10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    MacBeer

‘volgende pagina’ = automatisch laden volgend document

Ik ben bezig om een soort slide-show voorstelling te maken in html (dreamweaver).
    Het gaat om een site met veel foto’s. De gebruiker klikt op een onderwerp en een venster verschijnt. Door op ‘volgende’ of ‘vorige’ te klikken zal een ander document geladen worden.

Het zijn veel documenten, en ik zie mij niet iedere pagina apart door te linken.
    Nu vraag ik mij af of ik (met een javascriptje) het voor elkaar kan krijgen om automatisch bestandje ‘2.htm’ te laden etc als je op ‘volgende’ klikt.

Ik heb het al eens gezien, en ik denk dat je dit door een soort ‘load next page’ javascripje kan doen. Alleen ik vind nergens zo’n simpel scripje. Er is zoveel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Alvast bedankt

Bijdrager
    XXX

op deze link vind je diverse javascriptjes om zoiets te maken:
    http://www.hotscripts.com/Javascript/Scripts_and_Programs/Image_Effects/Slide_Shows/index.html

Bijdrager
    bassabas

Waarom maak je i Photoshop geen gallery die je naar je eigen hand aanpast in dreamweaver?? Dan staan ook alle pagina’s achter elkaar en werken alle links in luttele minuten.

Bijdrager
    MacBeer

Ik ben op hotscripts geweest, maar dat is daar een zootje. Het enige wat ik moet hebben is een klein scriptje dat automatisch linkt naar de volgende (of vorige) file in de map.

Photoshop? Mhhhhh, dat ga ik even bekijken.

Bijdrager
    diederik

hier is een slide show javascriptje
    http://blazonry.com/javascript/slideshow/

Bijdrager
    freshface

Kan iPhoto geen pagina maken met je wensen ?
    Of moet het echt een slideshow zijn.

Bijdrager
    MacBeer

Inmiddels heb ik alle pagina’s handmatig gelinkt.
    Ik heb slideshows geprobeerd van het internet, maar deze vind ik lastig te customizen. Ik heb een layout gemaakt en de techniek moet ik in die vorm kunnen toepassen.

Photoshop maakt een mapje met HTML files aan, maar ook de links in die pagina’s verwijzen rechtstreekst naar een ducument (xxxxx2.htm) in plaats van een scripke dat automatisch het volgende document uit het mapje neemt.

Zo gaat dat ook met de albumfunctie van dreamweaver. Iphoto heb ik nog niet geprobeerd.

Bijdrager
    bruno

Zou het in flash niet mooier zijn?

Javascriptje werkt het best in HTML denk ik.

Bijdrager
    MacBeer

Flash is mooier, alleen maak ik deze site voor een jongen van 16 die gewoon een coole site met een gastenboek wil hebben. Ik zie dat vreselijke CU2 en zeg ‘ik maak een leuk layoutje voor je’.

Flash gaat teveel tijd en energie in zitten. Als ik dat ga doen wil ik ook fatsoenlijk betaald worden, haha. Maar ik wil meer met html gaan doen.

Moderator
    Lucas Raggers

Ik gebruik deze voor gallery’s. Snel simpel en je kunt alles prima aanpassen (CSS). Inclusiief slideshow functie.

http://spgm.sourceforge.net/

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.