6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    flyerking

VOIP Telefoon + AirPort Express

Ik heb hier een telefoon van het merk AASTRA , deze voedt zichzelf via de ethernet poort.
    Nu probeer ik hem bij mij thuis aan te sluiten en het beestje geeft geen teken van leven.

het betreft de nieuwste Airport Express

Bijdrager
    Napsju

De Airport Express doet geen Power over Ethernet. Je geeft trouwens wel érg weinig informatie, dus veel verder kan ik je in ieder geval niet helpen.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Power Over ethernet werkt enkel bij een Airport Extreme, niet bij een Airport Express.

Je had dus iets meer research moeten doen.

Bijdrager
    Napsju

Dat is mij helemaal nieuw. Heb jij het werkend dan? Kijk eens hier:

http://www.apple.com/nl/airportextreme/specs.html

Bijdrager
    Melgior

Een normale netwerkverbinding bevat geen stroomtoevoer, hiervoor heb je speciale routers nodig. Je hebt trouwens ook adapters die stroom kunnen toevoegen aan een netwerkverbinding, zoals deze.

Bijdrager
    iep

Stroomvoorziening via het netwerk heet dus Power over Ethernet of afgekort: PoE. PoE apparatuur is doorgaans een stuk prijziger dan de niet-PoE variant en dien je aan te sluiten op een switch (of router) dat PoE ondersteund. Dat laatste is in dit geval dus niet zo. Helaas pindakaas zou je denken maar niet getreurd want hier is wel een oplossing voor. Je kunt namelijk een losse poweradapter combineren met een netwerkaansluiting. Zo’n kastje waarmee dat kan heet een PoE-injector of power injector. Is dat in jouw geval handig? Vast niet omdat de telefoon z’n eigen poweradapter heeft. Er zijn wat Aastra telefoons die je zelfs via mini-usb kunt voeden. Kijk dat even na in de handleiding van je telefoon.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.