6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

VOIP voor de iPhone

Hoi allemaal

Ik heb eens een vraag, wat is de beste app voor de iPhone voor VOIP.
    Ik wil namelijk heel goedkoop kunnen bellen, 24cent/min vind ik nogal veel, maar ik heb wel 2Gb, dus ik denk dat het het beste is om over VOIP te bellen.

Jonathan

Bijdrager
    MacAanZee

De VOIP waar ik verreweg de beste ervaring en vooral ook kwaliteitsresultaten mee haal is MobileVOIP. Deze app gebruikt gewoon je adresboek van je iPhone en dat is erg makkelijk. Ook je beltegoed is er op af te lezen. Dat wordt steeds bijgehouden.
    Ik heb een beltegoed van bijvoorbeeld € 10 bij Nonoh.net – één van de vele, maar handige en goedkope VOIP sites. (inclusief kosten e.d. € 12,50). Dat beltegoed wordt gebruikt door de app. Die belminuten kan je bijvoorbeeld gebruiken voor goedkoper bellen naar mobiel. Ik gebruik ze zelf voor goedkoop bellen naar het buitenland. De kosten naar veel landen zijn ongelooflijk laag. Het handige is dat je met een beltegoed van bijvoorbeeld € 10 ook bijv. 200 of 250 dagen lang helemaal GRATIS vanaf je iPhone kunt bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Niet onbeperkt, maar binnen redelijke grenzen. Vooral dat scheelt heel veel geld! Het speciale is dat dit “gratis bellen naar binnenlandse lijnen, geldt vanaf elke plak in de wereld. Als je bijvoorbeeld in Frankrijk zit, Amerika of Japan kan je (via wifi) gratis met ELK Nederlands vast nummer bellen. Erg handig!

Bijdrager
    jonathanc_

Hoi,

Spijtig genoeg kan ik niet van dat gratis bellen genieten, want ik woon in België.
    Weet je misschien een VOIP-service dat voor mij handig kan zijn?

Jonathan

Bijdrager
    WoBoW

http://www.voipbuster.com/
    Daar kan je onbeperkt ‘gratis’ bellen naar vaste nummers in veel landen. Je betaald daarvoor 10 euro per 120 dagen. Die 10 euro is na die 120 niet op, die blijft bestaan en kan je vervolgens opbellen naar nummers die niet gratis zijn.
    Ik heb er goede ervaring mee.

Bijdrager
    gipsman

Gewoon de Skype app ?
    Je kan dan ook via gewone bankrekening beltegoed kopen.

Ook Nimbuzz heb ik vroeger wel eens gebruikt, was toen goedkoper dan Skype.

Bijdrager
    streeff

SIP via XS4all werkt ook.

Overigens heeft een dedicated VOIP telefoon (Siemens bijvoorbeeld) een betere geluidskwaliteit dan een iPhone, waarschijnlijk treedt er vertraging op in de Wifi verbinding.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.