8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Buonaparte

Volledige versleuteling van schijf?

Bied MACOSX de mogelijkheid om je harde schijf volledig te versleutelen?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Buonaparte
    ”Pieterr”

In ieder geval je thuismap:
    Uw thuismap coderen met FileVault
    Informatie over FileVault
    Een FileVault-thuismap vergroten
    FileVault uitschakelen

En werkt dit in praktijk soepel?

P.s.
    Ik ben nog geen MAC gebruiker.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Buonaparte”

En werkt dit in praktijk soepel?

Ik gebruik het zelf niet. Je Mac wordt er natuurlijk niet sneller op, vermoed ik. En vooral je wachtwoord niet verliezen. Misschien kun je voor gebruikerservaringen meer informatie krijgen van andere forumbezoekers.

Bijdrager
    JeePee

Mocht je je wachtwoord verliezen, dan heb je nog een Master-wachtwoord. Deze maak je aan, op het moment dat je FileVault instelt. Mocht een gebruiker zijn of haar wachtwoord kwijtraken, dan kan het Master-wachtwoord redding bieden. Is deze ook weg, dan…:cry:

Het is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik FileVault gebruikte, maar de snelheid viel mij niet tegen. Waarschijnlijk zul je vooral wat vertraging ondervinden bij het bewerken van video en grote bestanden, maar wellicht kan iemand anders daar meer over vertellen.

In het verleden toen FileVault net nieuw was, heb ik wel eens wat problemen gehad en moest de versleutelde DiskImage, want dat is FileVault eigenlijk, gerepareerd worden. Hij kon toen geloof ik niet meer verwijderd worden en uiteindelijk ook niet meer worden uitgezet. Het lijkt me dat deze problemen tot het verleden behoren, maar mijn ervaring met FileVault is van een aantal jaar geleden.:|

Bijdrager
    Esquare
    ”Buonaparte”

Ik ben nog geen MAC gebruiker.

Dat verraadt het gebruik van hoofdletters al.:)

Moderator
    Night
    ”Esquare”

Dat verraadt het gebruik van hoofdletters al.:)

Wat heeft het gebruik van hoofd- en/of kleine letters nu weer te maken met het feit of je een MAC hebt of niet? Ik ben hier op het forum wel ernstiger gevallen van dyslexie tegen gekomen…

:sotp:

Bijdrager
    Esquare
    ”Night”

:sotp:

En dan begin jij over dyslexie? OK dan…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.