7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

Volgorde Gmail accounts

Ik heb 2 Gmail accounts, waarvan ik er één bijna niet gebruik.

Telkens ik Google opende werd ik automatisch ingelogd met mijn hoofd-account. Sinds een paar dagen is dit gewijzigd, en opent Google nefast met mijn ander account.

Hetzelfde doet zich ook voor bij mijn email. Telkens ik een email aanmaak, komt mijn hoofdaccount niet meer in het “Van:” venster maar nu ook mijn 2de account.

Dat heeft dus blijkbaar iets te maken met volgorde van mijn accounts. Ik probeer die volgorde te veranderen in mijn Instellingen/Internetaccounts, maar dat gaat blijkbaar niet. Hoe kan ik dat rechttrekken?

Bijdrager
    koen

Welk programma gebruik je om je mail te bekijken?

Bijdrager
    MDW

Ik gebruik Mail, maar voor Mail heb ik een oplossing gevonden. Bij de voorkeuren van Mail kan je op Tab-blad “Nieuw” aangeven met welke account je een nieuw bericht wilt versturen. Dus dat is in orde.

Maar als ik in Safari Google open log ik steeds automatisch in met de verkeerde account. Ik krijg wel de mogelijkheid om over te schakelen naar mijn hoofd-account, maar ik zou liever hebben dat zoals vroeger automatisch ingelogd wordt met mijn hoofd-account.

Bijdrager
    iMac Lover

Klein vraagje, spreek je over Gmail op je iPhone of op je Mac!

Ik werk op mijn Mac met de app. Fluid
    http://fluidapp.com/

Web applications like Gmail, Facebook, Campfire and Pandora are becoming more and more like desktop applications every day. Running each of these web apps in a separate tab in your browser can be a real pain.

Met dit programma heb ik een eigen desktop omgeving van Gmail aan gemaakt. Waardoor ik altijd met mijn favorite Gmail account ben ingelogd.
    Je kunt in het mac configuratie eens je Gmail accounts weggooien en opnieuw weer je goede Gmail account toevoegen

Op mijn iPad gebruik ik voor mijn Gmail account de app inbox van Google.
    Misschien een tip

Bijdrager
    iMac Lover

@mdw gooi je browser geschiedenis eens weg met al die cookies
    Misschien dat dit het probleem is

Bijdrager
    SvS

Uitloggen in Safari (2e account)
    Daarna gebruikt safari je 1e voorkeur gmail account.
    Vervolgens rechtsboven op gebruikersicoon klikken en switch to another account. Dan blijft deze 2e zolang de 1e voorkeur ingelogd blijft.

Bijdrager
    MDW

Dankjewel SvS, dat is de oplossing. Blijkbaar zal iemandvan de kinderen op mijn iPad op google ingelogd hebben, en nadien mijn account hebben willen terugzetten niet wetende welke de juiste was.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.