4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Boris

Vol lopende schijf?

Ik heb de laatste dagen een erg onstabiele computer. Ik draai 10.1.3 en soms krijg ik opeens de melding dat de HD helemaal vol is. Als ik dan kijk is er inderdaad nog maar 40 MB vrij en soms crashed/logged de computer uit en zijn al mijn programma's dus gestopt. Heel vervelend vooral omdat ik ruim 2 gb vrij heb. Na herstarten is er dus gewoon weer 2 GB vrij op de schijf. Kent iemand dit probleem?

Bijdrager
    Zout

hoe groot is die harde schijf van welke mac dan?
    OS X maakt veel virtueel geheugen aan he! en volgens mij gaat dat met een percentage van de harddisk. Haal anders Disk utility er ff overheen als je ben opgestart van je orginele OS X cd.

Bijdrager
    rbroen

Probeer het eens met MacJanitor, die schijnt ook een hoop op te ruimen. Vooral spullen die een UNIX systeem normaal 'snachts opruimt (UNIX machines staan blijkbaar normaal 24/7 aan???).

Bijdrager
    Macshifter

Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad met mijn Macbook. Hij bleef regelmatig hangen en was erg onstabiel doordat er te weinig schijfruimte beschikbaar was.

Nadat ik zo’n 5 gig ruimte vrij gemaakt had, draait ie weer als een tierelier.
    Ik zou dus gewoon nog wat meer ruimte vrij maken als ik jou was en dan moeten de problemen verholpen zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.