25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Zam

Voldoende salaris

Hallo allemaal,

Ik heb een hele leuke baan als dtp-er bij een fotografiestudio, en dit bevalt me heel goed. Ik werk hier nu vanaf 2007.

Nu vraag ik me wel eens af of het wel marktconform is wat ik hier verdien.

Ik ben 27 jaar, heb een 4 jarige MBO opleiding (St. Lucas Boxtel) Hier ben ik in 2005 het diploma van behaald. Ik heb 6 jaar ervaring als DTP-er.
    Ik verdien nu €1716,- bruto.

Weten jullie of dit marktconform is?
    Ik weet dat geld niet het belangrijkste is en plezier in/op je werk ook heel belangrijk is. Ik heb het ook heel goed naar mn zin. Maar ik moet ook een beetje aan mijn eigen portemonnee denken.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bijdrager
    JBStudio

Check even de site: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck

Er staan wat vragen bij over… eenmanszaak, provincie werkzaam enzo… dus kan je het beste zelf invullen. Ik denk dat je wel redelijk op schaal zit (ik ga van 40 uur uit?)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Sterker nog, volgens mij zit je exact op het juiste salaris gezien je leeftijd en ervaring.
    Dat wil niet zeggen dat je hier niet over kan onderhandelen natuurlijk.

Als je verder wilt groeien in salaris is het altijd goed om meer verantwoordelijkheid naar je toe te trekken. Blijf jezelf ontwikkelen. Een diploma is het begin van je carrière, niet het eind van je studie…

Bijdrager
    Zam

Ik werk idd 40 uur. was ik ff vergeten om erbij te zetten

Bijdrager
    MouseMighty

Een 4 jarige MBO opleiding… Zegt mij nog niks. Afgezien daarvan ook al was het een opleiding grafisch ontwerpen dat betekent eigenlijk per definitie dat je niet kan DTP-en:lol:
    Om zo te zeggen of je wel of niet genoeg verdiend? Volgens de normen zit je goed, de vraag is wat kan jij beter, sneller dan een ander? Hoe goed is je kennis van InDesign? Kan je daar andere collega’s bij helpen? Hou je vakliteratuur bij? Kortom weet je ook al “alles” van Digital Publishing Suite? Dan kan je dat bv aanvoeren bij voortgangsgesprekken en zal je positie kunnen versterken.

Bijdrager
    Zam

Wat ik om me heen hoor, en bij mij oude werkgever heb gehoord is dat ik snel en accuraat werk. Mijn InDesign kennis is goed, Photoshop is al helemaal geen probleem. Beeldbewerking is geen probleem. Ik ben op de hoogte van de nieuwste apparatuur/pakketten. Ook stuur ik (weliswaar in samenwerking) een stagiaire aan.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Tssss! pas op MouseM, St. Lucas een MBO noemen ligt nogal gevoelig daar.;)

Zam op 03 mei 2012

Snel en accuraat werk. Mijn InDesign kennis is goed, Photoshop is al helemaal geen probleem. Beeldbewerking is geen probleem. Ik ben op de hoogte van de nieuwste apparatuur/pakketten.

Goed… nu onderscheid je in ieder geval van een grote groep zolderkamerpiloten. Als je boven het standaard salaris wilt uitkomen moet je toch echt meer aan boord hebben. Mochten ze overuren draaien in de studio, zorg dan dat je daar bij bent en goed meekijkt! Voor je het weet kan/mag je invallen in de vakantieperiode.

Bijdrager
    Zam

@Dr. Maddox, Ik heb daar weinig last van hoor…:smile: het is gewoon een MBO…
    Maar er zijn idd van die gasten die daar ophef over maken. Not me…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Jaaaa jaaaaa een MBO maar wel één op HBO niveau!

:slant:

….

Hahaha, sorry ik was een beetje pesten!;)

Bijdrager
    MouseMighty
    Zam op 03 mei 2012

Mijn InDesign kennis is goed, Photoshop is al helemaal geen probleem. Beeldbewerking is geen probleem. Ik ben op de hoogte van de nieuwste apparatuur/pakketten.

Er is een verschil in kennis en kennis. Kan jij zo 1,2,3 zonder te zoeken een antwoord geven op de vraag:
    hoe je de inhoudsopgave kan koppelen aan de koppen die erbij horen, zodat als je de kop verandert dat het in de inhoudsopgave automatisch mee veranderd?

Klinkt misschien flauw maar juist deze kleine dingen en andere handigheidjes die in InDesign zitten maken het verschil tussen iemand die met InDesign kan werken en iemand die InDesign voor zich laat werken. Daar kan je punten (salaris) mee scoren. Echt testje doen?
    Vul in uit je hoofd:
    “What’s the name of the visual grid that help to set text lines
    at a regular interval? A: Document Grid; B: Document Guides;
    C: Baseline Raster D: Baseline Grid”

Of: “Which options are NOT given when exporting text or data?
    A: InDesign Tagged Text; B: Word 2003 – 2007; C: Excel WKS;
    D: Rich Text Format”

Of: “Which SWF option will yield the smallest file size for books?
    A: InDesign Text to Flash Text; B: InDesign text to Vector Path;
    C: InDesign Text to Raster Image; D: all options”

(uit het ACE InDesign CS4 examen, niet letterlijk geciteerd maar de strekking van de vragen is zo en ja, alles in het Engels!)

Laat je niet uit het veld slaan hoor! Ook ik weet echt niet alles van InDesign maar ik ken er genoeg die zeggen “Oh dat programma heeft geen geheimen voor mij..” …… Sure….

Bijdrager
    nebilem

Kunnen mensen daarmee leven? Ik verdien rond de 1500 euro netto per maand en in de vakantieperiodes zelfs rond de 2500 euro netto en dat vind ik al niet erg veel terwijl ik student ben.

Bijdrager
    stavos
    nebilem op 03 mei 2012

Kunnen mensen daarmee leven?

Er is een heel groot verschil tussen ‘kunnen’ en ‘moeten’.. De brug tussen beiden heet ‘aanpassingsvermogen’.

Bijdrager
    Dr. Maddox

ik ken er genoeg die zeggen “Oh dat programma heeft geen geheimen voor mij..” …… Sure.

Gaat ook op voor Photoshop. Krijgen ze een Elements DVD bij een scanner, zijn ze meteen grootmeester in PS. Tenenkrommend!

Bijdrager
    MouseMighty

Totdat je dingen gaat roepen over aanpassingslagen, alfamaskers, photomerge, masker verfijnen en smart objects….

Bijdrager
    Dr. Maddox

Geen idee waar je het allemaal over hebt?!

Bijdrager
    MouseMighty

*kuch* U werkt nog met CS3 zeker? *kuch*:evil:

Bijdrager
    Dr. Maddox

:grin:

Bijdrager
    nickybbb

Ik ben 28 en verdien 2100 bruto, ook DTPer (beetje creatief) met electronisch voorbereiden opleiding (MBO) op het Grafisch Lyceum Eindhoven.

1700 lijkt mij erg aan de lage kant.

Bijdrager
    MBPuser

Hoe kan je in godsnaam ooit “Voldoende salaris” krijgen ??

:angry: HET IS NOOIT GENOEG !!

ook wel genoemd: je krijgt nooit wat je verdient.

Bijdrager
    nickybbb
    MBPuser op 03 mei 2012

Ik heb toch een goed salaris als ik zo de loonwijzer bekijk:) Iemand met 20 jaar ervaring zou mijn salaris verdienen, dan doe ik het toch niet gek met maar 7 jaar:)

Bijdrager
    nebilem

Als je niet voldoende kan verdienen met het werk dat je doet moet je wat anders zoeken. In dit land is dat tegen de armoedegrens.

Bijdrager
    Afroman

Nou nou, het kan ook gewoon zo zijn dat je onderbetaald wordt voor wat je doet.

Het is zo makkelijk om alles zwart/wit te zien.

Bijdrager
    Afroman

Nou nou, het kan ook gewoon zo zijn dat je onderbetaald wordt voor wat je doet.

Het is zo makkelijk om alles zwart/wit te zien.

Bijdrager
    MouseMighty

Of dat er opnieuw naar de functies gekeken moet worden, of dat de regering een 0-lijn hanteert voor ambtenaren. Kortom wat Afro zegt zwart/wit is zoooo makkelijk..

Bijdrager
    Bodevinaat

Hoe kan je in godsnaam ooit “Voldoende salaris” krijgen ??
    HET IS NOOIT GENOEG !!

Wel. Sterker nog: jouw huidige salaris is een exacte afspiegeling van datgene wat jij de markt te bieden hebt en wat de markt daarvoor over heeft. Wil je meer salaris? Moet je meer bieden. Dat heet ‘jezelf ontwikkelen’. Zorg dat je skills ontwikkelt die verder gaan dan alleen de feitenkennis van de pakketten of de materie waar je mee werkt. Leer jezelf goed uit te drukken, verbaal en schriftelijk. Zorg dat je in staat bent om complexe zaken helder en beknopt uit te leggen. Kijk of je in staat bent een fatsoenlijke presentatie te houden, waarbij je een bepaald standpunt of keuze moet verdedigen tegenover een kritisch publiek. Ontwikkel je ook breder dan je vakgebied. Weet iets over politiek, de toestand in de wereld, geschiedenis, feitenkennis.

Dat zijn onder meer de dingen die mij in staat gesteld hebben om mijn doelen te bereiken. En, last-but-not-least, always go for the extra mile….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.