21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    JDVM

Volgorde foto’s & iTunes probleem

He,
    Ik heb twee vragen:

– Als ik foto’s in Windows (Tja sorry :D ) op nummer van 01 tot bijvoorbeeld 20, en ze daarna update naar m’n iPod Nano, staan ze op mijn Nano niet in diezelfde volgorde, terwijl in Windows ze met alle sorteringsmethodes op de goeie volgorde staan:

[URL=http://img366.imageshack.us/img366/6537/ipodvolgorde5zw.jpg][/URL]
    http://img366.imageshack.us/img366/6537/ipodvolgorde5zw.jpg

– Ik heb mezelf in iTunes op de (gratis) podcast van Giel 3FM geabonneerd, maar sinds anderhalve week update ‘ie de nieuwe afleveringen niet, terwijl die al wel in de RSS feed staan, waarmee ik me al een aantal keer mee opnieuw geabonneerd heb (Oude weggegooid > opnieuw geabonneerd).
    Weet iemand wat het probleem hier kan zijn?

Alvast bedankt,
    Jurriaan

Bijdrager
    Nikita

Staan de foto’s in iTunes ook in de goede volgorde? Je iPod kijkt namelijk naar hoe het geheel in iTunes staat, niet hoe het in Windows gerangschikt staat… Wat je podcast betreft zou ik het niet weten, wellicht staat het in de Music Store ook niet goed o.i.d.? Weet verder niet zoveel af van de technische kant van Podcasts :)
    En dat je Windows hebt, ach, niet iedereen is perfect:wink: :P

Bijdrager
    JDVM
    ”Nikita”

Staan de foto’s in iTunes ook in de goede volgorde?

Er staat niks in iTunes, je Synchroniseert met een map!
    Screenie:

Bijdrager
    tiny

Dit is een Appleforum. Ik denk dat je hier weinig mensen vindt die je hier verder mee kunnen helpen…

Bijdrager
    JDVM

Daarvoor is het toch <MacOSX.nl Forum Index iPod & iTunes> ? Het is én een vraag over iPod foto’s wat waarsch. gewoon een instelling is in iTunes, én het is een vraag over de iTunes Podcasts, dus waarom zou ik niet geholpen kunnen worden?

Bijdrager
    tiny

Ik zeg niet dat het niet mag. Anders had ik de thread wel dicht gegooid…

Bijdrager
    JDVM

Oke, dus?

Wie weet of/en hoe dan je foto’s kunt sorteren of zelfs ímporteren naar iTunes?

Bijdrager
    @iMen

Wat hebben jullie tegen mensen met een windows pc? oke, mac is beter dan windows dat weten we.
    Maar je kan mensen wel gewoon proberen te helpen en niet steeds zeggen dat ze niet geholpen kunnen worden omdat ze met windows werken…ja indd. het is een apple forum…dus??:?

Bijdrager
    JDVM

Niemand?

Bijdrager
    Steph

Foto’s…
    Bij mij staan ze wel in de goeie volgorde (ja heb windhoos).

Misschien is het probleem dat je toen je de foto’s in itunes zette dat ze toen op de verkeerde volgorde stonden en dat je later (na je synchronistatie) de foto’s hebt goed gezet in de map op je pc.
    iTunes kijkt hier dan niet meer naar.
    oplossing… foto’s eraf gooien en er opnieuw op zetten (dit keer foto’s in goeie volgorde zetten voor synchronisatie)

podcast ..?
    geen id gewoon beetje klooien met abonneren

Bijdrager
    JDVM

Het probleem met de foto’s is opgelost, nu ik ze vanaf 100 heb genummerd:
    Hij sorteerde ze eerst 1 – 10 – 100 – 2 – 3 – 4 – enz.

Nu alleen dat iTunes gedoe

Bijdrager
    jappo

Ik snap het niet helemaal.. je hebt ze vanaf 100 genummerd en dan 101 102..enz?
    Want ik heb namenlijk hetzelfde probleem…met windows ook.

Bijdrager
    JDVM

Ja, kijk in Windows worden nummers van 1 t/m 99 zo geordend:

1, 10, 2, 20, 3, 30, 4, 40, 5, 50, 6, 60, 7, 70, 8, 80, 9, 90, 11, 12, 13 enz.
    Ik snap ook niet hoe, en waarom maar als je je foto’s bij 100 laat beginnen, heb je dit probleem niet (omdat je waarschijnlijk geen 1000 foto’s hebt).

Ik heb ze dus idd 100, 101, 102 enz
    Maar dit kun je heel makkelijk doen door CTRL+A te doen, rechtermuisknop op de 1e foto, naam wijzigen naar “100.jpg” (of “blablabla (100).jpg”).

Succes!

Bijdrager
    Roesch

kan het met betrekking van je podcast zo zijn dat iTunes niet vaak genoeg checked of er een nieuwe is, dat is een instelling bij voorkeuren. “zoek naar nieuwe afleveringen: elk uur/dag/week/handmatig”

Bijdrager
    Nautonier
    ”Jurriaandvm”

Ik snap ook niet hoe, en waarom maar als je je foto’s bij 100 laat beginnen, heb je dit probleem niet (omdat je waarschijnlijk geen 1000 foto’s hebt).

Waarom nummer je ze dan niet 01, 02, 03, etc? Dat zou het probleem ook moeten oplossen.

En oja… ik heb ook windows, maar ik kom hier dan ook alleen voor het iPod forum. Lijkt me geen probleem toch?

Bijdrager
    JDVM
    ”Nautonier”
    ”Jurriaandvm”

Waarom nummer je ze dan niet 01, 02, 03, etc? Dat zou het probleem ook moeten oplossen.

En oja… ik heb ook windows, maar ik kom hier dan ook alleen voor het iPod forum. Lijkt me geen probleem toch?

Maar dat doet het dus niet… Dat snap ik ook echt niet waarom?!

Bijdrager
    jappo

Dus het beste is gewoon van 100-101-102…enz te tellen? en als je ze allemaal selecteer en dan rechtermuisknop op de eerste foto en je geeft ”m de naam 100 dan krijgen de andere 100- 100 (1)- 100 (2) …. is er niet wat makkelijkers om te tellen zonder alles appart te moeten wijzigen?

Bijdrager
    JDVM

Nee maar het gaat om het sorteren door de iPod… Als je wilt dat je foto’s in joúw gekozen volgorde staan moet je dat zo doen:D

Bijdrager
    jappo

Ik heb al iets gevonden hoe het snel kan…
    Mischien beetje raar maja het gaat wel:

zorg dat je 1 snelkoppeling van iets heb of een ander bestand, die zet je voor je foto’s in de map en van die ene snelkoppeling maak je 100 andere kopieën van ( makkelijkst is om per 10 te doena anders ben je lang bezig) , dan ga je alle bestanden plus foto’s selecteren.., geeft ze een naam(rechtermeusknop op de EERSTE foto en dan ”naam wijzigen”) en als het goed is zijn de bestanden die voor de foto’s staan genummerd van 1 tot 100 en de foto’s van 101 tot…… , en daarna verwijder je alle bestanden die voor de foto’s staan:lol: :P

Bijdrager
    unreal

maar ik kan mijn foto’s niet eens zien op itunes, als ik opties voor ipod/ipod/foto’s dan zie ik alleen er onder staan van 8 foto’s en ik heb ze genummerd:cry:

Bijdrager
    jappo

Wat bedoel je precies’.
    je kan je foto’s niet zien in itunes?
    Dat klopt want Itunes haalt je foto’s uit de map rechtstreeks naar je ipod.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.