11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    macjans

voipbuster en de mac

hallo,
    ik tracht voipbuster aan de praat te krijgen met iaxcomm en xlite echter geen van beide krijg ik aan het werk. op de (sorry) laptop wekt het zonder problemen.
    Iemand een idee wat er fout gaat of heeft iemand een screen printje van de settings of eventuele andere programma’s die met voipbuster werken zijn ook welkom

Alvast dank voor de reactie

Thx

Bijdrager
    qjb

Zie hier:
    http://www.voipuser.org/forum_topic_1334.html

Sipdiscount (onderdeel van dezelfde club) is een tijdje geleden gestopt met IAX support. Ik vermoed dat om die reden iaxcomm niet meer zal werken.

Ik zie zojuist dat het artikel wat oud is. Momenteel gebruikt men sip1.voipbuster.com als server i.p.v. sip.voipbuster.com.

Bijdrager
    Dorkiban

Hallo,
    ik zit nu in Engeland en praat via VOIPbuster regelmatig met Nederland (via mijn PoBo).

Ik ga ervan uit dat je al een accountnaam hebt. Die moet je nl via Windows aanmaken. Ik heb dat gedaan via virtual pc, en gaat goed.

Ik gebruik X-lite en ik gebruik de volgende SIP proxy: voipbuster.com. Heb jij deze proxy ook ingesteld?

Bijdrager
    macjans

heb de settings overgenomen zoals in de bovengemelde link maar ik zie at je een ander proxy gebruikt deze heb ik aangepast en krijg nu een call failed 408 time out error.

Bijdrager
    qjb

Het enige dat je nodig hebt eigenlijk is als domain voipbuster.com en als sip procy sip1.voipbuster.com.

Bij gebrek aan een screenshot:
    Display Name (VOIPBUSTER user name)
    Username (VOIPBUSTER user name)
    Authorization User (VOIPBUSTER user name)
    Password (VOIPBUSTER password)
    Domain/Realm voipbuster.com
    SIP Proxy sip1.voipbuster.com
    Out Bound Proxy

Out bound proxy is bij mij leeg.[/img]

Bijdrager
    macjans

bedankt voor de reactie maar krijg dezelfde melding. Ondanks aanpassing naar sipje 1

Bijdrager
    qjb

Meldt X-Lite wel dat je succesvol bent aangemeld? Of blijft hij staan op ‘Registering…’? Dit kun je zien door met ctrl op het telefoontje te klikken (hele window dus).

Bijdrager
    macjans

Hmm hij blijft inderdaad op loggin in staan. Bij het number staat mijn usernaam op de een of andere duistere reden.
    Ik zie dat er tijdens de status logging in af en toe een andere tekst verschijnt met
    Login in timed out! Contact Network Admin

Bijdrager
    XBL

Lijkt er een beetje op dat het hele geval niet wilt aanmelden. Kan je wel gewoon pingen naar sip1.voipbuster.com?

Jochem

Bijdrager
    macjans

Hmm vreemd pingen lukt niet krijg een time out error. Het vreemde is dat ik met mijn laptop (sorry) ook niet kan pingen maar wel kan voipbusteren.

Bijdrager
    qjb

Hier nog meer info van onze Duitse vrienden:
    http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86424

In Duitsland is VoIP al wat langer populair meen ik.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.