15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    JC_Dutchman

Volgorde Muzieknummer klopt NIETS van !?!

Hey,

Heb sinds een paar maanden een I-Pod video met 30 GB
    pracht apparaat echt waar, maar de software (i_Tunes) is bagger
    wat een zooitje maakt dat programma ervan zeg..pfff

Maar goed met veel gekloot kom ik wel een eind.

Alleen krijg ik het niet voor elkaar om de gewenste volgorder van mijn MP3’s te krijgen
    heb de mp3’s genummer.. bv 01 , 02 , 03 enzzz… in I-Tunes staan de nr’s netjes op volgorder
    maar op de I-Pod klopt de volgorder niet begint dan bv bij 06 t/m 17 en dan pas 1 t/m 6
    snap daar niks van, waar bemoeid dan ding zich mee…..

Iemand een tip of oplossing?

Alvast vriendelijke bedankt.

Moderator
    unSOUND

Zowel iTunes als de iPod lezen en gebruiken de ID tags voor het sorteren. Zijn die niet goed ingevuld, krijg je dergelijke problemen… dat heeft niets te maken met iTunes of de iPod zelf, maar puur met het verkeerd invullen van de ID tags.

Bijdrager
    Marius1976

Je klinkt nogal gefrustreerd. Begrijpelijk dat het niet lukt…

Maar is het misschien in je opgekomen dat je misschien zelf iets verkeerd doet? Ik moest aanvankelijk zelf even wennen aan iTunes, maar als je de ‘ordening’ van muziek doorkrijgt, dan is het helemaal geen ‘bagger’ zoals jij het noemt.

Belangrijk is te weten dat iTunes de muziek archiveert naar muziekgenre, album naam etc. Zo’n opbouw hanteert de iPod ook. Speel daar eerst eens mee, en ontdek hoe mooi je je muziek kunt indelen.

Je hoeft je mp3’s helemaal niet te renamen om een gewenste volgorde te krijgen. Sterker nog: van het renamen van je mp3’s kon juist een en ander wel eens flink in de war raken.

Succes!
    Marius

Bijdrager
    JC_Dutchman

Hey,

Bedankt voor jullie antwoord,

Wat ik graag wil is dat de nummers gewoon de volgorde krijgen zoals
    ik dat wil en NIET zoals die I-Tunes cq I-Pod dat wil.

Ik gebruik de I-Pod voornamelijk in de Auto
    en heb daarvoor een aantal nr’s geselecteerd
    die ik graag op volgorde wil afspelen.
    die I-Tags enz… dat hoeft voor mij niet persé

En als dat niet lukt of kan dan vind ik dat nogal bagger.

Moderator
    unSOUND

De iPod neemt de volgorde over van iTunes. Dus als jij in iTunes de volgorde instelt zoals jij die wilt, dan zal de iPod die gewoon over nemen en dus ook de nummers afspelen met de door jou gekozen volgorde.

Bijdrager
    Marresc

Het is iPod en iTunes. Niet I_tunes of I-Tunes.

Maak gewoon een playlist aan en sleep de nummers hierin in de volgorde zoals jij dat wilt?

Bijdrager
    wjgmspeedy
    ”JC_Dutchman”

die I-Tags enz… dat hoeft voor mij niet persé

Misschien is een cassetterecorder iets voor jou.

Bijdrager
    Marius1976
    ”JC_Dutchman”

En als dat niet lukt of kan dan vind ik dat nogal bagger.

Dat snap ik wel, maar de conclusie is: het lukt niet op jouw manier. Natuurlijk kan je per nummer nauwkeurig bepalen wat de volgorde is.

De andere tip die gegeven werd is ook goed: gooi als het ware al je nummers op de iPod (via iTunes) en maak (met iTunes) een playlist aan op je iPod. Vervolgens de nummers in die playlist zo sorteren zoals jij ze wilt.

Oh ja: ik kan met mijn nano zelfs ook nog een ‘on the go’ playlist maken gewoon met de iPod zelf (ik heb een iPod nano). Als al het andere volgens jou niet lukt, kun je zelfs op die manier een volgorde lijstje maken.

Het klinkt bedweterig, maar misschien is het toch handig om eens in een handleiding, of een helpfunctie te kijken?

Groet,
    Marius

Bijdrager
    JC_Dutchman

De iPod neemt de volgorde over van iTunes

Was dat maar waar, in I-Tunes staat de volgorde goed
    maar op de I-Pod begint hij dan bv bij nr 8 tot 20 en dan pas 1 t/m8

Misschien is een cassetterecorder iets voor jou.

dan weet je in ieder geval zeker dat de volgorde klopt.

Bijdrager
    JC_Dutchman

Heb inmiddels 10 speellijsten gemaakt

waarvan 3 met verschillende nummers van diversen albums enz.
    daarbij krijg ik niet de volgorde die ik wil hebben

Bij de overige 7 heb ik volledige albums opgezet
    daarbij klopt de volgorde wel.

Moderator
    unSOUND
    ”JC_Dutchman”

Was dat maar waar, in I-Tunes staat de volgorde goed
    maar op de I-Pod begint hij dan bv bij nr 8 tot 20 en dan pas 1 t/m8

Vreemd, de iPod hoort te doen wat jij wilt, namelijk de volgorde overnemen die jij aangeeft. Staan de tracknummers wel allemaal goed ingevuld in iTunes ?

Bijdrager
    Marius1976

En wat gebeurt er als je dan met de iPod aangesloten, de zojuist door jou gemaakte afspeellijst met je computer afspeelt ipv met je iPod?

1) connect je iPod
    2) kijk in de linkerkolom van iTunes en zoek het iPod icoontje

als het goed is staan direct onder dat icoontje een aantal mappen en/of genres, en ook je zojuist gemaakte afspeellijsten

3) kies 1 van jouw afspeellijsten (van de iPod)
    4) selecteer het eerste nummer in de lijst, en speel het af. Speelt hij na dit nummer wel nummer 2 af enzovoorts? Ik bedoel: houdt hij nu wel de goede volgorde aan?

Als dit wel gaat zoals jij wil, dan staat er ws. een instelling in je iPod niet goed. Weet je zeker dat SHUFFLE uit staat?

Groet,
    Marius

Bijdrager
    Marius1976

Check voor jezelf ook:

– of je de laatste update van je iPod software hebt (update misschien nodig)
    – of je de laatste versie van iTunes hebt

Om een en ander overzichtelijk te houden voor jezelf zou ik instellen dat je de iPod handmatig wil bijwerken (als je dat nog niet gedaan had).

Dan moet je dus de nummers vanaf je iTunes library naar je iPod slepen.

Succes
    Marius

Bijdrager
    JC_Dutchman

Hey,

Heb met Winamp alle ID-Tags verwijderd.

en nu klopt de volgorde wel.

Vind het allemaal wel een beetje teveel info voor een mp3 file
    wil het graag gewwon simpel houden.

mvg

JC

Bijdrager
    Marius1976

Je kunt met iTunes alle muziekbestanden tegelijk selecteren en dan de ‘info’ ook in 1 keer allemaal aanpassen.

Persoonlijk vind ik het juist wel lekker om een aantal zaken in te stellen, maar voor eenvoudig gebruik kan het hinderlijk zijn.

Toch snap ik nog steeds niet waarom jouw iPod een en ander anders indeelde dan het in iTunes gebeurde…

Vreemd
    Marius

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.