komt in zicht……
    ;-)

Moderator
    unSOUND

In mijn ogen is de optie van Oppie de beste en simpelste. En et vereist geen 3rd party software die zich met het systeem bemoeit, wat altijd goed is.

Mocht je het toch willen gebruiken, zet het geluid van de gong in ieder geval nooit uit, want die gong heeft ook een functie voor het ontdekken van fouten in het systeem. Op het moment dat je problemen krijgt met je systeem kun je bijvoorbeeld aan de gong opmaken of het systeem wel of niet geladen wordt, en sommige toetscombinaties werken alleen voor of na de gong…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.